Kabel så alm. Harddisk kan køre via USB ?
Fra : Morten

Dato : 16-10-02 18:01

Hejsa

Jeg har set at man kan få nogle eksterne harddiske som man bare smider i
USB'en og fylder op...

Men kan det ikke lade sig gøre at købe/lave et kabel/adapter så man kan
sætte en helt alm. harddisk til USB porten, i stedet for en IDE ....?

Fra : Ole Stigaard

Dato : 16-10-02 18:45

"Morten" <NOSPAM-post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:aok609$j9t$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Men kan det ikke lade sig gøre at købe/lave et kabel/adapter så man kan
> sætte en helt alm. harddisk til USB porten, i stedet for en IDE ....?
Der skal en smule elektronik til, jeg har set et print på ca.3½X8cm, som man kunne sætte direkte på IDEstikket og strømstikket på en
Harddisk, og så enten koble den til USB (2.0) eller IEEE 1394 FireWire. Der er ingen dansk distributør, men de sælger gerne mod
forudbetaling og med UPS-forsendelse. Desværre ryger prisen dermed op over 130 USD for et enkelt eksemplar. Lidt mere end hvad jeg
havde3 råd til.
http://www.ioiusb.com/products/prod_type.asp?ProdCategory=USB_to_IDE_Bridge_Board

--
Mvh Ole S

Fra : Preben Larsen

Dato : 17-10-02 16:37

> [...]
>
> Men kan det ikke lade sig gøre at købe/lave et kabel/adapter så man kan
> sætte en helt alm. harddisk til USB porten, i stedet for en IDE ....?

Hej
Jo, det kan man godt der er flere typer USB 1.1 og 2.0 og til 3.5" og 2.5"
diske
Jeg har lige erhvervet en 2.5" til USB 1.1 dvs et lille kabinet og
kabler til min egen gl 5gb disk dvs jeg har en USB Disk til 298 kr

Det fungerer fint, men hvis jeg skulle vælge nu ville jeg nok satse på USB
2.0 da det ikke kører overbevisende hurtigt..

det var forresten hos Thansen.com jeg fandt det tilbud..

mvh
Preben Larsen