kppp uden brug af root password
Fra : Martin Schultz

Dato : 16-10-02 19:42

Når en almindelig bruger på min RH7.2 maskine prøver at bruge
kppp skal de indtaste root passworded.

Er det ikke muligt at får den til at gøre det uden brugeren
sskal indtaste root password? JEg vil helst undgå at give
alle brugere root passworded.

Martin

--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Byrial Jensen

Dato : 20-10-02 09:07

Martin Schultz <di020172@NO.SPAM.diku.dk> skrev:

> [...]
>
> Er det ikke muligt at får den til at gøre det uden brugeren
> sskal indtaste root password? JEg vil helst undgå at give

Du kan formodentlig rette adgangsreglerne for kppp i filen
/etc/pam.d/kppp, men jeg er ikke nok inde i PAM-systemet til at
sige præcis til hvad.

En anden mulighed er at omgå PAM ved at ændre /usr/bin/kppp fra at
være link til consolehelper til at være et link direkte til
/usr/sbin/kppp som så skal sættes til at være suid root.

--
Skal musik- og edb-industrien have ret til fratage forbrugerne deres
rettigheder i henhold til Ophavsretloven, begrænse konkurrencen og