World Online - suk
Fra : Elin Kuijers

Dato : 20-01-01 22:01

Jeg er bestemt ikke altid tilfreds med CyberCity, men efter at jeg i
forbindelse med mit arbejde har stiftet bekendtskab med World Online, er jeg
ved at blive helt glad for min CyberCity forbindelse. Med Worl Online 1049
er det jævnligt som at vinde i lotteriet at få forbindelse.

vh
Elin Kuijers

Fra : WOL - Martin Holk Ra~

Dato : 21-01-01 00:26

Elin Kuijers skrev i meddelelsen <94cu9h$1pl0$1@news.cybercity.dk>...
>Med Worl Online 1049 er det jævnligt som at vinde i
>lotteriet at få forbindelse.

Prøv at beskrive dit problem, så vi har en chance for at løse det. Spørg
gerne i worldonline.dk.support eller ring 38147010.

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Martin Holk Rasmussen (Hostmaster) / World Online Denmark A/S

Fra : Kæld Gydum

Dato : 21-01-01 02:23

Martin Holk Rasmussen (Hostmaster) / World Online Denmark A/S

Skriver bla. :

> Prøv at beskrive dit problem, så vi har en chance for at løse det. Spørg
> gerne i worldonline.dk.support eller ring 38147010.

Undskyld til Martin Holk Rasmussen

Men når man i den grad gør reklame for sit firma lægger man selv
op til angreb.

Søndag den 15 oktober ved 21 tiden om aftenen bestilte jeg jeres
specielle Super Surfer Abonnement til to timer om dagen til fast pris.

Først i novenber bad jeg om en regning ... der blev sagt den kommer.

Sidst i november bad jeg om en regning og fik den besked - den kommer ...

Midt i december 2000 skete nøjagtig det samme og op mod jul igen.

World Online vil ikke fremsende en regning ....

2 Januar forsøger jeg pr. telefon at afmelde omtalte abonnement og får
den besked at det kan jeg kun gør via FAX eller brev ... og ikke Mail.

Jeg sender en Winfax og som mange ved bliver de ikke skrevet under så
et par dage efter modtager jeg et brev ....

World Online - ønsker at du sender os et Brev med din opsigelse .....

Nu sender jeg så et underskrevet brev + samme tekst i et mail hvor jeg
gør opmærksom på at jeg har forsøgt at opsige mit abonnemet pr telefon
den 2. Januar ... og at jeg ikke ønsker at påbegynde en ny periode idet jeg
den 5. får indlagt Netexpres fra TeleDanmark.

Samtidig aefterlyser jeg min regning for det "produkt" jeg "købte"
15-10-2000
men nej den regning den kommer ...

Nu kommer vi så til den 16. hvor jeg taler med en ung mand og igen ønsker at
få en regning og en bekræftigese på min ops

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-01-01 02:31

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> wrote Sun, 21 Jan 2001 02:23:26
+0100 :

>Men når man i den grad gør reklame for sit firma lægger man selv
>op til angreb.

Nu fortæller Martin jo blot hvor gutten kan få hjælp ?

Men ellers kan jeg ikke se noget "usundt" i dit indlæg, du mangler
en regning og får at vide den kommer, at den så måske ikke kommer
når du mener den skal komme er en anden sag.

Du opsiger dit abonnement, og gør det som jeg forstå det, i henhold
til de betingelser du accepterede da du signede up, nemlig i en
skrivelse med din underskrift, det gør du dog først 3. gang ?

og så slutter dit indlæg så brat ?

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/

Fra : WOL - Martin Holk Ra~

Dato : 21-01-01 14:53

Kæld Gydum skrev i meddelelsen <94ddop$qe7$1@news.inet.tele.dk>...
>Men når man i den grad gør reklame for sit firma lægger man selv
>op til angreb.

Hvis jeg skriver at Super Brugsen er dumme eller at BMW laver dårlige biler,
så får det næppe meget resultat end at få folk til at trække på skuldrene og
sige "nå?".

Jeg savnede bare noget konkret i indlæget. Enten har man et problem, som man
gerne vil have løst, eller også lukker man bare luft ud. Jeg gik ud fra det
første var tilfældet, da man sjældent får noget ud af at lukke luft ud, så
jeg tilbød blot at hjælpe. Det kan jeg ikke se noget forkert i.

Fra : Niels Vorgaard Chris~

Dato : 22-01-01 01:18

"WOL - Martin Holk Rasmussen" <mh@wol.dk> wrote in message

> [...]
> første var tilfældet, da man sjældent får noget ud af at lukke luft ud, så
> jeg tilbød blot at hjælpe. Det kan jeg ikke se noget forkert i.

Måske kan jeg hjælpemed det konkrete. Når jeg prøver at skabe forbindelse
vælger dialeren med jævne mellemrum at hænge ved "verifying username and
password...", hvorefter der kommer timeout på det forventede svar fra den
anden ende. Problemet er først opstået indenfor den sidste uge.

Hilsen Niels

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 22-01-01 07:54

"Niels Vorgaard Christensen" <nyles@worldonline.dk> wrote Mon, 22
Jan 2001 01:17:51 +0100 :

>Måske kan jeg hjælpemed det konkrete.

Havde du skrevet om det i en en intern gruppe, eller ringet til
supporten, havde man først bedt dig om at kontrollere din opsætning
af netværk via modem.

Se f.eks.
http://www.worldonline.dk/support/vejledning/pc/win98/win98.html

(og der ydes ikke mere hjælp her i gruppen, for det er den ikke til)

Fra : Niels Vorgaard Chris~

Dato : 22-01-01 22:42

"Morten Kjaer Nielsen" <mortens.usenet.spamtrap.fra.20012001@gummiand.dk>
wrote in message news:a6mn6tcs370dai4542g6bueqn90vhfc257@nntp.gummiand.dk...

> Havde du skrevet om det i en en intern gruppe, eller ringet til
> supporten, havde man først bedt dig om at kontrollere din opsætning
> [...]

Tro mig. Problemerne er på WOL's side. De behøver ikke at løse dem for min
skyld, og som sagt jeg kun oplevet det indenfor de sidste par dage, det er
måske ikke noget stort. Jeg skrev bare for at WOL-manden kunne få noget
konkret.

Hilsen Niels

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 22-01-01 22:56

"Niels Vorgaard Christensen" <nyles@worldonline.dk> wrote Mon, 22
Jan 2001 22:41:58 +0100 :

>Problemerne er på WOL's side.

Ok

>Jeg skrev bare for at WOL-manden kunne få noget
>konkret.

Men Martin vil ikke reagere på det her i gruppen, i en intern gruppe
kunne man håbe på reaktion, ellers så kan man skrive direkte til
supporten, og få hjælp.

(Har du forøvrigt kontrolleret din opsætning, ud fra det link jeg
gav dig ?)

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 23-01-01 21:20

"Niels Vorgaard Christensen" <nyles@worldonline.dk> skrev:
>Problemet er først opstået indenfor den sidste uge.

Jeg oplever præcis det samme problem, så du er ikke alene.

(... og da jeg ville ringe op (ISDN) for at sende dette indlæg fik jeg
forbindelse, men DNS-lookup af sunsite.dk timede ud. Nu prøver jeg igen
efter at have disconnected. Nope, samme opførsel. www.wol.dk kan heller
ikke nåes i browseren. Nå, jeg prøver igen: disconnect, connect, send.)

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-01-01 23:42

Richard Flamsholt <richard@flamsholt.dk> wrote Tue, 23 Jan 2001
20:19:55 GMT :

>Jeg oplever præcis det samme problem, så du er ikke alene.

Et eller andet sted tror jeg World Onlines support _meget_ gerne vil
have en henvendelse fra jer (de mangler nogle brugere til aftestning
af de problemer i beskriver).

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 24-01-01 00:22

skrev:
> [...]
>
>Et eller andet sted tror jeg World Onlines support _meget_ gerne vil
>have en henvendelse fra jer (de mangler nogle brugere til aftestning

Det er hermed gjort.

Til support: Såvel Niels Vorgaard Christensen som jeg oplever de
problemer, Niels beskriver. Jeg kan ikke tale for Niels, men jeg vil
gerne være behjælpelig med at finde ud af, hvad der er galt. Mit
brugernavn hos WOL er goke.

Fra : Dennis Andersen

Dato : 28-01-01 19:07

> [...]
>password...", hvorefter der kommer timeout på det forventede svar fra den

Jeg har det samme problem. Det er heldigvis ikke så tit (ca. 1/5
- 1/10 gange ), men det er rimelig irriterende.

>Problemet er først opstået indenfor den sidste uge.

Jeg har også haft problemet i en uge - måske to.

Dennis Andersen
deniande@12move.dk

Fra : Elin Kuijers

Dato : 30-01-01 22:48

Og i eftermiddags var den der igen.
vh

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 31-01-01 22:20

"Elin Kuijers" <elin_kuijers@vip.cybercity.dk> skrev:
>Og i eftermiddags var den der igen.

Vi er åbenbart mange, der oplever problemer med opkald til WOL.

Jeg har desværre ikke modtaget andet end en "Vi vil besvare Deres e-mail
så hurtigt som muligt" på min henvendelse til WOL om problemet for en
god uges tid siden.

Jeg må hellere prøve igen, og denne gang vedhæfte et udsnit af min
eventlog. Her kan man fx se, hvordan jeg gang på gang fik forbindelse,
modtog 403 bytes (ok, det kan man nu ikke se, men det er det, der oftest
sker) hvorpå forbindelsen gik død så jeg måtte disconnecte og connecte
igen. Det lykkedes til slut, i syvende forsøg. Udsnittet her viser kun
event 20158, successfuld etablering af forbindelsen:

   30-01-2001   01:28:09   RemoteAccess
   30-01-2001   01:27:32   RemoteAccess
   30-01-2001   01:26:56   RemoteAccess
   30-01-2001   01:26:39   RemoteAccess
   30-01-2001   01:26:13   RemoteAccess
   30-01-2001   01:25:52   RemoteAccess
   30-01-2001   01:25:35   RemoteAccess

Fra : Rune Klausen

Dato : 21-01-01 02:31

> Prøv at beskrive dit problem, så vi har en chance for at løse det. Spørg
> gerne i worldonline.dk.support eller ring 38147010.

hmmmm, "betalings" nummer, at i kan være det bekendt....

