lyddæmpning af PSU.
Fra : Ukendt

Dato : 17-10-02 20:35

Hvor sikkert er det helt at slukke for sin PSU blæser? Risikere man brand
eller slår den selv fra hvis den bliver for varm?
Nogle der har erfaring med helt at unplugge blæseren på en 150w
strømforsyning, som kun skal lever strøm til et 800mhz miniitx mobo med 1
PCI netkort og en alm. maxtor hd?

/jkv

Fra : Chr Mygind

Dato : 17-10-02 20:50

jkv skrev:

> Hvor sikkert er det helt at slukke for sin PSU blæser? Risikere man
> brand eller slår den selv fra hvis den bliver for varm?

Ja - i yderste konsekvens...

> Nogle der har erfaring med helt at unplugge blæseren på en 150w
> strømforsyning, som kun skal lever strøm til et 800mhz miniitx mobo
> med 1 PCI netkort og en alm. maxtor hd?

Kunne du ikke bare sætte den ned til 7 volt - det reducerer støjen
betragteligt.

/Chr

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-02 21:21

> Kunne du ikke bare sætte den ned til 7 volt - det reducerer støjen
> betragteligt.

Jo, jeg piller blæseren helt ud og sætter en 12db Pbster på den modsatte
side, altså sådan den sidder helt inden i kabinettet
og suger luften derindefra og puster ud igennem PSU'en, men det mest lækre
ville være hvis jeg kunne slippe helt for den. den skal stå
og køre 24h i soveværelset.

/jkv

Fra : Chr Mygind

Dato : 17-10-02 22:07

jkv skrev:

> [...]
> og suger luften derindefra og puster ud igennem PSU'en, men det mest
> lækre ville være hvis jeg kunne slippe helt for den. den skal stå

Hvorfor?

Er det ikke nemmest at montere den der, hvor hullerne er? Det giver jo ikke
den voldsomme forskel. At gå fra 12 til 7 v på blæseren sparer dig for
udgiften til en Pabst - og støjer (endnu) mindre.

/Chr

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-02 23:03

> [...]
> den voldsomme forskel. At gå fra 12 til 7 v på blæseren sparer dig for
> udgiften til en Pabst - og støjer (endnu) mindre.

Jeg vil også køre 7v på Pabsteren, og det at jeg sætter den indeni selve
kabinettet gør vel også at den larmere lidt mindre.

/jkv

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-02 22:16

"<jkv> skrev..."

> Hvor sikkert er det helt at slukke for sin PSU blæser? Risikere man brand
> eller slår den selv fra hvis den bliver for varm?

Aner jeg faktisk ikke en dyt om, men ville da gerne selv vide det :)

> Nogle der har erfaring med helt at unplugge blæseren på en 150w
> strømforsyning, som kun skal lever strøm til et 800mhz miniitx mobo med 1
> PCI netkort og en alm. maxtor hd?

Kent Oldhøj der spøger i *.overclocking har vist haft en Pentium
"etellerandet" kørende i lang tid uden blæser i psu - hvis det kan lade sig
gøre med en sådan, må det bestemt også være muligt med et VIA EPIA kort :)

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-10-02 06:26

<jkv> wrote in message news:3daf10ca$0$1019$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hvor sikkert er det helt at slukke for sin PSU blæser? Risikere man brand

dk.edb.hardware.stoej er expertgruppen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen