Forskellen på Royal Canin Indoor 27 og You~
Fra : Tina

Dato : 17-10-02 20:32

Efter at Leo også er blevet kastreret er vi begyndt på at fodre med Royal
Canin´s Young Adult efter dyrlægens råd, da hun sagde at kastrerede katte
havde tendens til at blive overvægtige. Leo er dog ganske spinkel, Leif
derimod er bestemt ikke spinkel, men heller ikke rigtig overvægtig. Kattene
har også været ganske glade for det. Da der skulle købes nye forsyninger
viste det sig at dyrehandleren ikke havde Young Adult (da det åbenbart kun
er dyrlægen der forhandler det, det havde jeg altså ikke gennemskuet!)
Dyrehandleren anbefalede os Royal Canin Indoor 27 istedet, da der var tilbud
på 10 kg slog vi til. Når vi begge er på S.U spiller prisen en væsentlig
rolle. Men nu er vi kommet i tvivl, er Indoor 27 for "fedende" for vores to
kastrerede misser? Jeg har ikke kunnet finde energi indholdet i Young Adult,
men i Indoor 27 er den 3500 kcal/kg.

Beklager den lange forklaring, håber ikke den har skræmt jer fra at svare

Mvh Tina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-10-02 09:41

Tina wrote:
.. Men nu
> er vi kommet i tvivl, er Indoor 27 for "fedende" for vores to
> kastrerede misser? Jeg har ikke kunnet finde energi indholdet i Young
> Adult, men i Indoor 27 er den 3500 kcal/kg.

rent logisk vil jeg sige nej ( uden at kende til young adult eller
energiindholdet)
det mener jeg ud fra flere synspunkter...

1. en ung kat har brug for mere energi end en voksen kat, fordi den stadig
vokser og leger... derfor vil young adult (ifølge min logik) indeholde mere
energi end feks fit 32.....

2. Indoor er "designet" til indekatte der bevæger sig væsentligt mindre end
udekatte og derfor har brug for mindre energi.....

3. jeg fodrer mine egne katte med indoor og selvom de er lidt bløde er de
ikke fede...... begynder jeg at fodre feks med fit 32 bliver de straks mere
runde i det....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk