no keyboard...
Fra : Esben Laursen

Dato : 17-10-02 22:25

Jeg har en pcer som ikke vil starte uden tastetur, er der nogen måde at få
den til at køre vidre uden tasteturet??
Jeg har været i bios'en og kikke, men jeg syntes ikke at kunne finde noget..
Det er en gammel P133 som jeg bruger til server...

den skriver jo godtnok "press F1 to continue", men det er jo ikke så nemt =)

Esben

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-10-02 08:31

"Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> crashed Echelon writing

> [...]
> Jeg har været i bios'en og kikke, men jeg syntes ikke at kunne finde
> noget.. Det er en gammel P133 som jeg bruger til server...

Hvis det er en std. Award BIOS så vil du under det første skærmbillede
kunne finde et punkt der hedder "Halt" eller lign., her kan man sætte om
det skal være på All Errors, All Error but keyboard eller slet ikke halte.

Dog kan det være dit OS evt. vil brokke sig senere hen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 18-10-02 09:44

> [...]
> det skal være på All Errors, All Error but keyboard eller slet ikke halte.
>
> Dog kan det være dit OS evt. vil brokke sig senere hen.

Jep, jeg vil dog mene det nemmeste er lige smide et keyboard på men s man
booter og så tage det fra, serveren skal jo helst ik genstartes for tit jo

Fra : Esben Laursen

Dato : 18-10-02 10:51

> Hvis det er en std. Award BIOS så vil du under det første skærmbillede
> kunne finde et punkt der hedder "Halt" eller lign., her kan man sætte om
> det skal være på All Errors, All Error but keyboard eller slet ikke halte.

Kanon, det var lige den jeg havde overset =)

> Dog kan det være dit OS evt. vil brokke sig senere hen.

Nope Linux er sku entlig ligeglad =)

Esben

Fra : Henning

Dato : 18-10-02 11:40

On Thu, 17 Oct 2002 23:25:19 +0200, "Esben Laursen"
<spam@hyber.dk.remove> wrote:

> [...]
>Jeg har været i bios'en og kikke, men jeg syntes ikke at kunne finde noget..
>Det er en gammel P133 som jeg bruger til server...

Der findes en keyboard-dumy; et lille stik, som sættes i
keyboardstikket.