Lange USB kabler til webcam ?
Fra : Kim

Dato : 17-10-02 06:47

Nu da web kameraerne er faldet så meget i pris kunne jeg tænke mig at
montere en håndfuld af dem som overvågning rundt om i hytten via en
USB hub.

Hvor lange kabler kan jeg bruge ? Nogle vil blive 15-20 meter. Kan man
det ?

Kan man bruge "alm." skærmet 4 leder kabel. (Der nogle store huller
der skal til med stik på kabelet.)

mvh. Kim

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 17-10-02 10:14

"Kim" <kimjens@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ?
>
> Kan man bruge "alm." skærmet 4 leder kabel. (Der nogle store huller

Mit Logitech QuickCam virker ikke hvis jeg sætter mere end 6m.
forlængerledning på. Om USB 2 enheder eller nye webcams er bedre ved jeg
ikke...

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Søren Blom

Dato : 17-10-02 10:17

"Kim" <kimjens@ofir.dk> skrev i
> Hvor lange kabler kan jeg bruge ? Nogle vil blive 15-20 meter. Kan man
> det ?

Et USB kabel kan max være 5 meter før der skal forstærker på, hvilket der
skal på hver 5. meter. Lige hvor du kan købe sådan en forstærker ved jeg
ikke, men har hørt at de skulle være rimelige bekostelige.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : O.G

Dato : 17-10-02 11:20

Kan en forsterker til lange USB være en USB HUB/ med egen strømforsyning ?

Fra : Esben

Dato : 17-10-02 11:29

"O.G" <la5oga@chello.no> skrev i en meddelelse
> Kan en forsterker til lange USB være en USB HUB/ med egen
strømforsyning ?

Ja.

--
Esben

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-10-02 08:39

prøv at kigge på denne USB repeater til 400,- og op til 25m kabel
http://www.danbit.dk/kat2002/1510.phtml

Jeg har ingen erfaring med ovenstående, og kender ikke
prisen på en USB hub, så jeg ved ikke hvor interesandt
den er.

Jan Rasmussen