Ny computer driller!
Fra : Iben

Dato : 17-10-02 18:17

Hejsa, jeg vil høre om der er nogen/en;) som kan hjælpe mig.

Jeg har lige købt en monster cupe computer og skal til at instalere windows
på den. Jeg sætter først xp'en i og der sker ikke mere and at jeg ender på
beskeden "ingen tilgængelig harddisk" jeg prøver så med min gamle win98se og
en boot diskette, det samme sker.

Jeg ringer til butikken de siger det må være fordi der ikke er en boot fil
på min windows (det er godtnok også en jeg har fået af min søster) men min
gamle windows skulel da virke!!! Men nej, selv efter han guider mig igennem
en bios opsætning hvor vi sætter den til at boote fra floppy til disk
hjælper det ikke. Nu er butiken lukket så jeg tænkte om der ikke skulle være
nogle kloge hoveder herinde som ved hvad det drejer sig om?

Mvh
Iben

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-02 18:38

Iben skrev:

> . Nu er butiken lukket så
> jeg tænkte om der ikke skulle være nogle kloge hoveder herinde som
> ved hvad det drejer sig om?

Ikke meget andet, end du allerede har gjort.

For at maskinen skal kunne læse din instalaltionscd skal enten denne, eller
en installationsdiskette, være "boot-bar" - dvs. at computeren skal kunne
opstartes fra denne disk/diskette. Det skyldes, at din harddisk er HELT tom,
og derfor ikke indeholder filer, som maskinen kan læse ind under start.

Er din bios sat til at KUNNE boote fra floppy, og virker det alligivel ikke
er din diskette ikke en boot-diskette. Du skal i så fald have lavet en
sådan. Der gør du i et faneblad Windows under "Tilføj/Fjern programmer"
under kontrolpanelet.

/Chr

/Chr

Fra : Kimmiboy

Dato : 17-10-02 20:29

"Iben" <katz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
være
> nogle kloge hoveder herinde som ved hvad det drejer sig om?

Hejsa, har du F-disket din harddisk ?

Mvh Kimmiboy

Fra : ZipZap

Dato : 18-10-02 05:50

> [...]
> beskeden "ingen tilgængelig harddisk" jeg prøver så med min gamle win98se

Noget tyder på at din HardDisk ikke kan findes, er den 'tilgængelig´i din
BIOS ?