-Rune

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-01-01 02:31

"Rune Klausen" <Rune@besked.com> wrote Sun, 21 Jan 2001 02:30:36
+0100 :

>hmmmm, "betalings" nummer, at i kan være det bekendt....

38147010 er da et normalt telefonnummer til normal takst ?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-01-01 02:35

On Sun, 21 Jan 2001 02:30:36 +0100, "Rune Klausen" <Rune@besked.com>
wrote:

>hmmmm, "betalings" nummer, at i kan være det bekendt....

Hvorfor tror du, at 38147010 er et betalingsnummer?

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-01-01 16:59

On Sun, 21 Jan 2001 02:35:07 +0100, Peter Brodersen wrote:

>Hvorfor tror du, at 38147010 er et betalingsnummer?

Fordi det er det pr. definition, da det ikke er et frikalds nummer.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-01-01 17:24

21 Jan 2001 15:59:26 GMT, skrev Jesper Skriver, på 14 linier, i
<slrn96m1qu.t0h.jesper@freesbee.wheel.dk>, :

>Fordi det er det pr. definition, da det ikke er et frikalds nummer.

Et 80 nummer skal da også betales
Så hellere lidt billigere online takst..

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-01-01 18:33

On Sun, 21 Jan 2001 17:24:14 +0100, Karsten Andersen wrote:
>21 Jan 2001 15:59:26 GMT, skrev Jesper Skriver, på 14 linier, i
><slrn96m1qu.t0h.jesper@freesbee.wheel.dk>, :

>Et 80 nummer skal da også betales
>Så hellere lidt billigere online takst..

Enig - men det var ikke hvad denne diskussion gik på, den gik på
om 38147010 er et betalings nummer.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-01-01 21:20

On 21 Jan 2001 15:59:26 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>Fordi det er det pr. definition, da det ikke er et frikalds nummer.

Jeg forstod snarere Runes kommentar angående "betalingsnummer" at det
skulle være et 90-nummer eller lignende (hvor ejeren af nummeret endda
normalt ikke får nok til at dække løn/udstyr/etc., men det kan være et
godt filter), hvilket World Online også har.

Kigger man på Martins indlæg, så foreslog han også nyhedsgrupper, og
der er selvfølgelig også muligheden for e-mail, etc. Så jeg kunne ikke
forstå hvad det var, Rune var ked af.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-01-01 21:43

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote Sun, 21 Jan 2001
21:19:37 +0100 :

>Jeg forstod snarere Runes kommentar angående "betalingsnummer" at det
>skulle være et 90-nummer eller lignende

Yeps, det var også det jeg forstod, og han han ville bitche over at
det også var en mulighed (at man kan betale sig fra evt. ventetid).

Fra : Peter Sjøntoft

Dato : 21-01-01 18:10

"Rune Klausen" <Rune@besked.com> wrote in message

> hmmmm, "betalings" nummer, at i kan være det bekendt....

Synes du egentlig at det er urimeligt at man betaler telefontaksten? Du har
trods alt en medarbejder siddende i den anden ende som koster virksomheden
nogle kroner i minuttet. Er det urimeligt at den der skal bruge hjælpen i
det mindste betaler for telefonopkaldet?

Peter Sjøntoft

Jeg arbejder for CyberCity, men udtaler mig hér for mig selv for egen
regning og risiko.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-01-01 18:44

> Er det urimeligt at den der skal bruge hjælpen i
> det mindste betaler for telefonopkaldet?

En tænkt situation:
ISP XXX ændrer opsætning/opkaldsnumre/whatever hvorefter kunde YYY ikke kan
komme på.
Kunde YYY ringer til support og må vente 2 timer (da alle andre også ringer)
Er det rimeligt at YYY skal betale?

Jeg kan se problemstillingen men mener faktisk at der er flere fordele end
ulemper for en ISP ved at have gratis indkaldsnumre.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-01-01 19:27

On Sun, 21 Jan 2001 18:44:27 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:

> [...]
>komme på.
>Kunde YYY ringer til support og må vente 2 timer (da alle andre også ringer)

ISP XXX har større problemer end dette, hvis de rent faktisk har ændret nogen
af de nævnte ting, uden at sørge for FYLDIG information i forvejen, sådan at
det ikke er nødvendigt for kunden at ringe.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-01-01 20:15

> [...]
at
> det ikke er nødvendigt for kunden at ringe.

Korrekt, det var også en tænkt situation.
Min holdning er bare at man løber ind i mange utilfredse kunder der (mere
eller mindre korrekt) mener at de (pga ISP XXX's dispositioner) har været
nød til at hænge i røret i lang tid. Og her er det fra et
kunderservice-synspunkt godt at kunne slå ud med armene og sige:
"jamen vi betaler for ventetiden"

Fra : Peter Sjøntoft

Dato : 21-01-01 20:31

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message

> [...]
kan
> komme på.
> Kunde YYY ringer til support og må vente 2 timer (da alle andre også

Ud over at den beskrevne situation er helt urealistisk er der flere ting i
dette.

Hvis der er rigtig mange kunder der ringer ind om samme problem ville man
nok indtale en telefonsvarerbesked der gjorde opmærksom på det specielle.
Hvis en ISP ændrer opsætning i større omfang vil de vel altid informere
ordentligt. Men der er alligevel nogen som ringer. Er det rimeligt at dem
der har forstået beskeden (mails, personligt brev eller andet) og ikke
behøver ringe betaler for dem der har ignoreret det?

Endeligt kommer kunderne til at betale det alligevel. Det er bare et
spørgsmål om det skal fordeles ud over alle kunderne eller om det er de
kunder der har brug for hjælp der betaler en mindre del af udgiften.

> Jeg kan se problemstillingen men mener faktisk at der er flere fordele end
> ulemper for en ISP ved at have gratis indkaldsnumre.

Her vurderer jeg så abre sagen anderledes. Det skal så i øvrigt siges at jeg
mit job ved at ventetiden i gennemsnit udgør en forsvindenden lille del af
den samlede tid der går med support.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-01-01 20:53

> Er det rimeligt at dem
> der har forstået beskeden (mails, personligt brev eller andet) og ikke
> behøver ringe betaler for dem der har ignoreret det?

Nej, det kan du have ret i. Jeg ved bare at man undgår diverse brok og
utilfredshed.
Hvad der er rimeligt og urimeligt er desværre ikke noget de fleste kunder
bekymrer sig om.
Det er samme argumenter der kan brges til at retfærdiggøre 90-numre til
support.
Jeg mener bare det er et problem, fx i de situationer hvor det er ISP'en der
fejler (det sker) og i de situationer hvor en uerfaren medarbejder overser
den simple løsning og bruger 90 minutter istedet for 3
I den sammenhæng er det ligegyldigt om kunden skal betale 28 eller 500 øre

> Det skal så i øvrigt siges at jeg
> mit job ved at ventetiden i gennemsnit udgør en forsvindenden lille del af
> den samlede tid der går med support.

Det er vi helt enige om.

Fra : Kæld Gydum

Dato : 21-01-01 03:00

FØRST VIL JEG LIGE BEKLAGE AT JEG HAR FÅET
SENDT 2 Mail - det skyldes en TASTEFEJL ... !!!

Her er mit færdige indlæg omkrig World Online og deres service:

> [...]

Undskyld til Martin Holk Rasmussen

Men når man i den grad gør reklame for sit firma lægger man selv

Søndag den 15 oktober 2000 ved 21 tiden om aftenen bestilte jeg jeres
World Mega Surfer Abonnement til to timer om dagen til fast pris.

[...]

World Online - ønsker at jeg sender Dem et Brev med din opsigelse .....

[...]

Samtidig efterlyser jeg min regning for det "produkt" jeg "købte"
15-10-2000 men nej den regning den kommer ikke ...

Nu kommer vi så til den 16. hvor jeg taler med en ung mand og igen ønsker at
få en regning og en bekræftigese på min opsigelse ...

Jeg får en sludder for en sladder og får den besked at min opsigelse
tilsyneladende
ikke er blevet færdigbehandlet og at min regning vil komme sidst i Januar
2001.

Jeg tillader mig at spørge efter regnskabskontoret og får svaret at det er
også HAM.

Jeg bliver vred og vi afslutter samtalen ..... :-/

Senere samme dag ringer jeg igen til World Online og taler nu med en anden
supporter ... nu går det helt galt for nu kan man ikke finde mit brev og
ikke
omtalte Mail med samme ordlyd ... ergo man nægter at ha modtaget mit brev
med omtalt underskrevne opsigelse.

Det må være blevet væk på vejen .... :-/ - samme enslydende Mail kan man
heller ikke se .....

Jeg fortæller nu supporter "Henrik" at at jeg fremsender et anbefalet brev
med
den betingelse at man akseptere at jeg har opsagt mit abonnement den
2/1-2001.

Og at jeg endnu engan ØNSKER EN REGNING .... og ellers vil sagen gå videre
o.s.v. - denne opsigelse skulle World Online ha modtaget i torsdags ....

Hvad bliver nu det næste .....

Er det den service man kan snakke om ved Kundeservice ved World Online ..

Jeg håber Firmaet kommer til fornuft og får denne sag ud af verden og ellers
ligger min korrespondance på bordet ved både Forbrugerstyrelse og andre
relevante steder ...

At man ikke kan få lov til at betale en regning som starter for 3 måneder
siden
er en ting, men at man skal tvinges til at sende et anbefalet brev for at
komme
ud af et abonnement er noget andet ....

Havde det været mig som skyldte World Online penge havde de lukket min
konto for længe siden ....

Hvordan står vi som forbrugere som gerne vil betale enhver sit ....

Til alle jer som evt. skal ud af et forhold med World Online ....
send for guds skyld et anbefalet brev første gang og tilmeld jer ikke
et tilbud på Nettet .....

Det er tilsyneladende let at komme ind i World Online men svært at
at komme ud .....

Med venlig hilsen
Kæld Gydum
--
E-Mail: oz1pll@qsl.net
ICQ : 103686793

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-01-01 03:24

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> wrote Sun, 21 Jan 2001 02:59:48
+0100 :

>Først vil jeg lige beklage at jeg har fået
>sendt 2 mail - det skyldes en tastefejl ... !!!

Noget gik vist galt med din CapsLock tast, jeg har korrigeret for
det, det så ud som om du råbte.

>Her er mit færdige indlæg omkrig World Online og deres service:

Tja, med slutningen ser historien jo noget anderledes ud.

Du får oplyst at en regning er på vej til dig i slutningen af denne
md, og at man ikke er færdig med at behandle din opsigelse, eller
rettere at man tilsyndeladen ikke er færdig, du modtager altså ikke
en bekræftigelse på at den er modtaget, eller misforstod jeg det ?

Du får at vide du ikke kan tale med en regnskabsmedarbejder, men med
den person du er kommet igennem til, det er vel også fair nok,
regnskabsmedarbejderne har forstand på tal, kundeservice/support
forstand på at tale med folk og.

Du skriver at du ringer til support ? Hvorfor ringer du ikke til
kundeservice, det var jo ikke noget teknisk du havde bøvl med, blev
du ikke henvist til kundeservice fra support, eller var det
kundeservice du talte med ?

Du får dernæst at vide at man ikke kan se at din opsigelse er
modtaget, hvilket får dig til at sende en anbefalet opsigelse ?

Jeg kan godt se at din opsigelse har trukket ud, og tingende virker
som om at World Online har gjort det besværligt for dig, men tror du
ærligt selv at det er med vilje, jeg tror det ikke.

Hvis et firma modtager en opsigelse, vil de med glæde få sagen ud af
verden, hvorfor begynde at skabe problemer og bøvl for en kunde som
alligevel ikke vil være kunde længere, det koster kun tid og penge
for firmaet, tid og penge som den pågældende kunder ikke vil bidrage
med i omsætning

>Det er tilsyneladende let at komme ind i World Online men svært at
>at komme ud .....

Min oplevelse er at de få brugere som opsiger deres konto, ikke
generelt har de store problemer med dette, og at dine oplevelser er
enestående.
Med en forholdsvis stor kundeskare, vil der i enkelte tilfælde blive
problemer, det tror jeg alle firmaer engang imellem oplever, man kan
gøre alt for at mindske noget sådanne, men helt væk tror jeg ikke de
kan komme, det er trods alt mennesker og ikke maskiner som behandler
kundersager - heldigvis for det da.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 21-01-01 03:29

On 21 jan 2001 Morten Kjaer Nielsen uttered some barely human sounds which
I was able to translate into
<b6hk6tgro3hdieam9n90ducen2vr17oqdq@nntp.gummiand.dk>:

> [...]
>den person du er kommet igennem til, det er vel også fair nok,
>regnskabsmedarbejderne har forstand på tal, kundeservice/support

Det er netop hele fidusen med kundeservice. Hvis drift- og regnskabsfolk,
skulle tale med kunder, havde de ikke tid til at passe deres arbejde.

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

Fra : Kæld Gydum

Dato : 21-01-01 08:20

Lars Kyndi Laursen skriver ...:

> Det er netop hele fidusen med kundeservice. Hvis drift- og regnskabsfolk,
> skulle tale med kunder, havde de ikke tid til at passe deres arbejde.

Hvad hjælper det når kundeservice ikke kan gi dig nogen oplysninger -
fordi de ikke kan SE relevante oplysninger ...

Du virker ikke som om du driver forretning selv.-

Alt for meget bliver lagt over på kundeservice, med er deraf følgende
dårligt service.-

Det er der ikke ret mange erhverv der kan leve med eller for den sags
skyld leve af .... :-/

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 21-01-01 10:22

On Sun, 21 Jan 2001 08:20:13 +0100, Kæld Gydum wrote:

> Lars Kyndi Laursen skriver ...:

>Hvad hjælper det når kundeservice ikke kan gi dig nogen oplysninger -
>fordi de ikke kan SE relevante oplysninger ...
>
>Du virker ikke som om du driver forretning selv.-

Til Lars' forsvar skal siges at det nok nærmest virker som om det er dig der
ikke driver forretning selv. Mindst een større dansk internetudbyder udover
wol, har fuldstændig samme procedure, at kunder ikke stilles om til
regnskabsfolk.

Kompetente praktikere, såsom tekniske medarbejdere og regnskabsfolk har
hverken tid, lyst eller tålmodighed til at snakke med gennemsnitskunden der
føler sig dårligt behandlet. Iøvrigt kan jeg ikke forestille mig at ret
mange af disse, i deres jobbeskrivelse, har en paragraf om interaktion med
kunder.

At du så tilsyneladende har været ude for en række uheldige sammentræf, det
er vel som sådan ikke regnskabsfolkenes skyld. Må jeg foreslå at du, såfremt
du ringer til wol igen, på en pæn måde beder om at snakke med supporterens
overordnede, det plejer ikke at give problemer.

--
Søren O.

650 af de bedste gamle gratis spil til download på http://spilarkiv.dk/

Fra : Kæld Gydum

Dato : 21-01-01 11:16

Søren O. skriver bla.:

> [...]
udover
> wol, har fuldstændig samme procedure, at kunder ikke stilles om til

Hej Søren O. ....

Det du der skriver gør det jo ikke bedre for mig som forbruger mange store
firmaer køre rundt så man kan kontakte deres regnskabsafdelig m.m.

Det modsatte er efter min mening udtryk for en meget vag service som mange
firmaer ikke kunne overleve på - hvorfor så netop Internetudbydere ... ???

Det er dig og mig, som kunde der er med til at bygge disse firmaers
pengetank
op så har vi også krav på et min. af service.-

Måske er det fordi jeg er opdraget og oplært indenfor service branchen at
jeg
er så hård, men mange firmaer lever dog stadig op til de gamle dyder ...

Jeg er uendelig træt af at blive betjent af en "ungarbejder" som ikke aner
et
klap om hvad der sker .... ikke mandens fejl - fejlen ligger ved Firmaet ...

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Og til slut - havde det været mig som ikke betalte min regning til tiden
bliver min konto lukket i løbet af "no time" SÅDAN ....

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 21-01-01 11:46

On Sun, 21 Jan 2001 11:15:57 +0100, Kæld Gydum wrote:

> [...]
>pengetank
>op så har vi også krav på et min. af service.-

Det er kun i nogen udstrækning korrekt.
Nu ved jeg ikke hvor stort et beløb du erlægger hos world-online, eller
måske endnu vigtigere, hvor meget de tjener/taber på at have dig som kunde.
Men jeg er ret sikker på at hvis du regner på det, så vil du finde ud af at
den pris du betaler for din internetopkobling ikke kan købe dig ret mange
minutters support.

Igen, jeg kan godt forstå at du har haft en uheldig oplevelse, men derfra og
så til at klage over at man ikke kan komme til at snakke med hvemsomhelst i
worldonlines organisation er er stykke vej. Imho naturligvis.

>Måske er det fordi jeg er opdraget og oplært indenfor service branchen at
>jeg
>er så hård, men mange firmaer lever dog stadig op til de gamle dyder ...

De gamle dyder? Højere priser, pga. manglende Taylorisme?
"De gamle dyder" har en hul klang i mine ører, og lyder som et romantisk
billede af den lokale købmand i en lille landsby.

>Jeg er uendelig træt af at blive betjent af en "ungarbejder" som ikke aner
>et
>klap om hvad der sker .... ikke mandens fejl - fejlen ligger ved Firmaet ...

Køb et professionelt abonnement, så har du ikke længere slige problemer.

Fra : Kæld Gydum

Dato : 21-01-01 12:23

Søren O. skriver bla. :

> [...]
at
> den pris du betaler for din internetopkobling ikke kan købe dig ret mange

Nu vil jeg ikke vade mere i det - men det er altså spørgsmålet om at få
lov til at betale sin regning - høre hvordan ens konto ser ud o.s.v.

Samt at kunne afmelde et abonnement på en ordentlig måde + diverse info.

At man ikke kan forlange alverden teknisk support se det er noget andet.

Men at man skulle kunne få ordnet sin økonomi og abonnement problemer
det kan ikke være et problem i år 2001.

Igen - Søren O. - tænk dig lige hvis det er mig som skylder World Online
penge - så trykker de blot på en tast og lukker min konto ... SÅDAN ....

Hvis jeg i øvrigt har lagt 4-5000,- Kr i et firma i nogle år så mener jeg
faktisk jeg har krav på et min. af service ....

Og så skriver du :

> "De gamle dyder" har en hul klang i mine ører, og lyder som et romantisk
> billede af den lokale købmand i en lille landsby.

Nu er det måske mig som formulere mig lidt dårligt, men jeg tror du ved
hvad jeg mener.

Og igen jeg er opdraget indenfor service branchen og det kan da være
at jeg er miljøskadet .... men det er stadig Mig der er kunden Søren O.

Som nævnt i mit tidlige indlæg så synes det er for let at blive "kunde" i
World Online i forhold til det at blive fri igen ...

Du kan uden videre melde dig som kunde en lørdag søndag - aften
eller nat - når du vil opsige samme kan du end ikke gøre det i et
E-Mail eller pr. telefon med oplysning af Kundenummer og Password
der sku da noget galt vi skriver stadig år 2001 ... :-/

Hvori ligger forskellen ... ?? Faren for at jeg afmelder dit Abonnement ?

Nej det kan checkes via Kundenummer og Password jeg forstår ikke
hvorfor det skal være så svært.-

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-01-01 14:30

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> wrote Sun, 21 Jan 2001 12:23:21
+0100 :

>Igen - Søren O. - tænk dig lige hvis det er mig som skylder World Online
>penge - så trykker de blot på en tast og lukker min konto ... SÅDAN ....

Du kender vist ikke World Onlines praksis på den område.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-01-01 14:31

> [...]

>Som nævnt i mit tidlige indlæg så synes det er for let at blive "kunde" i
>World Online i forhold til det at blive fri igen ...

Generelt tror jeg ikke det er lettere at blive kunden end at blive
fri igen, du har blot været udsat for nogle uheldige tilfælde.

Fra : Kæld Gydum

Dato : 21-01-01 16:25

Hej igen Morten Kjaer Nielsen .....

Så er det fordi du ikke er bedre orienteret hvilket
kan undre en ... :-/

Gå du på www.worldonline.dk og tilmeld dig
feks. som World Super Surfer.

Eller læs blot deres betingelser så bliver du
sikkert klogere.-

Dette kræver normalt forudbetaling, men ved
tilmelding på nettet kan du være oppe og køre
når du 10 - 12 min. efter har modtaget et Mail
fra Firmaet ... uden at betale en krone - kan du
gå i gang ...

