Den er vidst helt gal!
Fra : Martin K

Dato : 17-10-02 13:05

Hej gruppe

Jeg er ejer af nedenstående system:

AMD Athlon XP 1700+@1466
Asus A7A266-E
512 MB DDR-ram PC2100
Chaintech GeForce 2 Ti 62 MB DDR (det.driver 30.82)
Seagate Cuda IV ATA 60GB

Den kører win2000. Jeg synes den var blevet en smule sløv, og den hakkede i
demoen af NFS HP2. Selv i 800 x 600. Så prøvede jeg at installere en ALi
AGP-driver. (har før kørt med Win2000 standard). Og skulle derefter prøve at
lave en 3DMark2001SE test. Skræmmen de resultat. Jeg plejer at få godt 4000
point. Nu fik jeg 2375! Skidt. Jeg har prøvet at køre den nyeste Adaware for
at fjerne evt. spyware. Hvad saten skal jeg gøre? Det kan da ikke passe at
et system af min kaliber skal yde så dårligt?!?

Hjælp ønskes. På forhånd tak!

--
Martin K

Fra : Robert Jensen

Dato : 17-10-02 14:39

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message
> [...]
> at fjerne evt. spyware. Hvad saten skal jeg gøre? Det kan da ikke passe at
> et system af min kaliber skal yde så dårligt?!?

prøv at installere de nyeste detonator og via4in1 drivere og se om det
hjælper.
eller geninstaller windows...det hjælper hver gang

mvh

Robert

Fra : Martin K

Dato : 17-10-02 14:44

Robert Jensen wrote:
> prøv at installere de nyeste detonator og via4in1 drivere og se om det
> hjælper.

30.82 er den nyeste WHQL detonator. Og Via-driverne tror jeg nu ikke jeg får
så meget ud af da der jo som bekendt sidder et ALi chipsæt på A7A266-E.

> eller geninstaller windows...det hjælper hver gang

Det er måske også lige lovlig drastisk...

Jeg skal for en god ordens skyld sige, at jeg bruger Norton Anitivirus 2002
og er opdateret med seneste antivirusprofiler. Virus er det derfor ikke. Jeg
bruger bios-ver. 1009...

Tak for svaret ellers...

--
Martin K

Fra : Robert Jensen

Dato : 17-10-02 15:51

> 30.82 er den nyeste WHQL detonator. Og Via-driverne tror jeg nu ikke jeg
får
> så meget ud af da der jo som bekendt sidder et ALi chipsæt på A7A266-E.

havde lige overset det der med chipsættet

ups

mvh

Robert

Fra : Martin K

Dato : 17-10-02 15:53

Robert Jensen wrote:
> havde lige overset det der med chipsættet

Det sker jo...

--
Martin K

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 17-10-02 16:21

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så meget ud af da der jo som bekendt sidder et ALi chipsæt på A7A266-E.

> Det er måske også lige lovlig drastisk...

Drastisk? Ved jeg nu ikke, som sagt virker den hver gang

Ellers, tjek lige hvordan detaljegraden står inde under egenskaber for dit
grafikkort, dette kan have enorm indvirkning på framrates. Tjek for
Antaliasing osv. Prøv at slå det fra og prøv igen.

VH
Peter

Fra : Martin K

Dato : 20-10-02 13:54

Peter Tønnesen wrote:
> Ellers, tjek lige hvordan detaljegraden står inde under egenskaber
> for dit grafikkort, dette kan have enorm indvirkning på framrates.
> Tjek for Antaliasing osv. Prøv at slå det fra og prøv igen.

Nu er gået så vidt som at opgradere min BIOS, og det skete der ikke mange
forbedringer ved. Så her mandag, skal jeg lige omkring Zitech for at få mig
en XP Studie Licens. Så prøver jeg XP i stedet for 2000 og ser om det har
nogen indvirken. Jeg formaterer selvfølgelig i samme omgang...

--
Martin K

Fra : Thomas

Dato : 17-10-02 15:34

> [...]
> at fjerne evt. spyware. Hvad saten skal jeg gøre? Det kan da ikke passe at
> et system af min kaliber skal yde så dårligt?!?

Har du defragget disken for nyligt. der er ikek noget som en fragget disk
der kan nedsætte systemydelse drastisk..

Venligst
Thomas

Fra : Martin K

Dato : 17-10-02 15:58

Thomas wrote:
> Har du defragget disken for nyligt. der er ikek noget som en fragget
> disk der kan nedsætte systemydelse drastisk..

Njaaa... det er vel 1½ måned siden... jeg prøver lige og vender tilbage med
resultatet...

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 17-10-02 16:27

Martin K wrote:
> Njaaa... det er vel 1½ måned siden... jeg prøver lige og vender
> tilbage med resultatet...

Jeg har nu defragmeteret de 3 drev jeg har på disken, uninstallet
AGP-driverene og kørt 3Dmark igen. Det var ikke den store succes 2341 point.
Det ka sq da ikke passe...

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 17-10-02 17:03

Martin K wrote:
> Jeg har nu defragmeteret de 3 drev jeg har på disken, uninstallet
> AGP-driverene og kørt 3Dmark igen. Det var ikke den store succes 2341
> point. Det ka sq da ikke passe...

Fandt lige ud af, at det ikke var AGP-driverne der blev uninstallet men
noget Mini-IDE noget... det er så intsalleret igen, da det jo ikke gav noget
resultat... Alt er kørt fra windowsupdate...

Ideer?

--
Martin K

Fra : Camain

Dato : 17-10-02 15:41

Hvis du kører med en 1700+ @ 1466 er din bios ikke sat til at køre mere end
100 Mhz, den skal op på 133.
Det burde kunne give lidt bedre ydelse..

Venligst

Jesper B.

Fra : Martin K

Dato : 17-10-02 15:49

Camain wrote:
> Hvis du kører med en 1700+ @ 1466 er din bios ikke sat til at køre
> mere end 100 Mhz, den skal op på 133.
> Det burde kunne give lidt bedre ydelse..

Den kører 133! 1466 MHz er det normale for en XP1700+ pga. AMD's performance
rating...

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 17-10-02 19:27

Martin K wrote:
[SNIP: En masse oplysninger]

Nu har jeg smidt nVidia beta-detonator driver 40.72. Og nu virker
3DMark2001SE ikke! Den skriver noget med 'try do downgrade your driver' pga.
et eller andet med DirectX. Hvordan får man 3DMark til at virke med de nue
drivere?

--
Martin K

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 18-10-02 07:32

Jeg fik rigtig dårlig ydelse på min PC, med Nvidia driver 40.72.
Jeg gik tilbage til 30.82 og det hjalp gevaldigt.

mvh
Bri@n