Zyxel Prestige 642 problemer med filtering
Fra : Bjørn Grønbæk

Dato : 17-10-02 14:19

Jeg har en adsl forbindelse gennem Cybercity med router og har fået en
router fra Zyxel udleveret. Fra den serie der hedder Prestige 642R.

Jeg har en webserver og forskelligt andet stående bag routeren men har et
problem med filtering.

Ude fra er der ingen problemer, dvs. at en eller anden sagtens kan se min
server og bruge de funktioner jeg stiller til rådighed. Men er man bag
routeren, altså på LAN kan man ikke bruge den globale ip. Hvis jeg åbner
min hjemmeside ved hjælp af http://212.242.xxx.xxx bliver min forbindelse
afvist. Jeg er nødt til at henvende mig dirkete til serveren på e.g.
10.0.0.2. Men kun hvis man kommer fra LAN siden. Fra WAN kan den sagtens
route til det rigtige sted...

Nogen der har nogen bud på hvorfor og hvordan man laver det om?

Bjørn Grønbæk

Fra : Hans

Dato : 17-10-02 16:54

"Bjørn Grønbæk" <bjorngronbaek@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> dirkete til serveren på e.g.
> 10.0.0.2. Men kun hvis man kommer fra LAN siden. Fra WAN kan den

Din router opfører sig fuldstændigt korrekt, da den har et spoofing filter.
Det er ikke meningen at du skal kunne tilgå din wan-ip fra lan, så derfor
skal du kalde din webserver via serverens lan-ip, og derfor kan du i din
hosts fil skrive lan-ip www.domæne.dk for at undgå at skulle bruge en ip for
at tilgå din webserver.

f.eks. 192.168.1.50 www.ditdomæne.dk

--