Tom post og fejlmelding
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 17-10-02 15:44

Jeg har en Access-database med forskellige brugere og deres
poster.
På en side giver jeg brugerne mulighed for at slette deres egne
poster.
Går en bruger ind på siden uden at brugeren har nogle poster
kommer følgende
meddelelse:

ADODB.Field fejl '800a0bcd'
Enten er BOF eller EOF sand, eller den aktuelle post er blevet
slettet. Den
anmodede handling kræver en aktuel post.
/maal/sletalt1.asp, linje 405

I linie 405 står følgende <input type="hidden" name="titel"
value="<%=(Recordset1.Fields.Item("maalelevnavn").Value)%>"
size="32">

Kan man undgå denne meddelelse når der ingen poster er?
1. F.eks. at der i stedet for kommer en meddelelse "Der er ingen
poster at
slette".
2. Eller at brugeren automatisk bliver ført hen til x-side hvis
der ingen
poster er.

Med venlig hilsen

Michael Tillgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-10-02 15:49

"Michael Tillgaard" <post@multibook.dk> wrote
> Går en bruger ind på siden uden at brugeren har nogle poster
> kommer følgende
> meddelelse:

Før du overhovedet begynder at hente dine felter kan du tjekke om dit
recordset er tomt:

If RecordSet1.EOF Then
Response.Write( "Der blev ikke fundet nogle poster" )
'eller
'Response.Redirect( "/mappe/side.asp" )
Else
'Gør det du vil gøre hvis der er en post
End If

EOF egenskaben returnerer enten sand eller falsk.

--
Jakob Andersen

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 17-10-02 20:09

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> 'Gør det du vil gøre hvis der er en post
> End If
>
> EOF egenskaben returnerer enten sand eller falsk.

Hvor er det jeg checker for poster?
Er det nedenstående og i givetfald hvor præcist?

<%
Dim Recordset1
Dim Recordset1_numRows

Set Recordset1 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Recordset1.ActiveConnection = MM_maal_STRING
Recordset1.Source = "SELECT * FROM maal WHERE maalelevnavn = '" +
Replace(Recordset1__MMColParam, "'", "''") + "'"
Recordset1.CursorType = 0
Recordset1.CursorLocation = 2
Recordset1.LockType = 1
Recordset1.Open()

Recordset1_numRows = 0

%>

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 17-10-02 20:28

Michael Tillgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hvor er det jeg checker for poster?
> Er det nedenstående og i givetfald hvor præcist?

Fik knækket nødden. Det var flere steder jeg skulle bruge EOF sætningen.
Tak for hjælpen.