Valg af ny mus
Fra : Thomas

Dato : 16-10-02 20:05

Hej alle

Jeg er på jagt efter en ny mus til ca. 400 kr. Min behov er 20% spil og 80%
Windows.

Den skal gerne være optisk - og hvis muligt trådløs.

Jeg overvejer i øjeblikket følgende

- Microsoft Explorer 3.0
- Logitech Mouseman Dual Optical
- Microsoft Cordless Optical Wheel Mouse

Alle koster lige under 400 kr.

Er der én som skiller sig specielt positivt ud? Sidstnævnte er som bekendt
både optisk og trådløs.
Er der et problem med batterilevetiden i en optisk/trådløs mus?

Mvh.

Fra : Devast8or

Dato : 16-10-02 20:36

Du skal nok satse på også at købe nogle opladelige batterier og en lader,
hvis du vil have en trådløs optisk. Eller gå efter en med ladestation. Eller
kan det godt blive halvdyrt i længden

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-10-02 21:32

>Alle koster lige under 400 kr.
>
>Er der én som skiller sig specielt positivt ud? Sidstnævnte er som bekendt
>både optisk og trådløs.
>Er der et problem med batterilevetiden i en optisk/trådløs mus?

Gå efter Logitech MX700, der er optisk og trådløs med medfølgende
ladestation - selvom den er 200 kr over dit budget, så tjern du det
hurtigt ind på, at der er medfølgende ladestation.

Og musen er kanon !

Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Devast8or

Dato : 16-10-02 21:41

Du lyder lidt som om du elv har en MX700. Kan jeg få dig til at måle hvor
høj den er? Jeg har nemlig selv overvejet at købe den, men den ser ud som om
den er temmelig høj, og kassen er (som sædvanlig) lavet så man ikke
ordentligt kan mærke hvordan den føles.
TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-10-02 23:36

> [...]
>høj den er? Jeg har nemlig selv overvejet at købe den, men den ser ud som om
>den er temmelig høj, og kassen er (som sædvanlig) lavet så man ikke

Jep min står lige foran på bordet - henter lige et
målebånd.........den er ca. 4 cm høj på det højeste stykke, men den
buer kraftigt nedad - højest mod midten, og flader så karftigt nedad
mod siderne - ligger perfekt i min mellemstore mandehånd.

Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Devast8or

Dato : 16-10-02 23:45

Ok, det er lige en smule lavere end min Cordless MouseMan Optical. Tak skal
du have.

Lige et tillægsspørgsmål: Jeg var nede i den lokale Merlin og kigge på den,
og det så ikke ud som at plasticen over knapperne var "brudt" (ligesom den
normalt er, så man tydeligt kan se hvor knappen er). Er jeg blind, eller har
jeg ret? Hvis jeg har ret, hvordan fungerer det så? For der er vel knapper
til pege- og langefinge på den ikke? Skal der bare press lidt så plasticen
bøjer?

Devast8or

Fra : Madsen

Dato : 16-10-02 23:55

Devast8or skrev:

> [...]
> ud som at plasticen over knapperne var "brudt" (ligesom den
> normalt er, så man tydeligt kan se hvor knappen er). Er jeg blind,

Nej, du har ret. Jeg tog mig også en mindre skriger da jeg så musen
allerførste gang.

> Hvis jeg har ret, hvordan fungerer det så? For der er vel
> knapper til pege- og langefinge på den ikke?

Jo.

> Skal der bare press lidt så plasticen bøjer?

Ja. :)

PS. Kunne man ikke lokke dig til at studere følgende side:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html> ?
Det er noget nemmere at overskue et indlæg når der klippes det væk
der ikke svares på og svares under det citerede, så man kan se hvad
der svares på.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-10-02 13:32

Martin K skrev:

> FÅÅÅG, den ser fed ud! Det lader til at Logitech efterhånden er
> kommet over deres 'krise' hvor Logitech MouseMan Wheel forlod
> makedet. Men nu er den rigtige ergonomiske facon tilbage på banen.

Ja, den minder en hel del om Logitech MouseMan Wheel i udformningen.
Den mus har jeg også haft engang og det er den bedste mus jeg har
haft, hvad ergonomi angår. Den passede perfekt til min hånd.
MX700 er meget tæt på at passe lige så godt, men ikke helt må jeg
indrømme. Sammenlignet med Cordless Mouseman Optical er MX700 dog
et ergonomisk vidunder, efter min mening. ;)

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 17-10-02 13:34

Madsen wrote:
> Sammenlignet med Cordless Mouseman Optical er MX700 dog
> et ergonomisk vidunder, efter min mening. ;)

Fuldkommen enig... den nye MouseMan kan godt gå hjem og lægge sig

--
Martin K

Fra : Heidi

Dato : 17-10-02 17:43

Martin K wrote:

> Fuldkommen enig... den nye MouseMan kan godt gå hjem og
> lægge sig

Og så kører den som en drøm...

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Madsen

Dato : 16-10-02 21:41

Dr. Ralph skrev:

> Gå efter Logitech MX700, der er optisk og trådløs med medfølgende
> ladestation - selvom den er 200 kr over dit budget, så tjern du det
> hurtigt ind på, at der er medfølgende ladestation.

100 % enig.
Jeg er gået fra en Logitech Cordless Optical til en MX700 og har
endnu ikke fortrudt købet. Det er en dejlig og præcis mus.

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 17-10-02 09:02

Madsen wrote:
> [...]

deres 'krise' hvor Logitech MouseMan Wheel forlod makedet. Men nu er den
rigtige ergonomiske facon tilbage på banen. Hvor er det godt at se

For ikke at være fuldkommen OT, vil jeg da lige nævne hvilke mus jeg
benytter:
- Logitech MousMan Wheel Cordless (højre hånd)
- Logitech Pilot Mouse (venstre hånd)

--
Martin K

Fra : Jimme

Dato : 16-10-02 21:42

> Jeg er på jagt efter en ny mus til ca. 400 kr. > Jeg overvejer i
øjeblikket følgende

> - Microsoft Explorer 3.0
> - Logitech Mouseman Dual Optical
> - Microsoft Cordless Optical Wheel Mouse

at en mus er trådløs er sjældent en stor sejr efter min mening. har selv
haft et par stykker men de har alle givet problemer af forskellig slags.

jeg ville købe Microsoft Explorer 3.0, da jeg personligt ikke er fu.ldt ud
tilfreds med min egen dual optical