portscan til console eller X
Fra : Michael Andreasen

Dato : 17-10-02 15:40

Findes der et utility til at portscanne mine remote servere så jeg kan
tjekke mine iptables er korrekte..

når jeg sidder på selve nettet benytter jeg http://scan.sygate.com, men
denne side virker desværre ikke vis ssh/lynx

Nogen der kan hjælpe?

Michael Andreasen

Fra : Michael Andreasen

Dato : 17-10-02 16:07

Michael Andreasen wrote:
> Findes der et utility til at portscanne mine remote servere så jeg kan
> tjekke mine iptables er korrekte..

Og gerne et der kan vist om porten er blokeret eller stealthed, vil
undersøge forskellen på: FORWARD ACCEPT/DROP

Mvh
Michael

Fra : Kent Friis

Dato : 17-10-02 16:23

Den Thu, 17 Oct 2002 17:06:33 +0200 skrev Michael Andreasen:

>Og gerne et der kan vist om porten er blokeret eller stealthed, vil
>undersøge forskellen på: FORWARD ACCEPT/DROP

Stealth findes IKKE.

I hvert fald ikke når vi snakker TCP/IP. US Airfoce skulle efter sigende
have nogle fly der har den betegnelse, men de skulle ikke gerne komme
fren ved en portscan.

Mvh
Kent
--
IE is the only thing capable of making Netscape look good
- D. Spider in comp.os.linux.advocacy

Fra : Michael Andreasen

Dato : 17-10-02 16:28

Kent Friis wrote:
> Stealth findes IKKE.

ok.. men hvis jeg kører portscan testen på http://scan.sygate.com

Så kan den vise 3 forskellige modes.. Open/Closed/Blocked/Stealthed

Så jeg tænkte at det måske var forskellen på om ens FW droppede pakken eller
måske retunerede at der ikke var svar fra porten - eller hvad ved jeg

> US Airfoce skulle efter sigende have nogle fly der har den betegnelse,
> men de skulle ikke gerne komme fren ved en portscan.

ROFL :)

Mvh
Michael Andreasen

Fra : Kent Friis

Dato : 17-10-02 17:11

Den Thu, 17 Oct 2002 17:28:24 +0200 skrev Michael Andreasen:

> [...]
>måske retunerede at der ikke var svar fra porten - eller hvad ved jeg

Det er netop det der er problemet - når disse portscannere bruger ord
som "stealth" i stedet for den korrekte betegnelse, så aner man ikke
hvad de mener.

Mvh
Kent
--
If you think about it, Windows XP is actually the OS that
started as "Microsoft OS/2 NT 3.0"

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-10-02 16:40

Du kan vel altid bruge Nmap ? http://www.insecure.org/nmap/

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Anders Nielsen

Dato : 17-10-02 22:04

Michael Andreasen wrote:

> når jeg sidder på selve nettet benytter jeg http://scan.sygate.com, men
> denne side virker desværre ikke vis ssh/lynx

Lige et opfølgende spørgsmål - når jeg bruger ovenstående, så mener den
at jeg har en service der ikke er sikker, nemlig port 143 som jo er
imap. Den detecter ikke 22(ssh) eller 80(http) som usikre, og andre.
Hvordan kan det være?

Hvordan skelner den mellem hvad den mener er sikkert, og hvad den mener
er sikkert ?

/a