MS Windows
briani 27239
HD -> Image med Ghost ???
Fra : BeerHunter

Dato : 17-10-02 18:47

Jeg prøver at kopiere en partition / drev til en anden fysik HD som
image-fil med Norton Ghost 2002. Jeg kan se begge fysiske HD i source, men
ingen (kun A-drevet som jeg har bootet på) når jeg skal vælge hvor filen
skal være, hvorfor mon det ?

BeerHunter

Fra : Edmund

Dato : 17-10-02 19:06

BeerHunter wrote:
> [...]
> source, men ingen (kun A-drevet som jeg har bootet på) når jeg skal
> vælge hvor filen skal være, hvorfor mon det ?

Er det en hjemmelavet bootdiskette.
Prøv at lade Norton selv lave en

--
Mvh Edmund

Fra : BeerHunter

Dato : 17-10-02 20:57

Jeg har faktisk prøvet begge dele, samme problem.

Fra : Hans

Dato : 17-10-02 21:21

"BeerHunter" <BeerHunter@2night.dk> wrote in message
> [...]
> ingen (kun A-drevet som jeg har bootet på) når jeg skal vælge hvor filen

Hvilket filsystem på harddiskene anvender du?

NTFS, FAT32?

--
mvh, Hans

Fra : BeerHunter

Dato : 18-10-02 13:24

Jeg bruger NTFS på begge disk.
BeerHunter

Fra : Hans

Dato : 18-10-02 14:40

> Jeg bruger NTFS på begge disk.
> BeerHunter

Mig bekendt kan hverken Ghost eller Drive Image oprette imagefiler på NTFS,
så det er ganske givet derfor du ikke får lov til at vælge dine harddiske
som destination.

--
mvh, Hans

Fra : BeerHunter

Dato : 18-10-02 15:23

Ganske rigtigt, her lå fejlen. Jeg satte en FAT-disk på og vupti så kører
det bare.

Tak.

Fra : Madsen

Dato : 18-10-02 14:47

Hans skrev:

> Mig bekendt kan hverken Ghost eller Drive Image oprette imagefiler
> på NTFS,

Drive Image 2002 kan. Jeg mener også at Drive Image 5 kan.

<http://www.powerquest.com/driveimage/difaq.cfm>

Madsen.

Fra : Hans

Dato : 18-10-02 14:51

> Drive Image 2002 kan. Jeg mener også at Drive Image 5 kan.

Der kan man se bare..

Så er det spørgsmålet om den i dette tilfælde anvendte Ghost kan.

--
mvh, Hans

Fra : HSC

Dato : 18-10-02 10:22

Har du et board med onboard ATA100 controller ?

På mit Asus board havde jeg nøjagtigt samme problem, så flyttede jeg diskene
over på ATA66 controlleren, og der virkede de.
For nylig har jeg så opgraderet min BIOS, og flyttet diskene tilbage på
ATA100 controlleren - nu virker de også dér når jeg kører med norton Ghost.