Mulige slægtninge i Brasilien - hvor/hvord~
Fra : Inge-Lise Madsen

Dato : 16-10-02 20:59

Hej NG!
Er der nogen der ved hvor eller hvordan man søger efter mulige fjerne og
nulevende slægtninge i Brasilien?
Jeg har fundet at en fætter til en af mine oldefædre skal være emigregret
hertil som 17-årig i 1887.
Selv overvejer jeg at skrive til generalkonsulatet i São Paulo, hvor den
unge mand i følge Politiets Udvandrerprotokoller agtede sig hen. I
protokollen står han som Aage P. Rocatis - hans fulde navn er i følge FT1880
Klædebo kvarter, Krystalgade, Aage Poul Etienne Malesherbes Rocatis.
Andre idéer modtages med kyshånd.

Venligst
Inge-Lise

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 16-10-02 21:51

en mulighed er at prøve følgende Message boards

http://boards.ancestry.com/mbexec?htx=board&r=rw&p=localities.southam.brazil
..general

http://www.cousinconnect.com/p/a/30

en anden god side er, her er en del nyttige tips og links

http://www.rootsweb.com/~brawgw/welcome.html

Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
hjemmesiden er sidst opdateret 12.10.2002

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 16-10-02 22:19

On Wed, 16 Oct 2002 21:59:25 +0200, "Inge-Lise Madsen"
<il.madsen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>protokollen står han som Aage P. Rocatis - hans fulde navn er i følge FT1880
>Klædebo kvarter, Krystalgade, Aage Poul Etienne Malesherbes Rocatis.

Prøv at kigge i telefonbogen under:

http://www.listasdaqui.com.br/ass_serv_neg.htm

Indtast Rocatis under Nome og tryk på Pesquisar, så får du 16 navne og
adresser, bl.a. nogle Rocatti og Rokatti. Prøv at skrive et brev til
dem.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 16-10-02 22:39

> [...]
FT1880
> Klædebo kvarter, Krystalgade, Aage Poul Etienne Malesherbes Rocatis.

Han er i hvert fald født i Danmark, se hvad jeg fandt på
www.familysearch.org:

AAGE PAUL ETJENNE MALESHERBES ROCATIS
Male
----
Event(s):
Birth:
Christening: 28 AUG 1870 Sankt Pauls Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

Death:
Burial:
----
Parents:
Father: CHRISTIAN NICOLAI ROCATIS Family
Mother: MATHILDE ELISABETH BACH
----

Her er mere, da jeg kun søgte på efternavnet:
1. AAGE PAUL ETJENNE MALESHERBES ROCATIS - International Genealogical Index
/ DE
Gender: Male Christening: 28 AUG 1870 Sankt Pauls Kirke, Kobenhavn,
Kobenhavn, Denmark

2. ALMA ELISABETH MALESHERBES ROCATIS - International Genealogical Index /
DE
Gender: Female Christening: 26 DEC 1868 Sankt Pauls Kirke, Kobenhavn,
Kobenhavn, Denmark

3. CHRISTIAN NICOLAI ROCATIS - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 30 JUN 1867 Sankt Pauls Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 3

----

U.S. Social Security Death Index
4. Lillian ROCATIS - U.S. Social Security Death Index
Birth: 20 Dec 1885 State Where Number was Issued: Massachusetts Death: Dec
1979

Matches: U.S. Social Security Death Index - 1

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Inge-Lise Madsen

Dato : 17-10-02 18:20

Tusind tak for svar, jeg forfølger sporene!
Med venlig hilsen
Inge-Lise