single/double sided RAM
Fra : Peter Holm

Dato : 17-10-02 11:44

Hej ng,

Hvad betyder single/double sided RAM?
Er det en kompabilitetsspørgsmål? Noget med at nogle MOBOs kun kan køre med
den ene slags?

Er det et performance spørgsmål? Er den ene slags hurtigere end den anden?

Selv har jeg 1*256 MB double sided, 1*256 MB single sided, 1*64 MB single
sided.
Jeg har ikke tænkt over hvad jeg skulle købe - jeg har bare kigget efter at
det var SD PC133.

mvh
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk

Langt fra Las Vagas gør det igen!
Liva: "Vil du høre noget helt vildt irriterende?"
Kasper: "Du har købt den nye med Poul Krebs?"

Fra : Leony

Dato : 17-10-02 12:41

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder single/double sided RAM?

Om RAM sidder i en eller to rækker.

> Er det en kompabilitetsspørgsmål? Noget med at nogle MOBOs kun kan køre
med
> den ene slags?

Ja. Tror det er et spørgsmål om chipset.
Intel's 845 chipset kan kun bruge 4 rækker RAM.
Dvs 2 rækker dobbelt-sidet og 2 rækker enkelt-sidet (+ de andre
kombinationsmuligheder).
Hvis mobo har 3 RAM banks og man bruger 3 dobbelt-sidede moduler har du
altså spildt penge på RAM. Der burde have været købt 3 enkelt-sidede eller 1
dobbelt-sidet og 2 enkelt-sidede moduler.

> Er det et performance spørgsmål? Er den ene slags hurtigere end den anden?

Det tror jeg ikke. Hvis det er tilfældet så må det være et spørgsmå om
marginaler.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/