Så du må være dårligt orienteret Morten ... :-/

Dit indlæg om World Onlines politik ved manglende
betaling var "teori" fra min side - skal tror jeg skrev
"de kan" og det har jeg da ret i Morten ...

Hvordan de så bruger dette i praksis kan jeg jo ikke tale
med om idet - de slet ikke vil sende mig en regning ...

Og idet jeg ALTID betaler mine regninger til tiden.-

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-01-01 15:28

In article <94egrs$flq$1@news.inet.tele.dk>, "Kæld Gydum"
<oz6jh@hotmail.com> wrote:

> [...]
> E-Mail eller pr. telefon med oplysning af Kundenummer og Password
> der sku da noget galt vi skriver stadig år 2001 ... :-/

Hmm, som regel[1] kan man ikke se kundens password i systemet, så netop
den oplysning er ikke meget værd.

[1] Jeg har aldrig set et nogenlunde seriøst system, hvor man kunne se
password i klartekst efter indtastning.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-01-01 16:07

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote Sun, 21 Jan 2001 15:27:40
+0100 :

>Hmm, som regel[1] kan man ikke se kundens password i systemet, så netop
>den oplysning er ikke meget værd.

Det samme er gældende ved World Online, kundernes passord er
krypteret.
Men support har en mulighed for at kontrollere passordet ved at
indtaste det kunden oplyser og så ruller det gennem en kryptering
(samme som ved validering) og der sammenlignes.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-01-01 21:39

On Sun, 21 Jan 2001 11:15:57 +0100, "Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com>
wrote:

>Jeg er uendelig træt af at blive betjent af en "ungarbejder" som ikke aner
>et
>klap om hvad der sker .... ikke mandens fejl - fejlen ligger ved Firmaet ...

Arh, det er altså DET, problemet er. Det er dog ikke min erfaring at
folk, der sidder på de forskellige poster, ikke har de relevante
værktøjer til at undersøge sagen med. "Kundeservice" er ikke bare en
post af glade folk, som kunderne kan tørres af på (det håber jeg da
ikke er den måde, du ville gøre det på, for så tror jeg snarere,
problemet er din verdensopfattelse).

Til gengæld er det relevant at tage med, at i de fleste samtaler, hvor
der er noget, der måske angår en systemadministrator eller
regnskabschefen, er det kun 2% af den samtale, der omhandler det
relevante. System/netadministratoren kan måske sige: "Ja, de nye
opkaldsæsker understøtter kun PPP og ikke v.120". Når kunden så vil
snakke i 20-30 minutter om eksisterende udstyr, der kører v.120 og at
den nye løsning er helt hen i vejret, og... - så har det ikke noget
med administratoren at gøre, men er en politisk diskussion, han bør
tage med kundeservice. Det samme gælder regnskabsafdelingen. Måske har
kundeservice-medarbejderen ikke mulighed for at slå noget op, men lige
præcis det, der skal slås op, kan ordnes ved en hurtig henvendelse til
regnskabsafdelingen, og den kan kundeservice-medarbejderen ligeså godt
selv foretage, i stedet for at regnskabsafdelingen bagefter i en 10-20
minutter skal fortælle kunden: "Du har fået den relevante information.
Alt det, du fortæller nu, er alligevel ikke noget, jeg er i stand til
at tage stilling til. Du bliver nødt til at snakke med kundeservice.
Jeg kan ikke tage stilling til dit problem. Du bliver nødt til at
snakke med kundeservice.".

Såfremt, der er en situation, hvor kundeservice ikke har styr på de
reelle informationer, er der rigtigtnok et problem. Men det tror jeg
ikke situatonen er i de fleste tilfælde.

En kommentar som din minder mig da jeg selv for en del år siden selv
sad i en supportfunktion, og folk insisterede på at snakke med
direktøren, den tekniske chef og hvad-ved-jeg for at sætte et modem
op, for det var altså bare vigtigt... suk.

Derudover var der selvfølgelig også et utal af teknisk ukyndige
personer, der også bare nægtede at modtage hjælp af en person, der lød
yngre end dem selv. Suk.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-01-01 21:50

Hej Peter Brodersen <professionel@nerd.dk>

> [...]
>
>Derudover var der selvfølgelig også et utal af teknisk ukyndige
>personer, der også bare nægtede at modtage hjælp af en person, der lød

L: Davs, jeg har fået oprettelsespapirer på en ADSL forbindelse. Jeg
har nogle tekniske spørgsmål, hvem kan jeg tale med?

K: Hvad drejer det sig om?

L: IP-adresser, jeg skal høre om muligheden for at flytte et /24 net
fra en eksisterende forbindelse?

K: /24? Kan du ikke bare bruge dem du har fået oplyst?

L: Nej, var det muligt at tale med en tekniker, eller en person der
kan svare på mit spørgsmål. Der er jo også noget vedrørende
koordination.

K: Nej, vi stiller ikke om til teknikere.

L: Hvem kan så svare på mit spørgsmål?

K: Øh, det ved jeg ikke. Hvorfor ringer du egentlig til os?

L: Fordi jeres telefonnummer står på oprettelsespapirerne.

K: Øh, nå, men .. jeg synes du skal tale med den person der har solgt
dig forbindelsen.

[Forkortet af red.] Sælgeren mente i øvrigt at jeg skulle tale med
kundeservice.

Og så var min dag ødelagt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-01-01 02:13

On Sun, 21 Jan 2001 21:50:02 +0100, Lars Kim Lund <larskim@mail.com>
wrote:

> [...]
>
>L: Nej, var det muligt at tale med en tekniker, eller en person der
> kan svare på mit spørgsmål. Der er jo også noget vedrørende

Ulempen kan være, at du så snakker med en tekniker om hvorvidt, det er
teknisk muligt, og ikke om det er noget, der udbydes, eller hvor
meget, det koster. I de tilfælde vil der stadigvæk kunne være
misforståelser.

Fra : Kæld Gydum

Dato : 21-01-01 22:43

Hej Peter Brodersen ....

Jeg orker ikke at svare på hele dit indlæg for det er ikke relevant ...

En gennemgående tråd er at du ikke har fattet en pind af hvad jeg
rent faktisk klager over.

Nemlig at - når man som World Online KUN har Kundeservice
så må vi som kunder stille krav til at disse kan svare på relevante
spørgsmål.-

Det er en underlig problematik for mange andre store virksomheder
har en serviceafdeling og en regnskabsafdeling og dette sætter altså sit
naturlige præg - ta' Rederier - Rejseselskaber og EDB Virksomheder
her har de teknisk support adskilt fra den økonomiske support og det
tror jeg der er en god grund til.-

I øvrigt er det ikke længere siden ind den 5 & 6 Januar at jeg fik en helt
fantastisk god service af to "unge" teknikker ved TeleDanmark da jeg
sad med problemer omkring min Netexpres - problemer som de fleste
var gået i sort over for Netexpres er ikke sådan at sætte op ... :-/

Til Windows 98 bruges en teknik til Windows ME en anden .... og
mange fejl kan ikke læses i medfølgende manual, men nok om det.-

Men som jeg har nævnt i en anden NG, så tog det 10-15 min. begge
gange så var jeg oppe og kører, selv om problemerne ikke var ens ....
Se det er teknisk support af folk som kan deres kam - men man kan
ikke forlange at den samme mand kan sætte sig ind i regnskab og
bogholderi .... derfor er det ikke "Henrik" som svigter DET ER -
FIRMAET som svigter ... :-/

I det tilfælde jeg nævner er det World Online i Danmark som svigter
og det er IKKE "Henrik" som skal "klippes" men det er ham der
bliver det, for det er ham du som kunde møder SE DET ER HUMLEN.-

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : N/A

Dato : 21-01-01 23:15

Fra : Kæld Gydum

Dato : 21-01-01 23:15

Davs Andreas Plesner Jacobsen ....

Du starter godt nemlig ...:

> God debatteknik. http://www.usenet.dk/ er anbefalelsesværdig.

Er det en måde at føre debatten videre på ... ???

og så ....:

> Nej, der er en support-afdeling til det tekniske og kundeservice
> til....kundeservice.

Hvorfor "pokker" uddaner man så ikke Kundeservice så de kan
svare på spørgsmål omkring - Regnskab samt diverse oplysniger
omkrig abonnement - og så samme medarbejde kan se de
relevante oplysninger .... det er jo i Kundeservice det går galt ...

Så er der da ikke noget at sige til at "Henrik" kommer til klippetid
10-12 gange om dagen - godt jeg ikke er "Henrik"

Go' dav do ...

Det er sådan en debat køre af sporet .... :-/

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-01-01 23:19

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> wrote Sun, 21 Jan 2001 23:14:45
+0100 :

> [...]
>omkrig abonnement - og så samme medarbejde kan se de
>relevante oplysninger .... det er jo i Kundeservice det går galt ...

Jeg kan berette at kundeservice ved World Online netop har de
kvalifikationer du eftersøger, at du så har været uheldig er
beklageligt, men efter min mening, et enestående tilfælde.

Fra : Kæld Gydum

Dato : 21-01-01 23:28

Davs igen Morten ....

I denne sag / Min sag er det mest synd for "Henrik" !!!

Med venlig hilsen
Kæld Gydum
--
Netexpres er ikke det værste man har ...

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 22-01-01 00:23

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> wrote Sun, 21 Jan 2001 23:27:31
+0100 :

>"Henrik"

Du bliver ved med at nævne "Henrik", selv om jeg ikke forstå din
personfixering, og hvorfor det er vigtigt for dig at blive ved med
at nævne ham.

Hvis det er den "Henrik" jeg tror du har talt med[1], så ved jeg
hvor min tillid er, eller sagt på anden måde. "Henrik" du har talt
med, er en meget pålidelig og seriøs medarbejder, som jeg tror har
haft fat i den rigtige ende af denne sag, det vil være undre mig
meget, rigtig meget, hvis det modsatte er tilfældet.

[1] Så mange Henrikker[2] er der nemlig ej heller i kundeservice[3]

[2] Flertalsbøjelsen er vist ikke helt god

[3] Jeg tror du har talt med kundeservice, selv om du insisterer på
at kalde det for support[4]

[4] Hvis du har kontaktet support, burde du være henvist til
kundeservice[5].

[5] Jeg vil ikk afvise at du ikke er blevet henvist til kundeservice

[6] Skal debatten ikke slutte her, den føre ligesom ikke noget
videre, og nej der var faktisk ikke nogen henvisning til fodnote nr.
6.

