Otovent
Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 17-10-02 22:02

Hej ng.

Vores dreng på 3.5 år har af ørelægen fået anbefalet at bruge en Otovent,
sådan en balon som pustes op med næsen, men det kan han ikke rigtig finde ud
af. Vi har på skift vist ham hvordan den bruges i praksis men indtil videre
uden større held.
Har nogle af jer erfaringer med en sådan, og har I, i givet fald nogle gode
fif sådan at han lærer det?

På forhånd tak, Pernille

Fra : Britta Larsen

Dato : 18-10-02 08:15

"Lumholdt&Riber" <Ribermail@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
videre
> uden større held.
> Har nogle af jer erfaringer med en sådan, og har I, i givet fald nogle

Min personlige mening= virker ikke efter hensigten.
Har selv prøvet.
På mig gav det ingen virkning.

Har også en fætter på 5 der lige har fået sådan en, han gidder ikke bruge
den.

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Mone

Dato : 18-10-02 12:30

"Lumholdt&Riber" skrev d. 17-10-02 22:02 dette indlæg :
> [...]
videre
> uden større held.
> Har nogle af jer erfaringer med en sådan, og har I, i givet fald nogle

Hej Pernille

Først lige.:Hvorfor skal han bruge dem??

For jeg har har også prøvet dem, og jeg syntes heller ikke de virker.
Iøvrigt syntes jeg at et barn på 3.5 år er for lille til at bruge dem,
for jeg (og jeg er da en noget ældre årgang) syntes de var svære
at puste op.

Nogle bekendte af mig, havde også en søn som brugte dem i meget
lang tid (var dog 7 år) uden effekt. Til sidst fik han lagt dræn i
ørerne,
og så var han helt OK.

Venlig hilsen
Mone

http://www.kandu.dk/

Fra : Tomas O.

Dato : 20-10-02 23:24

"Mone" <Mone.news@kandu.dk> wrote in

> [...]
> Iøvrigt syntes jeg at et barn på 3.5 år er for lille til at bruge dem,
> for jeg (og jeg er da en noget ældre årgang) syntes de var svære

Jeg synes nu det hjælper på mig hvis jeg har en snert af ørepine eller når
jeg kører bil i bjergene.

> Nogle bekendte af mig, havde også en søn som brugte dem i meget
> lang tid (var dog 7 år) uden effekt. Til sidst fik han lagt dræn i
> ørerne, og så var han helt OK.

Det er ikke sjovt for en 3.5 årig at få dræn i ørerne.. min søn tog dte
pænt men drengne før ham på øreklinikkerne tudede og skreg så man kunne
høre det gennem to døre.

Tomas

Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 23-10-02 21:28

Hej Tomas,

Han skal bruge ballonen for at se, om det kan udligne trykket i ørene,
ellers skal han nok have lagt dræn.
Men vi har stoppet det med ballonen, tilgengæld har hans far fundet på, at
holde ham over munden for dernæst at puste ham op i næsen, ved godt det
lyder skørt, men det har i princippet den samme virkning og vores søn finder
det sjovt!

Hilsen Pernille