Request.Querystring("ID")
Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-10-02 12:09

Jeg får en fejl melding der hedder

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i
strengen i forespørgselsudtrykket "KundeID='".

jeg har lavet et link

& " </a>

og har brugt

Re.open "SELECT KundeID, Firmanavn, Adresse, Postnr, Bynavn,
Telefon, Fax FROM Kunder where KundeID='" &
Request.Querystring("ID")

er der noget hjælp at få

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 17-10-02 12:13

"Jørgen Sørensen" <jorgen@kala-lu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg får en fejl melding der hedder
>
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i
> strengen i forespørgselsudtrykket "KundeID='".

Prøv lige at:
sql = "select..." => din select sætning heri
response.write sql
response.flush
Re.open sql

i stedet for og så send resultatet herind, så er det meget lettere at finde
fejl...

Chrisser

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-10-02 12:32

Chrisser wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Re.open sql
>
> i stedet for og så send resultatet herind, så er det meget lettere at finde

Hej Chrisser

Nu skriver den

SELECT KundeID, Firmanavn, Adresse, Postnr, Bynavn, Telefon, Fax FROM Kunder
where KundeID='
Response-objekt fejl 'ASP 0159 : 80004005'

Bufferlageret er deaktiveret

/opgave5a/kunder4b.asp, linje 21

Bufferlageret skal være aktiveret.

Jørgen

Fra : Chrisser

Dato : 17-10-02 13:02

> [...]
Kunder
> where KundeID='
> Response-objekt fejl 'ASP 0159 : 80004005'

Se bort fra det med bufferen, der går væk når du fjerner din flush.....

Jo, så ser det jo ud som om du ikke får din kundeid ud fra QueryString. Prøv
at træk den ud i en variabel først, og skriv den ud. Se om den er tom.
Måske er den casesensitiv i QueryString, det er i hvertfald altid pænest at
skrive variabelnavne i de samme cases over det hele.

Chrisser

Og ret så også lige dine apostroffer som der foreslås her nedendunder, de
har åbenbart et skarpere blik end jeg....

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-10-02 13:39

> [...]
>
> Og ret så også lige dine apostroffer som der foreslås her nedendunder, de
> har åbenbart et skarpere blik end jeg....

Tak for hjælpen
Jørgen

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 17-10-02 12:27

> [...]
>
> og har brugt
>
> Re.open "SELECT KundeID, Firmanavn, Adresse, Postnr, Bynavn,
> Telefon, Fax FROM Kunder where KundeID='" &

Det er sikkert fordi dit KundeID-felt er et nummerfelt.
Du har desuden kun sat en glyf ( ' ) i starten af Request.Querystring("ID")
og ikke en til sidst.
Men er ID-feltet et nummerfelt, skal der slet ikke være glyffer omkring.

[KundeID er et nummerfelt]
Re.open "SELECT KundeID, Firmanavn, Adresse, Postnr, Bynavn,
Telefon, Fax FROM Kunder where KundeID=" &
Request.Querystring("ID")

[KundeID er et tekstfelt]
Re.open "SELECT KundeID, Firmanavn, Adresse, Postnr, Bynavn,
Telefon, Fax FROM Kunder where KundeID='" &
Request.Querystring("ID") & "'"
Kasper K
Fjern det der skal FJERNES hvis du sender en mail til mig

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-10-02 13:40

Kasper Katzmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> Mvh
> Kasper K
> Fjern det der skal FJERNES hvis du sender en mail til mig

Jørgen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-10-02 12:33

On Thu, 17 Oct 2002 11:08:52 +0000 (UTC), Jørgen Sørensen
<jorgen@kala-lu.dk> wrote:

>[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i
>strengen i forespørgselsudtrykket "KundeID='".
<snip>

>Re.open "SELECT KundeID, Firmanavn, Adresse, Postnr, Bynavn,
>Telefon, Fax FROM Kunder where KundeID='" &
>Request.Querystring("ID")

Så vidt jeg kan se, afslutter du ikke SQL-strengen. Du har:
WHERE KundeID='" & Request.Querystring("ID")

*HVIS* KundeID er et tekst-felt, skal det være:
WHERE KundeID='" & Request.Querystring("ID") & "'"
- altså: enkelt-plingerne skal *omkranse* værdien.

*HVIS* KundeID er et tal-felt, skal det være:
WHERE KundeID=" & Request.Querystring("ID")
- altså: *ingen* enkelt-plinger om værdien.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-10-02 13:41

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> *HVIS* KundeID er et tal-felt, skal det være:
> WHERE KundeID=" & Request.Querystring("ID")
> - altså: *ingen* enkelt-plinger om værdien.

Tak for hjælpen
Jørgen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-10-02 14:12

On Thu, 17 Oct 2002 12:41:11 +0000 (UTC), Jørgen Sørensen
<jorgen@kala-lu.dk> wrote:

>Tak for hjælpen

Velbekomme!

PS: Gider du tage et kig på: