Hjælp til opgradering...
Fra : Anders

Dato : 17-10-02 19:55

Jeg skal bruge en pc med bundkort, processor, grafikkort og ram samt
naturligvis kabinet + hvad der nu skal bruges af blæsere og kølere...
Den skal primært bruges til internet, tekstbehandling og billedprogrammer.
Jeg vil også gerne kunne se film på den. Jeg spiller overhovedet ikke.
Den må gerne være lydsvag.

Har I nogle gode forslag?

Mvh. Anders

Fra : Martin Heller

Dato : 17-10-02 22:06

"Anders" <spam@spam.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den skal primært bruges til internet, tekstbehandling og billedprogrammer.
> Jeg vil også gerne kunne se film på den. Jeg spiller overhovedet ikke.

Jeg tror jeg har nogenlunde samme behov som dig, men skal også bruge
min computer til forskellige beregninger og simuleringer i diverse
matematikprogrammer. Jeg har kig på følgende, som måske kan
tjene til inspiration. Hvis der er nogen, som vil komme med et
par kommentarer vil det være meget velkomment.

Bundkort - Asus, A7V8X ATX LAN
Er ikke helt så hurtigt som A7V333, men har flere onbord ting
(LAN, lyd, firewire) som jeg synes er en fordel. Prisen er jo
den samme.

Ram - DDR-SDRAM PC2700, Samsung 512MB
Så vidt jeg har læst mig til er Samsung et godt mærke inden for RAM,
og der er vist ikke meget at hente ved at bruge DDR3200, selvom
bundkortet understøtter det.

Processor - AMD, Athlon Palomino XP 1800+ (1533MHz)
Fornuftig pris/ydelse?

Harddisk - Seagate, Barracuda IV 80GB Fluid
Skulle være en stabil og støjsvag disk.

Køler - Thermal Take Technology, Silent Viking A1267
Også støjsvag.

DVD-ROM Drev - Asus, DVD-E616

Kabinet - Chieftec, Dragon MidiTower DX-01B-D Black ATX
Et IMO flot design, og skulle vist være et rigtigt godt kabinet.

Grafikkort - Matrox, Millennium G550 Dual-DVI + RGB Retail
Dette er jeg lidt i tvivl om. Det skulle give en rigtig god 2D grafik,
men jeg ved ikke om andre nyere (og hurtigere) kort giver en lige
så god ydelse til de samme penge?
Hvad med f.eks Ati Radeon 9000 Pro 64 MB fra Connect3D?

Disk Drev - Diskette Drev, Alps Black
Tja, det er jo rart at have.

Hele dette system koster lige under 7000 incl samling hos shg.