Nicolai Hansen, født omk 1848 Søllerød ell~
Fra : Bente Jørgensen

Dato : 18-10-02 02:47

Hej.

Er der en der har mulighed for at kikke i et par kirkebøger for mig.

Jeg søger fødsel og forældre til Nicolai Peter Hansen.
Jeg har fundet ham viet i Kapellet i Lyngby 12. juni 1870, det er da nævnt
at begge forældrene er døde.
Jeg har i meget lang tid søgt efter hans fødsel, og har nu i FT. 1850
fundet 2 drenge som begge kan være den rigtige, men har ikke nogen mulighed
for at få undersøgt hvem af de to jeg skal have fat i.

Den første Nicolai hansen har jeg fra København, Sokkelund, Søllerød,
Vedbæk.
Han er født i Helsing, og er ved folketællingen 1 år gammel. Forældrene er
Christian Hansen og Nicoline Venneke.

Den anden Nicolai Hansen har jeg fra København, Sokkelund, Søllerød,
Stampen.
Han er født i Søllerød, og er ved folketællingen 2 år gammel. Der er ikke
nævnt nogle forældre, kun ældre søskende - lidt underligt!

Jeg har brug for at vide hvem af de to drenge der er døbt Nicolai _Peter_
Hansen gerne fødsels-og dåbsdag.

Jeg vil blive meget glad hvis der er en der har tid og mulighed for at
hjælpe.

Mange hilsner

Bente Jørgensen
Esbjerg

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 18-10-02 11:45

Hej
Det er så ikke ham fra Søllerød for han hedder kun Nicolai Hansén f. d. 21
april 1848 døbt 4 juni 1848 s.a. Hans Nielsen og hustru Sophie Christiane
Düchviing, Stampen
Der er to kirker i Helsingør, men jeg dfandt ikke umiddelbart den anden der

kjeld jakobsen

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 18-10-02 12:12

Jeg har lige set efter i FT 1850: mon det kan være Helsinge og ikke
Helsingør? Jeg fandt ham jo ikke i Helsingør

Kjeld jakobsen

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 23-10-02 00:00

Hej Kjeld.

Tak for oplysningen omkring Søllerød, så er det ude af billedet.
Jo, det kunne vel lige så vel være Helsinge som Helsingør.

Hvis Helsinge viser lige så lidt resultat som Helsingør og Søllerød vil jeg
prøve om det er muligt at gå en anden vej. Jeg vil forsøge om jeg kan få
oplysninger fra sognet i København hvor hans søn er død i 1954, jeg kunne
håbe på, at der kunne være oplysninger om faderen/forældrene.
(Jeg tror det hedder Hans Egede sogn, er der et der hedder sådan, tæt på
Nordhavn S-tog station?)

Jeg har haft mulighed for de sidste to dage at kikke hele folketællingen fra
Lyngby-Tårbæk, der boede pokkers mange mennesker i 1880, men jeg fandt
hverken Nicolai Hansen eller hans kone Christiane Nielsen, og jeg har kikket
alle navnene igennem, havde er par gange hvor øjenlågene begyndte at svigte,
men jeg tror ikke der er smuttet noget.

Mange hilsner

Bente

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 29-10-02 19:51

Hej Bente

Jeg er kommet lidt videre med Nicolai Hansen - dog måske lidt nedslående!
Han var ikke født i Helsinge. Jeg gik så tilbage til Søllerød og her en han
så faktisk også født med navnet Nicolai Vilhelm Hansen 1. sept. 1849, døbt
s.d.
forældrene er indsidder Vilhelm Hansen og hst. Nicoline Venniche i Vdbk

altså: han har et mellemnavn, som ikke er Peter!
Faderens navn er anderledes end dit opgivne, men moderens er det samme. De
to ældre søstre er ikke født i Søllerød. Ingen af dem er vist - hurtigt
gennemset - konfirmeret i Søllerød

Jeg har checket med FT 1850 og der står som DDA siger. FT 1845 og 1855: her
synes familien ikke at være.
Ikke fundet i FT 1845 i Vedbæk, men der er to mænd: Hans Venneke 20 år og
Johan Vennike 21 år. De kan være brødre til moderen.
Hun optræder ved FT 1834 som tjenestepige i Søllerød, så familien er vel
herfra, men er det nu den rigtige familie - jeg tvivler lidt

Kjeld