MS Windows
briani 27239
Valg af modem mangler...
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 17-10-02 14:24

Hej Alle

Jeg sidder med en lidt wierd XP installation, hvor man ikke kan vælge at
oprette en forbindelse via modem, men kun via Bredbånd...

Hvordan får man lige XP til at fatte jeg vil anvende et modem??

Hilsen
Lars H. Fischer

PS: der _er_ installeret et modem...

Fra : Madsen

Dato : 17-10-02 15:10

Lars H. Fischer skrev:

> Hvordan får man lige XP til at fatte jeg vil anvende et modem??

Kan du ikke oprette en ny forbindelse via Start > Settings > Network
Connections > New Connection Wizard som så bruger modemet til opkald,
eller?

Madsen.

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 17-10-02 16:02

> Kan du ikke oprette en ny forbindelse via Start > Settings > Network
> Connections > New Connection Wizard som så bruger modemet til opkald,
> eller?

Man kan kun vælge Bredbånd og ikke forbindelse via modem....

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Madsen

Dato : 17-10-02 16:17

Lars H. Fischer skrev:

> Man kan kun vælge Bredbånd og ikke forbindelse via modem....

Mystisk.
Jeg kører XP Pro SP1 (UK) og her ser det sådan her ud:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp1/connection_wizard.png>

Madsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-10-02 16:35

Lav en dialup profil for modemet.

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 17-10-02 17:21

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Lav en dialup profil for modemet.

Ikke helt forstået hvad en dialup profil for modemmet.... Hvor og hvordan
gøres det?

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-10-02 01:59

Madsen har givet dig en gennemgang.

Fra : Alan

Dato : 18-10-02 01:22

"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> wrote in message

> PS: der _er_ installeret et modem...

Så hvis du går ind i enhedshåndteringen er den listet til at fungere korrekt
hvis du vælger egenskaber for modemet?

Der er ikke nogen punkter med en gul advarsel?

Er det et internt eller eksternt modem? (har selv kun erfaring med et
internt)

Jeg har selv et gammelt internt PCI modem som Windows XP ikke har en
fungerende driver til.

Så når jeg går ind i enhedshåndteringen er der en gul advarsel om en PCI
enhed der ikke fungerer korrekt. Jeg har hentet en driver fra
modemproducentens hjemmeside som jeg har installeret ved at højreklikke på
PCI modemet i enhedshåndteringen, vælge opdater driver og navigerer frem til
hvor på harddisken jeg har driveren liggende.

Derefter er der ingen problemer med at oprette en dial-up modem forbindelse
under Internet Exploreres faneblad for forbindelser.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 18-10-02 09:06

"Alan" <no.spam@my.place> wrote in message
> [...]
forbindelse
> under Internet Exploreres faneblad for forbindelser.

Modemmet er installeret korrekt med de rigtige XP drivere fra producentens
hjemmeside. Der er ikke nogen bemærkninger i enhedshåndtering .-(

Modemmet er et eksternt Tekcomm USB...

Why, how...??

Hilsen
Lars H. Fischer