Delphi og MySql
Fra : Ravn

Dato : 18-10-02 08:45

Hvordan klarer jeg det, hvis to eller flere brugere ændre samtidigt i en
rekord i en MySql tabel.
I en Paradox tabel vil der komme en meddelelse at en anden bruger er ved at
ændre i denne rekord, men den besked for man ikke fra MySql.
Jeg bruger dbExbress i Delphi 7. I ClientDataSet har jeg i AfterPost og
BeforeRefresh tilføjet ApplyUpdates(-1). Desværre så virker det ikke hvor
flere bruger vil ændre i det samme.

Hilsen
Ravn

Fra : Harald

Dato : 28-10-02 18:16

"Ravn" <Ravn@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg bruger dbExbress i Delphi 7. I ClientDataSet har jeg i AfterPost og
> BeforeRefresh tilføjet ApplyUpdates(-1). Desværre så virker det ikke hvor

Har du fundet ud af noget?

/HK

Fra : Ravn

Dato : 29-10-02 16:30

> Har du fundet ud af noget?
>
> /HK

Desværre ikke, men jeg har udskiftet dbExbress med MYSQLDAC som virker meget
bedre.
Der er muligt at jeg vil kunne bruge MySql funktionen LOCK TABLES.
Hilsen
Ravn

Fra : Harald

Dato : 29-10-02 20:05

> Desværre ikke, men jeg har udskiftet dbExbress med MYSQLDAC som virker
meget
> bedre.
> Der er muligt at jeg vil kunne bruge MySql funktionen LOCK TABLES.

En af de smarte ting ved en database som MySQL skulle vist netop være at man
ikke låser posten mens man ændre i den.

Mvh
HK