Fra : Kæld Gydum

Dato : 22-01-01 01:27

Skudt forbi Morten .....

Der kunne ha' stået - "Jørgen - Lone - Knud - eller noget andet"
derfor brugen af : "" ......

Jeg hænger ingen personer ud ...

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Kæld Gydum

Dato : 22-01-01 02:01

Og lige til sidst Morten ...

I mit første indlæg gør jeg opmærksom på
at jeg har talt med en supporter ved Kundeservice ...

Naturligvis er jeg klar over hvilken afdeling jeg har
talt med - og med hvem jeg har skrevet med.-

At man så umuligt kan huske ALLE man taler med
det er noget andet - for du får kun deres fornavn og
altid i en fæl hast - så det bidder du ikke mærke i .-

Jeg aner i øvrigt ikke hvorfor folk i dag kun bruger
deres Fornavn - men det er ganske normalt og
utroligt irriterende. Men også her er det måske mig
der er blevet end tand for "gammel".

Så stopper vi her Morten ....

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-01-01 05:24

On Mon, 22 Jan 2001 02:01:04 +0100, "Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com>
wrote:

>At man så umuligt kan huske ALLE man taler med
>det er noget andet - for du får kun deres fornavn og
>altid i en fæl hast - så det bidder du ikke mærke i .-

.... derfor spørger man, og skriver det ned?

Er jeg den eneste, der har en interesse i mine egne sager, så jeg
skriver tingene ned, så jeg kan hjælpe kundeservice-medarbejdere med
facts til en anden gang, hvis de skulle spørge - i stedet for bare at
sige "Jeg snakkede med en-eller-anden, der lovede..."?

Fra : N/A

Dato : 22-01-01 08:40

Fra : Kæld Gydum

Dato : 22-01-01 08:40

Gode Andreas Plesner Jacobsen ...

Vil du debattere sprog og sprogbrug så FUT til den relevante
Nyhedsgruppe - dine indlæg minder om oplæg til det vi
kender som mudderkast.-

Du burde ties ihjel, men jeg kan ikke lade være.-

Dine indlæg kan være med til at ødelægge debatten i enhver NG.

SÅDAN !

Med venlig hilsen
Kæld Gydum
--
E-Mail: oz1pll@qsl.net
Kan man ikke forholde sig konstruktivt ka man holde sin mund.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-01-01 08:44

Fnis. Andreas skrev jo:

> [...]

Hvis du mener, at det er petitesser at snakke om forskellen mellem en
supportafdeling og en kundeservice-afdeling, så kan jeg bedre forstå
hvordan, det er lykkedes dig at blive misforstået. Men der er forskel.
Rent faktisk en ret vigtig forskel.

(fut)

Fra : Kæld Gydum

Dato : 22-01-01 09:00

Peter Brodersen ...

En kamp om ord og deres anvendelse er som en kamp mod
Vindmøller - og jeg forstår slet ikke at du gider ... :-/

Det for tæller mere om "Peter" ind om debatten og emnet.

(FUT) - selv !

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-01-01 09:16

On Mon, 22 Jan 2001 09:00:00 +0100, "Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com>
wrote:

>En kamp om ord og deres anvendelse er som en kamp mod
>Vindmøller - og jeg forstår slet ikke at du gider ... :-/

Du har egentligt ret. Hvis du ikke gider gøre nogen indsats for at
forstå det, som du rask væk udtaler dig om, så kæmper selv guderne
forgæves.

>(FUT) - selv !

Øh, nej. Du satte ikke FUT. Du gør mig mere og mere overbevist om, at
du ikke sætter dig ind i tingene, men allerhøjst forsøger at
efterligne andres ord, uden forstand. Nu skal jeg nok sætte FUT.

Fra : Rea721

Dato : 22-01-01 17:11

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> skrev

> En kamp om ord og deres anvendelse er som en kamp mod
> Vindmøller - og jeg forstår slet ikke at du gider ... :-/

> Det for tæller mere om "Peter" ind om debatten og emnet.

Undskyld at jeg lige blander mig....

Har du forstået at der er forskel på Support og Kundeservice...eller har du
ikke forstået det??? Det er faktisk meget svært at se om du _har_ forstået
det eller om du _tror_ at det er ligegyldigt ??

> Kan man ikke forholde sig konstruktivt ka man holde sin mund.

Hmmm..tænker på hvad du mon svarer....

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Kæld Gydum

Dato : 22-01-01 17:20

Hej Leon Andrea ...

Du skriver bla.:

> Hmmm..tænker på hvad du mon svarer....

Leon - jeg har fulgt dig så tit og jeg gider ikke lege
med Dig ....

Det tjener intet formål ... :-/

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Rea721

Dato : 22-01-01 18:02

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> skrev

> Leon - jeg har fulgt dig så tit og jeg gider ikke lege
> med Dig ....

Lege?? Hvem er det lige der leger med hvem??

Der bliver stillet et Sobert, konkret og seriøst spørgsmål. Du besvare
_ikke_ spørgsmålet...hverken Peter's eller mit....dvs du spilder vores (alle
der læser gruppen) tid....og siger at _jeg_ leger??

*suk*

Fra : Kæld Gydum

Dato : 22-01-01 18:42

Davs igen Leon .....

Du spørger i dit tidligere indlæg:

>Har du forstået at der er forskel på Support og Kundeservice...eller har du
>ikke forstået det??? Det er faktisk meget svært at se om du _har_ forstået
>det eller om du _tror_ at det er ligegyldigt ??

Se det er jo bedøvende lige gyldigt spørgsmål for det er en tvist om ord -
sådan en tvist føre ikke til andet ind vi tidligere har været inde på.

I mit oplæg til debat omtaler jeg en medarbejder i Kundeservice som
supporter - og det skulle jeg efter din menig ha skrevet Kunderådgiver.
hvis ikke det er en tvist på ord så må du meget undskylde ...

Support bliver i dag brugt på mange mulige felter og jeg har så valgt en
som måske ikke er korekt men så man med rigmelighed ved hvad jeg
taler om .... hvor svært kan det være ....

Vi befinder os ikke i news:dk.kultur.sprog

Dette fører som altid til Mudderkast og det har værken du eller andre
nogen fornøjelse af og slet ikke jeg derfor mit korte.-

Og så skriver du:

> Kan man ikke forholde sig konstruktivt ka man holde sin mund

Denne linie er taget ud af min "signatur" og må derfor betegnes som
værende uden betydning for debatten - for ellers kunne du også
anholde mig på mit politiske ståsted i forbindelse med mit citat fra Krag.

Der er ikke fugls føde på dit spørgsmål og I vil kun tviste på ord
hvilket kun ender et sted ..... Mudderkast ...

Jeg har fulgt dig så tit og vi har prøvet det før - så hold dog op .... :-/

Du er en kværulant af "guds nåde" ....

Var det bedre ... Hr. Leon Andrea - din klapjagt tjener intet formål !

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Rea721

Dato : 22-01-01 20:32

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> skrev

> Se det er jo bedøvende lige gyldigt spørgsmål
-snip-

Tja...så er der jo ikke noget at stille op

-snip-
> hvis ikke det er en tvist på ord så må du meget undskylde ...

Undskyldning modtaget.

Næ, den har du i din sig...jeg reffede kun.

> Denne linie er taget ud af min "signatur" og må derfor betegnes som
> værende uden betydning for debatten -

Har da heller ikke påstået andet.

> for ellers kunne du også anholde mig på mit politiske ståsted i
> forbindelse med mit citat fra Krag.

Du brugte det ikke, så.... Men jeg går da ud fra at du har de citater i din
sig...fordi du vil "signalerer" et eller andet.

> Der er ikke fugls føde på dit spørgsmål og I vil kun tviste på ord
> hvilket kun ender et sted ..... Mudderkast ...
> Jeg har fulgt dig så tit og vi har prøvet det før - så hold dog op ....
:-/
> Du er en kværulant af "guds nåde" ....

Her skulle der ha været et spejl.

> Var det bedre ... Hr. Leon Andrea -

Nej...og din sarkasme er lidt "barnlig".

> din klapjagt tjener intet formål !

Klapjagt??? 2 indlæg ud af 71 indlæg = klapjagt?? Du er vist på tynd
is.....

Bay the way......EOD and a 30 days Ploink.wav to you

Fra : Rea721

Dato : 22-01-01 20:51

"Kæld Gydum" Skrev i en e-mail:

***
To: <rea721@fabel.dk>

-cut andre ref-

Subject: Re: World Online - suk [OT]
Date: Mon, 22 Jan 2001 20:41:52 +0100

>Du er et Fjols med stor F som i reklamerne ....
>Du var klar over det ville ende der

>AK - AK ... Leon du er for nem ...

> Med venlig hilsen
> Kæld

>Sorry ...
*******

Ærgeligt at du ikke respekterer en EOD.

Jeg vil sætte pris på at du holder dig fra min e-mail box, og holder
debatten i Nyhedsgrupperne. Muligvis vil du ha godt af at læse lidt om
netikette på http:// www.usenet.dk vedr opførsel.

X-FUT dk.admin.netikette.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 22-01-01 21:29

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> wrote:

>Se det er jo bedøvende lige gyldigt spørgsmål for det er en tvist om ord -
>sådan en tvist føre ikke til andet ind vi tidligere har været inde på.

Ord er vigtige i kraft af at de er det eneste kommunikationsmiddel vi
har.

>I mit oplæg til debat omtaler jeg en medarbejder i Kundeservice som
>supporter - og det skulle jeg efter din menig ha skrevet Kunderådgiver.
>hvis ikke det er en tvist på ord så må du meget undskylde ...

Havde du skrevet kunderådgiver, havde der ingen tvivl været. Du skrev
supporter og derved opstod en tvivl om du mente en supporter i
supportafdelingen eller en kunderådgiver i kundeserviceafdelingen.

Der er ingen der fremhæver denne strid om ord, som du vælger at kalde
den, for at genere dig - snarere for at klarlægge hvad du mener, så vi
kan komme videre.

Når nogen spørger hvad du egentligt mener, bør du måske forklare dem
det, istedet for at blive fornærmet over at de påpeger en uklarhed i
dit indlæg.

Dette indlæg skal iøvrigt sses som en kommentar fra sidelinjen, som
jeg håber at du vil tage til dig. Baseret på den holdning du iøvrigt
ser ud til at lægge for dagen, vil jeg dog ikke forvente det.

