Mark og vejfred
Fra : Steen Suder

Dato : 17-10-02 09:49

Jeg har skimmet Mark og vejfredsloven.
Det lader til at man faktisk har /pligt/ til at holde Miv på grunden.
Da det jo stort set ikke er muligt uden afspærring, hedder det løbegård
og/eller indekat.

Det lader også til at de fleste har den holdning at loven på en måde
ikke gælder katte... "da man jo ikke kan spærre en kat inde".

Hvordan forholder I jer til dette dilemma?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : marianne hellemose

Dato : 17-10-02 11:43

Hej Steen
Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men jeg tager det helt
bogstaveligt. Det er mine katte og mit ansvar at de
"overholder" loven, så de får ikke lov at løbe frit og min helt personlige
mening er, at hvis alle rettede sig efter loven, så ville mange af de
mennesker der "hader" katte,
fordi de er trætte af kattelort og strintning, tage både
katte og deres ejere mere seriøst.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 17-10-02 12:07

Hørt!
Hilsen Dorthe, ejet ef 7 indekatte med stor løbegård

marianne hellemose skriver:

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 18-10-02 19:46

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hørt!
> Hilsen Dorthe, ejet ef 7 indekatte med stor løbegård

Jeps!

Selvom jeg selv har katte synes jeg f.g.m. det er hamrende ulækkert når mit
barn sidder i sandkassen og for gud ved hvilken gang graver en kattelort
frem. Katte har ikke noget at gøre rendende frit omkring. Og fritløbende
katte skaber menge flere kattehadere end det modsatte, det er i al fald min
erfaring. Mange naboer har småsurt spurgt om det er vores kat, når de har
set en omkring sandkassen, og det er først når de hører at vores ikke kommer
ud at de sure ansigter forsvinder. (ja nu ved vores naboer altså efterhånden
godt alle sammen at vi har INDEkatte)

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Elwarth

Dato : 19-10-02 10:27

Hej Lisbeth

> [...]
kommer
> ud at de sure ansigter forsvinder. (ja nu ved vores naboer altså

Ja, den har vi også oplevet nogle gange. Det har så bare handlet om poter på
bilerne. Folk begynder med at reeeemse op, hvor irriterende, det er med alle
de poter og ridser. Så kan vi kun svare, at det er vi fuldstændigt enige i,
det går nemlig også ud over vores bil, men det er ikke vores katte, da ingen
af dem har været lukket ud siden foråret. Det har givet mange gode snakke i
nabolaget om ansvar og kattehold. Men det pudsige er nu, at nogle af dem
ikke helt kan forstå, at vi holder dem inde, selvom de lige har brokket sig
over poter. De siger det ikke direkte, men jeg tror, de synes, det er synd
for dem. Det kan man da kalde dobbeltmoral. Men hold op, hvor jeg nyder at
kunne vaske mine hænder og pudse glorien, når det sker
For slet ikke at nævne alle de andre fordele, vi har fået, efter vi
besluttede, at nu var det slut med udekatte...

Venligst
Dorthe