Ekstra meget zoom
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-10-02 00:59

På krak.dk med flere kan man få vist gadekort og lign. op og ned til en
vis størrelse.

På min underside: http://www.grandt-aarhus.dk/Migselv/ToroOil.htm har
jeg brug for at supplere med en tydelig kortskitse eller grundplantegning
over bygninger og baggårde ved hjørneejendommene Bredgade 76 og
Esplanaden 30 i København. Altså i et format og størrelsesforhold så man
tydeligt kan se placeringen af områdets bebyggelser.

Ved I hvor man kan finde sådan noget på nettet og/eller i bogform?

--
Jørgen Grandt

Fra : J Christensen

Dato : 17-10-02 07:20

Kort- og Matrikelstyrelsens "Det levende Danmarkskort"
(www.levendedanmark.dk) er et fantastisk redskab. Man kan umiddelbart se
kort i ned til 1:50.000, men netop til byområder kan man jo have brug for
endnu bedre målestoksforhold, og så kan man via CD-rommen gå på nettet og få
området vist i 1:25.000 - så er det lige før, man kan se farven på
gardinerne

I slægtsforskningsøjemed har jeg selv stor fornøjelse af kortene i 1:50.000,
da jeg herigennem ofte kan få afklaret aldeles ukendte stednavne fra
kirkebøger o.a.

Men kortet skal jo selvfølgelig lige købes først (vejl. pris 445 kr.)......

Med venlig hilsen
Janni Christensen
www.jcweb.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-10-02 16:54

J Christensen <christensenjanni@hotmail.com> skrev.:

> [...]
> endnu bedre målestoksforhold, og så kan man via CD-rommen gå på nettet og få
> området vist i 1:25.000 - så er det lige før, man kan se farven på

Overdrivelse fremmer forståelsen? På disse kort i 1:25.000 kan man end ikke se de
enkelte bygninger, men højst hele husrækker, så det kan jeg desværre ikke bruge.

> I slægtsforskningsøjemed har jeg selv stor fornøjelse af kortene i 1:50.000,
> da jeg herigennem ofte kan få afklaret aldeles ukendte stednavne fra
> kirkebøger o.a.

Stednavne, ude på landet? Da ikke gadenavne og lign. i byerne, vel?

--
Jørgen Grandt

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-11-02 22:54

Der er udgivet en 1:4000 over Kbh/Frb. Findes bl.a. på Frb bibliotek.

Jesper

Fra : K-C

Dato : 17-10-02 09:27

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Esplanaden 30 i København. Altså i et format og størrelsesforhold så man
> tydeligt kan se placeringen af områdets bebyggelser.

Måske kan du få hjælp på www.kortal.dk

K-C

Fra : Torben Aastrup

Dato : 17-10-02 10:51

"J rgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> wrote in message news:<aokuj0$ldf$1@sunsite.dk>...
> [...]
> tydeligt kan se placeringen af områdets bebyggelser.
>
> Ved I hvor man kan finde sådan noget på nettet og/eller i bogform?

På hjemmesiden: http://www.se.kk.dk/KB_forside.htm kan du læse flg.:

"»Den grønne Kortbog«
Denne 3. udgave af Kortbog 1:4000 København · Frederiksberg er
fremstillet digitalt ved udtræk fra Københavns og Frederiksbergs
grundkortdatabaser og fremstår i nyt grafisk design med indehold af
detailkort i målforholdet 1:4000 over hele København og Frederiksberg,
oversigtskort med bl.a. ejerlavs- og bydelsindelinger samt en
navnefortegnelse med kortindeks. Detailkortene viser skel,
matrikelnumre, bygninger, husnumre, vejnavne m.v. samt en vis
topografisk information. I Kortbog 1:4000 København · Frederiksberg er
det tekniske kort fuldt integreret med matrikelkortet."

Du kan også se et eksempel på bogens kort. Kortet svarer til et
sædvanlig matrikelkort.

Bogen koster 495 kr. og kan købes hos Københavns Kommune,
Stadsingeniørens kontor, Ottiliavej 1, Postboks 432, 2500 Valby, Tlf.
33 66 57 00,
e-mail: stadskon@btf.kk.dk

Torben Aastrup

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-10-02 16:56

Torben Aastrup <torben.aastrup@mail1.stofanet.dk> skrev bl.a.:

> På hjemmesiden: http://www.se.kk.dk/KB_forside.htm kan du læse flg.:
>
> "»Den grønne Kortbog«
> Denne 3. udgave af Kortbog 1:4000 København · Frederiksberg er
> fremstillet digitalt

Trods prisen blir det nok den jeg vælger. Tak for tipsene.

--
Jørgen Grandt

Fra : Torben S

Dato : 17-10-02 22:13

Hej, prøv
http://www.teknik-kbhamt.dk/siab.asp?o_id=1253
Her kan du også finde matrikel nr. og se det i luftfoto.
Torben S

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-10-02 23:12

Torben S <treben@mail.dk> skrev:

> Hej, prøv
> http://www.teknik-kbhamt.dk/siab.asp?o_id=1253
> Her kan du også finde matrikel nr. og se det i luftfoto.

Jeps. Bortset fra den 'detalje' at jo mere man zoomer ind på disse Kortal-billeder,
desto uskarpere i konturerne bliver de. Som overordnet orientering er de fine nok -
og vel er det smart - men det er nok 'gammeldags' målebordsblade el.lign. jeg skal
have fat i.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk
(mails til mig er minus men)