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Kæld Gydum

Dato : 22-01-01 22:09

Hej Lasse Jarlskov .....

Jeg skrev følgende:

[...]

Slår du IT ordet support op betyder det i første omgang - hjælp
eller støtte ...

Du må meget undskylde men vi er ude i en tvist om ord og det
kan jeg ikke se nogen grund til ....

Og så skriver du ...:

> Når nogen spørger hvad du egentligt mener, bør du måske
> forklare dem det, i stedet for at blive fornærmet over at de
>påpeger en uklarhed i dit indlæg.

Her må jeg lige nævne at med lidt god vilje skriver jeg Dansk
og det man hænger sig i er ikke min sag, men mit sprog -
det er ikke befordrede for en debat om "kundeservice" derfor
reagere jeg som jeg gør ...

Og til sidst skriver du så ...:

> Dette indlæg skal i øvrigt sses som en kommentar fra sidelinjen, som
> jeg håber at du vil tage til dig. Baseret på den holdning du I øvrigt
> ser ud til at lægge for dagen, vil jeg dog ikke forvente det.

Se det vil du kun skrive hvis du heller ikke har viljen til at se den debat
jeg har startet ende i personfnidder og en kamp på ord ...

Jeg har ikke villet ha denne debat og slet ikke det sidste - men folk
her i Nyhedsgruppen har det altså med at jagte manden og ikke
sagen.

Havde der været mere vilje havde man ikke sat ? ved min mening med
support / supporter - det vil stadig være noget med hjælp / støtte og er
en meget bred betegnelse ... ( den vilje findes ikke )

Tak for dit indlæg - jeg synes du dømmer mig hårdt set fra sidelinien
men det er dit problem - jeg føler mig behandlet som en Konfirmand
som ikke kan det Danske sprog - derfor reagere jeg som jeg gør.-

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 22-01-01 22:58

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> wrote:

>jeg føler mig behandlet som en Konfirmand
>som ikke kan det Danske sprog - derfor reagere jeg som jeg gør.-

Alt hvad du skriver har jeg set dig skrive før - dit indlæg er i det
store hele gentagelser, mens du glemmer at forholde dig til hvad jeg
skriver.

Ovenstående bekræfter blot min frygt. Du bliver fornærmet over at man
kritiserer dit sprog, istedet for at præcisere de uklarheder der måtte
være.
Jeg kan ikke forstå at du mener at forskellen på support- og
kundeserviceafdelingerne er uvæsentlig.

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Kæld Gydum

Dato : 22-01-01 23:33

Lasse Jarlskov skriver bla. :

> Jeg kan ikke forstå at du mener at forskellen på support- og
> kundeserviceafdelingerne er uvæsentlig.

Davs igen .....

Ja det mener jeg rent faktisk ... og jeg bliver bekræfter når
jeg slår ordene support & supporter op i Nudansk Ordbog ..

Som funktion er jeg klar over at der er forskel men som
ydelse er det efter min menig det samme ....

Support & Supporter er et meget bredt begreb - havde det
ikke været tilfældet, havde jeg nok brugt nogle andre ord.-

Jeg havde håbet at kunne klippe direkte fra min Odbog på
min Computer men det virker ikke ... så har du mulighed
for det, så slå begge dele op ....

Vi taler her om en Nyere udgave af Nudansk Ordbog fra
Politikens Forlag ...

Anvendelsen af support / supporter er ikke grebet ud af luften.

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 23-01-01 00:26

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> wrote:

>Som funktion er jeg klar over at der er forskel

....og det er denne forskel, flere har forsøgt at få klarlagt om du er
klar over.

Det ville have været ganske simpelt blot at gøre opmærksom på at du er
klar over denne forskel - istedet bliver du fornærmet over at blive
rettet.

Her har du grunden til det du kalder en hård dom fra sidelinjen.

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 22-01-01 22:58

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> wrote Mon, 22 Jan 2001 22:08:30
+0100 :

>jeg har startet ende i personfnidder og en kamp på ord ...

Hvilket et eller andet sted er meget trist.

Fra : Simon Skals

Dato : 22-01-01 12:20

It seems Peter Brodersen wrote:
> [...]
>supportafdeling og en kundeservice-afdeling, så kan jeg bedre forstå
>hvordan, det er lykkedes dig at blive misforstået. Men der er forskel.

Men der er også et vigtigt fælles træk: Kundeservice og support snakker
med kunder, så på sin vis er det kundeservice altsammen.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-01-01 00:29

On 22 Jan 2001 11:20:22 GMT, Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

>Men der er også et vigtigt fælles træk: Kundeservice og support snakker
>med kunder, så på sin vis er det kundeservice altsammen.

.... og det gør salg, domæneafdelinger, etc. også.

Personligt bryder jeg mig blot ikke om udtrykket "Customer Care", men
hvis vi tager udgangspunkt i det, er det jo efterhånden en almindelig
del i en default corporate-opbygning, som en selvstændig afdeling.

Omvendt set lyder "Kundepleje" lidt specielt på dansk. Men det er
måske bare et spørgsmål om at vænne sig til det.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 22-01-01 12:19

On 22 jan 2001 Kæld Gydum uttered some barely human sounds which I was able
to translate into <94g0pl$el6$1@news.inet.tele.dk>:

>Jeg aner i øvrigt ikke hvorfor folk i dag kun bruger
>deres Fornavn - men det er ganske normalt og
>utroligt irriterende. Men også her er det måske mig
>der er blevet end tand for "gammel".

Jeg tror, det er dig, der er ved at være en tand for "gammel."
Jeg arbejder i kundeservice/support hos en støøre dansk internetudbyder.
Når jeg tager telefonen, siger jeg min funktion og mit fornavn. Fornavnet
siger jeg, for det skal jeg jvf reglerne for kundebetjening i min funktion.
Det er jo i denne sammenhæng komplet irrelevant, hvad jeg hedder, ligesom
jeg heller ikke er interesseret i kundens livshistorie, jeg skal sådan set
bare have et kundenr./brugernavn. Hvis jeg har slået en kunde op i
kundeadministrationssystemet, vil det kunne ses der, at jeg har snakket med
kunden.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-01-01 12:18

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> wrote in message
> [...]
> jeg heller ikke er interesseret i kundens livshistorie, jeg skal sådan set

navnet er da ganske relevant, specielt hvis man vil klage over den service
man ikke fik.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-01-01 12:33

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:

> navnet er da ganske relevant, specielt hvis man vil klage over den service
> man ikke fik.

Så spørger man efter navnet.
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Kæld Gydum

Dato : 22-01-01 12:39

Hej Lars Kyndi Laursen

Jeg vil ikke til at referere hele dit indlæg, men blot lige fortælle
at jeg selv har siddet i en service stilling og der går ikke noget
af mig ved at gi' kunden mit fulde navn ....

Hvilket folk i øvrigt også får når de ringer til mig privat ...

Jeg understeger - jeg har set tendensen med at diverse "unge"
kun bruger deres fornavn og i dit tilfælde kun fordi du er
tvungen til det ..... jeg synes det er synd ....

Din holdning er ikke med til at høne agtelsen for Kundeservice
i dit firma ... men er nok meget oppe i tiden ... :-/

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 22-01-01 15:37

to translate into <94h65m$hn8$1@news.inet.tele.dk>:

>Hvilket folk i øvrigt også får når de ringer til mig privat ...

Det er jo også noget. Der vil folk i kontakt med dig og ikke firmaet.

>Jeg understeger - jeg har set tendensen med at diverse "unge"
>kun bruger deres fornavn og i dit tilfælde kun fordi du er
>tvungen til det ..... jeg synes det er synd ....

Hvis kunderne spørger efter mit navn, så oplyser jeg det selvfølgelig

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 22-01-01 12:42

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
> On 22 jan 2001 Kæld Gydum uttered some barely human sounds which I was
able

KLIP

Jeg må tilslutte mig - Så jeg *er* gammel.

Jeg har intet imod Fornavn, når man har et *etableret* forretningsforhold;
men finder det pi... irreterende, når man modtager et opkald fra en totalt
ukendt leverandør: "Hej er Bjørn til stede - Det er Poul fra firma XX".

Det er i mine ører *alt* for kammeratligt og virker på *mig* aldeles
useriøst.

mvh
Bjørn (Jørvad)

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 22-01-01 15:41

On 22 jan 2001 Bjørn Jørvad uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <94h6an$i39$1@news.inet.tele.dk>:

> [...]
>ukendt leverandør: "Hej er Bjørn til stede - Det er Poul fra firma XX".

Enig, når jeg ringer ud til folk, præsenterer jeg mig altid som Lars Kyndi
Laursen fra Tele Danmark Internet

>Det er i mine ører *alt* for kammeratligt og virker på *mig* aldeles
>useriøst.

Det er noget, der får mine tæer til at krumme, så er det, når en eller
andet sælger siger: "Hej Lars, nu skal bare høre et godt tilbud jeg har til
dig."

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-01-01 02:11

On Sun, 21 Jan 2001 22:43:21 +0100, "Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com>
wrote:

>Jeg orker ikke at svare på hele dit indlæg for det er ikke relevant ...
>
>En gennemgående tråd er at du ikke har fattet en pind af hvad jeg
>rent faktisk klager over.

Nej, du har ikke fattet en pind af mit indlæg.

Nu har vi begge kommet med det samme postulat; skal vi så prøve med
argumenter?

>Nemlig at - når man som World Online KUN har Kundeservice
>så må vi som kunder stille krav til at disse kan svare på relevante
>spørgsmål.-

Det har man da ikke. Der er en supportafdeling, der er en
salgsafdeling, der er vistnok en erhvervs-supportafdeling, der er
vistnok en adsl-salgsafdeling, der er en domæneafdeling, og der er en
kundeservice-afdeling. Plus det løse, som jeg ikke lige kan huske/som
er kommet til i løbet af de sidste par måneder.

> [...]
>naturlige præg - ta' Rederier - Rejseselskaber og EDB Virksomheder
>her har de teknisk support adskilt fra den økonomiske support og det

Det tror jeg også. Og det tror jeg også, der er grund til at World
Online også har gjort det på den måde.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-01-01 00:24

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

> [...]
> der er noget, der måske angår en systemadministrator eller
> regnskabschefen, er det kun 2% af den samtale, der omhandler det

Og så er sysadmer væsentligt dyrere og svære at skaffe end
kundeservicemedarbejdere, og hvis en sysadm får for mange opkald om
ting, som er "under hans niveau" er der en god chance for at han
skrider til et firma, der værdsætter hans evner bedre.

