Aldi-notebookPC mobile pentium?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-10-02 06:33

Aldi hari næste uge en fin "lille" notebook på hylderne - angiveligt
en P4 2,53 GHz. Nogen der ved, om dette kan være en mobile-processor,
eller er det bare en almindelig?

Lars

Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 18-10-02 08:59

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Aldi hari næste uge en fin "lille" notebook på hylderne - angiveligt
> en P4 2,53 GHz. Nogen der ved, om dette kan være en mobile-processor,
> eller er det bare en almindelig?
>
> Lars

Jeg var lige onde på Aldi's hjemmeside og kigge. Det ser godt ud men
oplysningerne er lidt sparsomme. Jeg vil også gerne vide meget mere om den
lille sag....

Søren Falkenberg Johansen

Idé-Sign - Skilte & Solfilm
Strandvejen 52
5240 Odense NØ

Tlf. 63 10 50 58 Fax 63 10 50 78

Websites www.ide-sign.dk / www.3M-solfilm.dk

E-mail: info@ide-sign.dk

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-10-02 11:38

On Fri, 18 Oct 2002 07:32:44 +0200, lcj@wanadoo.dk wrote:

>Aldi hari næste uge en fin "lille" notebook på hylderne - angiveligt
>en P4 2,53 GHz. Nogen der ved, om dette kan være en mobile-processor,
>eller er det bare en almindelig?

Til hvem det måtte interessere - efter lidt "efterforskning" fandt jeg
selv denne omtale af Aldi-notebook'en. Holder den, er der ikke tale om
en rigtig bærbar, men snarere en pladsbesparende erstatning for en
desktop.

http://www.heise.de/newsticker/data/jow-17.10.02-000/

Lars

Fra : Henrik Johansen

Dato : 18-10-02 13:15

Jeg tror det er med externt batteri, ligesom ECS notebooks...
Batteriet følger ikke med som standard, i hverte fald ikke når man snakker
om ECS

Køb en "rigtig" notebook med en mobil CPU

(computercity har en toshiba 1400-503 til kr. 10995,-)

Henrik

Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 18-10-02 13:27

"Henrik Johansen" <henrik@REMOVEduls.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om ECS
>
> Køb en "rigtig" notebook med en mobil CPU
>
> (computercity har en toshiba 1400-503 til kr. 10995,-)

Så vidt jeg kan læse er det en "rigtig" bærbar - MED batteri. Der står på
siden som Lars henviser til at den kan arbejde ca. 2 timer på
batteriet......

Det er imidlertid ikke en Mobile processor hvilket jo så vil sige at den
bruger en del strøm. Umiddelbart ser jeg det som et godt køb til prisen, men
jeg er ikke ekspert i bærbare. Nogle der kender noget til mærket: Medion ??

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 19-10-02 01:57

> [...]

>Jeg tror det er med externt batteri, ligesom ECS notebooks...
>Batteriet følger ikke med som standard, i hverte fald ikke når man snakker

Næh, batteriet er "eingebaut", men CPU'en er desktop. Læs selv :

http://www.it-news.de/0210/22192.html

---
MVH
Simon

Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 19-10-02 09:25

E-mail: info@ide-sign.dk
"Simon Walther-Larsen" <larsenwalther@msn.com> skrev i en meddelelse

> Næh, batteriet er "eingebaut", men CPU'en er desktop. Læs selv :
>
> http://www.it-news.de/0210/22192.html
>
> ---
I Tyskland koster den 1679 EUR - det er ca. 12.500,- i forhold til de
13.500,- den skal koster her i DK.....

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 19-10-02 10:47

On Sat, 19 Oct 2002 10:25:06 +0200, "Søren Falkenberg Johansen"
<sorenNOSPAM@ide-sign.dk> wrote:

>I Tyskland koster den 1679 EUR - det er ca. 12.500,- i forhold til de
>13.500,- den skal koster her i DK.....

hvilket i begge lande er cirka 10.800 kr. u. moms..........