Jeg har været glad for de "filterordninger" der var i Tele Danmark, da
jeg arbejdede der og jeg har aldrig haft problemer med at komme gennem
filtrene senere. En typisk samtale fra min hverdag:

"Udbyder Godawnet, hvad kan jeg hjælpe med?"

"Det er Peter Juul fra Uni-C, jeg skal tale med Kloge Åge"

"Øjeblik <omstilling> Teknisk afdeling, Banan Frederiksen"

"Det er Peter Juul fra Uni-C, jeg skal tale med Kloge Åge"

"Hvad drejer det sig om?"

"Jeres BGP-opsætning på DIX-peeringen mod os."

"Øjeblik <omstilling> Det er Kloge Åge"

"Det er Peter Juul fra Uni-C. Du har et godt filter, hva?"

"Ja, jeg skal ikke klage."

Det ville slet ikke være ualmindeligt, at en kunde, som havde snakket
med Kloge Åge om noget et par måneder før havde skrevet navnet ned og
spurgte efter ham fordi han virkede kompetent. Det har jeg selv været
ude for, af uvisse årsager. Og når denne kunde så ringer for at pladre
om initstrenge på hans 56K-modem, så må han altså klare sig uden Åge,
som derved ikke bliver forhindret i at barbere 3% af CPU-loaden på
Core-router3 eller hvad han nu har gang i lige nu.

> [...]
> direktøren, den tekniske chef og hvad-ved-jeg for at sætte et modem
> op, for det var altså bare vigtigt... suk.

Det er specielt skægt fordi direktøren og ofte j heller den tekniske
chef ikke har den ringeste anelse om hvordan man sætter et modem
op. Det er nu engang ikke det de beskæftiger sig med.

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-01-01 02:05

On 22 Jan 2001 00:23:49 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Jeg har været glad for de "filterordninger" der var i Tele Danmark, da
>jeg arbejdede der og jeg har aldrig haft problemer med at komme gennem
>filtrene senere.

Det er heller ikke hvad jeg har erfaret. I en del tilfælde vil man jo
også have fået direkte numre i første omgang, såfremt det er relevant.

> [...]
>med Kloge Åge om noget et par måneder før havde skrevet navnet ned og
>spurgte efter ham fordi han virkede kompetent. Det har jeg selv været

Sjovt nok har jeg oplevet det samme. Og det kan være de mindste ting,
der får folk til at gøre det. Jeg var på et tidspunkt mac-supporter
(jeg har rent faktisk brugt en mac, i stedet for den tidligere
mac-supporter, der engang havde tændt en mac), og af den årsag blev
mit navn skrevet ned nogle gange. Andre gange var det direkte numre,
der blev skrevet ned (hvis telefonanlægget ikke lige havde lyst til at
præsentere hovednummeret i stedet for). Problemet her var, at selvom
kunden havde forståelse for at det var et direkte nummer, blev det
måske blot noteret ned på et stykke papir (fx "Supporter, vores
udbyder: ########"), og så faldt en anden medarbejder over det et
halvt år efter.

Så der er mange årsager til at tingene er, som de er i dag.

>Det er specielt skægt fordi direktøren og ofte j heller den tekniske
>chef ikke har den ringeste anelse om hvordan man sætter et modem
>op. Det er nu engang ikke det de beskæftiger sig med.

Lige præcis. I nogle tilfælde kunne man også snakke kunden til fornuft
ved at spørge hvad det drejede sig om. Så kunne man jo passende sige:
"Jamen, han har ikke forstand på det. Dem, du i virkeligheden skal
snakke med, er...".

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-01-01 11:23

> Det er heller ikke hvad jeg har erfaret. I en del tilfælde vil man jo
> også have fået direkte numre i første omgang, såfremt det er relevant.

Apropos WOL, så tror jeg faktisk, at det var Image jeg ringede til da
tidligere afsendte forløb udspillede sig.

Fra : Simon Skals

Dato : 22-01-01 12:25

It seems Peter B. Juul wrote:

>Apropos WOL, så tror jeg faktisk, at det var Image jeg ringede til da
>tidligere afsendte forløb udspillede sig.

- og alligevel annoncerer I stadig 4 stk. more-specifics af 130.225/16 og
130.226/16.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-01-01 12:35

Simon Skals <spam@gid.dk> writes:

> - og alligevel annoncerer I stadig 4 stk. more-specifics af 130.225/16 og
> 130.226/16.

se, hvis du nu havde ringet eller skrevet til mig, så havde jeg
forklaret dig hvorfor, men når du braldrer op om det i en offentlig
nyhedsgruppe, så gider jeg slet ikke. (OK: Det har noget at gøre med
styringen af hvilken trafik, der kommer ind over hvilke
udlands-links. De forsvinder så snart de er unødvendige, hvilket vil
sige indenfor et par måneder.)
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-01-01 21:16

On 22 Jan 2001 12:35:20 +0100, Peter B. Juul wrote:

> [...]
>styringen af hvilken trafik, der kommer ind over hvilke
>udlands-links. De forsvinder så snart de er unødvendige, hvilket vil

Men du har stadigt ikke fundet ud af at fra filtrere dem mod DIX peers ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : N/A

Dato : 22-01-01 21:37

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-01-01 21:37

On Mon, 22 Jan 2001 20:20:48 GMT, Andreas Plesner Jacobsen wrote:

>Går vi i små sko nu? ;)

Næh - han har da lavet route object

>Jeg synes til gengæld Globix burde få styr på deres records...

Det var en gut fra deres backbone engineering group i USA som reagerede, men
det kom der heller ikke meget ud af ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-01-01 01:06

jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) writes:

> Men du har stadigt ikke fundet ud af at fra filtrere dem mod DIX peers ...

Jeg har da fået dem væk fra worldwide-BGP'en. Det er da noget. (I
hvert fald i følge Mae-East LG'et)

Det ender med at jeg begraver mig i dokumentation af BGP communities
for at få det løst, når det dybest set er komplet ligegyldigt, fordi
objekterne forsvinder indenfor et par måneder.

Der kan I bare se hvad gruppepres gør ved jeres skattepenge.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Der bliver ikke krig,
The RockBear. ((^)) hvis vi stemmer ja til EU"

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-01-01 19:59

On 23 Jan 2001 01:06:19 +0100, Peter B. Juul wrote:

> [...]
>objekterne forsvinder indenfor et par måneder.
>
>Der kan I bare se hvad gruppepres gør ved jeres skattepenge.

Det er jo almindeligt kendt at offentligt ansatte ikke laver noget,
så vi sørger blot for at din dag går

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-01-01 02:56

In article <slrn973i6r.jde.jesper@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:

>Det er jo almindeligt kendt at offentligt ansatte ikke laver noget,
>så vi sørger blot for at din dag går

Vi kan også tage ud til UNI*C og hjælpe Peter, og så drikke nogle øl
bagefter? ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Shift to the left,
Der arbejder for WOL, | Shift to the right,

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-01-01 03:24

On Sat, 27 Jan 2001 01:55:31 GMT, Andreas Plesner Jacobsen wrote:

>Vi kan også tage ud til UNI*C og hjælpe Peter, og så drikke nogle øl
>bagefter? ;)

Så kunne jeg også få set DIX rummet, det er endnu ikke lykkedes mig ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Simon Skals

Dato : 27-01-01 03:33

It seems Jesper Skriver wrote:

>Så kunne jeg også få set DIX rummet, det er endnu ikke lykkedes mig ...

Nu ikke noget med at åbne elefanter på vores router.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-01-01 03:48

On 27 Jan 2001 02:33:06 GMT, Simon Skals wrote:

>Nu ikke noget med at åbne elefanter på vores router.

Ok, så bruger jeg TDK's ATM switch i stedet

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : John Hinge

Dato : 27-01-01 11:08

Jesper Skriver wrote:

> Ok, så bruger jeg TDK's ATM switch i stedet

SUBSCIRBE
Ja altså bortset fra det med at åbne øl på enten Simons eller TDK's
grej.. kan vi/i ikke finde nogen andre at la det gå ud over ?

Jeg er pænt tilfreds med både min linje provider (Simon) og med
min nooze provider (Jespers venner og kan faktisk leve fint
uden (flere) sjove hændelser på min linje i nær fremtid..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
Jeg har hverken CCIE eller MSCE, tilgengæld er jeg rar

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-01-01 11:04

jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) writes:

> Ok, så bruger jeg TDK's ATM switch i stedet

Øh... Er der nogen, der har narret dig? I har en 2500 stående, det er alt???

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 27-01-01 12:29

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Øh... Er der nogen, der har narret dig? I har en 2500 stående, det er alt???

Asså, du lovede ikke at afsløre for Jesper at vi har scoret hans box. Fjols.

/Lars
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-01-01 16:59

In article <slrn974cr2.frb.spam@www.gid.dk>, Simon Skals wrote:

>Nu ikke noget med at åbne elefanter på vores router.

Den model er ellers bygget til det....har jeg hørt ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | BOFH excuse #116:
Der arbejder for WOL, |

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 27-01-01 12:33

> Så kunne jeg også få set DIX rummet, det er endnu ikke lykkedes mig ...

Med al den plads UNI-C efterhånden har til overs i de gamle maskinerum
var det måske ikke et dårlig plan at starte en lille udbyder-bar. Jeg
er sikker på at Peter ville være en glimrende bartender.

Der er sikkert aldrig nogen der opdager, at årsagen til at prisen for
at være på DIXen er steget til 1mkr/år er at pengene går til gratis øl.

/Lars
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-01-01 11:49

"Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk> writes:

> [...]
> maskinerum var det måske ikke et dårlig plan at starte en lille
> udbyder-bar. Jeg er sikker på at Peter ville være en glimrende

Vi har rent faktisk en overskydende receptions-disk (nej, ikke
floppy), der kunne bruges til formålet.

> Der er sikkert aldrig nogen der opdager, at årsagen til at prisen for
> at være på DIXen er steget til 1mkr/år er at pengene går til gratis øl.

Det er vel brugerne af baren, der typisk skal forklare direktøren at
"jo, det er skam tvingende nødvendigt, at vi stadig er på DIX'en", så
det er vel ikke et problem.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-01-01 17:00

In article <m3k87hz2vs.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul wrote:

>Vi har rent faktisk en overskydende receptions-disk (nej, ikke
>floppy), der kunne bruges til formålet.

Hvornår kommer invitationen?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-01-01 00:58

apj@nerd.dk (Andreas Plesner Jacobsen) writes:

> Hvornår kommer invitationen?

Der er rygter om, at der bliver noget reception når det nye dix-rum
erklæres åbent, så lad os lige se, hvad der sker.

--
Peter B. Juul, o.-.o Quoting In-duh-viduals:
The RockBear. ((^)) "I'm not a rocket surgeon."

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-01-01 13:47

On 28 Jan 2001 00:58:13 +0100, Peter B. Juul wrote:

>Der er rygter om, at der bliver noget reception når det nye dix-rum
>erklæres åbent, så lad os lige se, hvad der sker.

Utroligt hvad der kan komme ud af en snak på dk.e.i.u

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-02-01 22:37

>Der er rygter om, at der bliver noget reception når det nye dix-rum
>erklæres åbent, så lad os lige se, hvad der sker.

Modtaget, tak.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 08-02-01 22:38

jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) writes:

> Modtaget, tak.

Nøj, hvor føler jeg mig udenfor :)
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-02-01 22:42

In article <uae7wvosp.fsf@balker.org>, Lars Balker Rasmussen wrote:

>Nøj, hvor føler jeg mig udenfor :)

Beklager, den er strengt personlig.

--
Andreas Plesner Jacobsen | It takes leather balls to play rugby.
Der arbejder for WOL, | (Blood makes the grass grow!)

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-02-01 23:25

On Thu, 08 Feb 2001 21:41:46 GMT, Andreas Plesner Jacobsen wrote:

>Beklager, den er strengt personlig.

Ja - man skulle tro det var kronjuvelerne vi er inviteret til at
se ... det stod en 3-4 gange at den var STRENGT personlig ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-02-01 08:36

jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) writes:

> Ja - man skulle tro det var kronjuvelerne vi er inviteret til at
> se ... det stod en 3-4 gange at den var STRENGT personlig ...

Det tog 14 dages klynken og skriftlige ansøgninger til direktøren at
få dig og Andreas inviteret, så føl dig bare priviligeret.

--
Peter B. Juul, o.-.o "GNU sutter vel i det hele taget på mange måder
The RockBear. ((^)) når man først er holdt op med at falde i svime

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-02-01 09:14

On 09 Feb 2001 08:36:03 +0100, Peter B. Juul wrote:

>Det tog 14 dages klynken og skriftlige ansøgninger til direktøren at
>få dig og Andreas inviteret, så føl dig bare priviligeret.

Takker mange gange for indsatsen.

Det er efterhånden også blevet lang tid siden ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-02-01 12:57

In article <m3g0ho2tr0.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul wrote:

>Det tog 14 dages klynken og skriftlige ansøgninger til direktøren at
>få dig og Andreas inviteret, så føl dig bare priviligeret.

Jeg er næsten rørt til tårer, tak Peter, jeg glæder mig til at se, hvad
der skal binde de danske udbydere sammen i fremtiden ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | I appoint you ambassador to Fantasy Island!!!
Der arbejder for WOL, |

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-02-01 13:02

On Fri, 09 Feb 2001 11:56:37 GMT, apj@nerd.dk (Andreas Plesner
Jacobsen) wrote:

>jeg glæder mig til at se, hvad
>der skal binde de danske udbydere sammen i fremtiden ;)

Netkabel? Gaffatape? Eller Randers Reb? Evt. et inter-net?

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 09-02-01 13:05

On Fri, 09 Feb 2001 13:01:58 +0100, Peter Brodersen wrote:

>Netkabel? Gaffatape? Eller Randers Reb? Evt. et inter-net?

Hey, den var jo nærmest sjov, og dermed fuldstændigt off-topic herinde.

--
Søren O.

http://chewbacca.dk/disclaimer/

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 09-02-01 13:35

<professionel@nerd.dk> wrote:

>Netkabel? Gaffatape? Eller Randers Reb? Evt. et inter-net?

husk digicam... som er meget på mode pt. i øvrige grupper.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 09-02-01 15:05

It seems Thomas Jensen, pil.dk wrote:
>husk digicam... som er meget på mode pt. i øvrige grupper.

Uhada - jeg fornemmer allerede en dansk pendant til <URL:
http://www.unixsex.com/>

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-02-01 15:17

On Fri, 09 Feb 2001 13:34:46 +0100, Thomas Jensen, pil.dk wrote:

>husk digicam... som er meget på mode pt. i øvrige grupper.

Det stod også skrevet en 2-3 gange at ALT fotografering var
STRENGT FORBUDT - jeg tror at uni-c tror på at gentagelse fremmer
forståelsen ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Michael Legart

Dato : 09-02-01 15:21

On Fri, 9 Feb 2001 14:04:41 +0000 (UTC), Kasper Mejlgaard <nntpspam1@in-addr.dk> wrote:

>Uhada - jeg fornemmer allerede en dansk pendant til <URL:
>http://www.unixsex.com/>

http://www.unixsex.com/ronrouter.gif

Muhahahaha! Det kunne have været Andreas

Fut: mudder

--
package Disclamer;

BEGIN { print "Arbejder hos World Online, men taler for mig selv"; }
1;

Fra : Simon Skals

Dato : 09-02-01 16:28

It seems Jesper Skriver wrote:
>Det stod også skrevet en 2-3 gange at ALT fotografering var
>STRENGT FORBUDT - jeg tror at uni-c tror på at gentagelse fremmer
>forståelsen ...

Jeg tror, den passus kom med, da det rygtedes, at Kasper Mejlgaard har
tænkt sig at dukke op.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 09-02-01 16:35

It seems Jesper Skriver wrote:
>Det stod også skrevet en 2-3 gange at ALT fotografering var
>STRENGT FORBUDT - jeg tror at uni-c tror på at gentagelse fremmer
>forståelsen ...

Men så får man tilgengæld "...en CD med virtual reality-billieder
af DIX lokalet..." Jeg kan næsten ikke få luft.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 09-02-01 19:08

<nntpspam1@in-addr.dk> wrote:

>Uhada - jeg fornemmer allerede en dansk pendant til <URL:
>http://www.unixsex.com/>

personligt vil jeg mene at det er på tide at vi får de typer ud af
(rack)skabene.

Jeg finder det stærkt mistænktsomt at mit diskettedrev ikke længere
dur, efter 14 dages ferie..... og det er ikke en gang SUN.

Jeg er noget i tvivl om jeg vil lave en portal eller en forening.

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Rene Joergensen

Dato : 09-02-01 21:16

Andreas Plesner Jacobsen <apj@nerd.dk> wrote:

>Jeg er næsten rørt til tårer, tak Peter, jeg glæder mig til at se, hvad
>der skal binde de danske udbydere sammen i fremtiden ;)

Og du mangler også lige at få en invitation til mig :)

--
-René

Fra : anilsen

Dato : 04-03-01 01:21

Jeg kan se at CC's serverrum stadi er noget rod :

Schriver

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 23-02-01 01:02

jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) writes:

> Ja - man skulle tro det var kronjuvelerne vi er inviteret til at
> se ... det stod en 3-4 gange at den var STRENGT personlig ...

Naturligt nok - der var i forvejen al for lidt rødving til så mange
mennesker. Faktisk så lidt at vi måtte drage hærgende gennem byen for
at skaffe øl.

Men det var jo et smadder hyggeligt arrangement. Jeg har allerede
bestilt sådan en storskærms-playstation-dims til mig selv. Der skal
herfra lyde en klar opfordring til at Peter får det gjort til en
tradition. Jo oftere jo bedre.

/Lars
--
Look out honey 'cause it's news and technology
ain't got time to make no apology

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-02-01 00:04

In article <8666i2tgfl.fsf@stort.suk.dk>, Lars P. Fischer wrote:

>Naturligt nok - der var i forvejen al for lidt rødving til så mange
>mennesker. Faktisk så lidt at vi måtte drage hærgende gennem byen for
>at skaffe øl.

Og som vi ved: Ingen øl til nørderne => intet internet til folket

At spille PS2 i VR-centret?

--
Andreas Plesner Jacobsen | question = ( to ) ? be : ! be;
Der arbejder for WOL, |    -- Wm. Shakespeare

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-02-01 00:17

apj@nerd.dk (Andreas Plesner Jacobsen) writes:

> At spille PS2 i VR-centret?

Det gider jeg kun arbejde på, hvis VR-C-drengene får lavet noget
inderfjæs, så man har rigtig VR-3D i PS2-spil.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Simon Skals

Dato : 08-02-01 22:49

>Modtaget, tak.

Yeps, lækkert.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 23-01-01 11:16

Simon Skals <spam@gid.dk> writes:

> - og alligevel annoncerer I stadig 4 stk. more-specifics af 130.225/16 og
> 130.226/16.

Det er også Meget Vigtige Netværk.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-01-01 00:33

On 22 Jan 2001 11:23:21 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Apropos WOL, så tror jeg faktisk, at det var Image jeg ringede til da
>tidligere afsendte forløb udspillede sig.

Hm, blev der virkelig kørt BGP på det tidspunkt? Eller er jeg nu bare
ved at piske en romantisk stemning op, om tiderne før adsl, kunder og
begrebet "flowstop"?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-01-01 01:08

> Hm, blev der virkelig kørt BGP på det tidspunkt?

Du er trolden Fjollerik, ikke?

sføli der gjorde. DIX'en har alle dage kørt BGP.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : N/A

Dato : 23-01-01 11:20

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-01-01 11:20

> Han mente jo AS8807, ik'

Jo jo, men 8807 har jo ikke været på DIX'en uden BGP, så når det
drejede sig om en DIX-peering, måtte det være efter at I blev BGP'et
_eller_ slet ikke jer.

--
Peter B. Juul, o.-.o Spoilersig, The Abyss:
The RockBear. ((^)) They survive.

Fra : Charlie Crashyourpar~

Dato : 09-02-01 04:15

[...]
::
:: Ja - man skulle tro det var kronjuvelerne vi er inviteret til at
:: se ... det stod en 3-4 gange at den var STRENGT personlig ...

I AM 3L33T. PLZ ADD ME 2 UR LIST THANX D00D