Hvor ligger fejlen? (php/MySQL)
Fra : Peter Jensen

Dato : 16-10-02 17:12

Hej,

Jeg har nedenstående til at tilføje data til MySQL.
Når jeg indtaster over ca 1200-1500 tegn sker der ingenting.
Jeg har prøvet at indsætte den samme mængde tekst, samt optil 7000 tegn
direkte i MySQL og der er ingen problemer, så fejlen skal være i
nedenstående.

Nogen der kan hjælpe??
Peter (still a newbie)

<head>
<title>Tilføj nyhed</title>
</head>

<h3 align="center">Tilføj nyhed.</h3><br>
<form action="<? echo $php_self ?>">
Overskrift<br>
<input type="text" name="overskrift"><br>
Besvaret af:<br>
<input type="text" name="besvaret"><br>
Resume:<br>
<input type="text" name="resume"><br>
Selve teksten:<br>
<TEXTAREA NAME="tekst" ROWS=15 COLS=70></TEXTAREA><br>
<input type="submit" name="add_question" value=" - OK - ">
</form>
<?

if($add_question)
{
include("dbinfo.inc.php");
mysql_connect($localhost,$username,$password)or die (mysql_error());
mysql_select_db($database) or die (mysql_error());
$query = mysql_query("INSERT INTO vinklub_news (overskrift, besvaret,
resume, tekst)" . "VALUES ('$overskrift','$besvaret','$resume','$tekst')");
echo "Din nyhed er tilføjet. Tilføj flere eller vis dine nyheder <a
href=\"05_index.php\">her.</a>";
}
?>

Fra : Dan Molberg

Dato : 16-10-02 19:54

"Peter Jensen" <odp2002@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg har prøvet at indsætte den samme mængde tekst, samt optil 7000 tegn
> direkte i MySQL og der er ingen problemer, så fejlen skal være i

Både post og get har sine maksimum'er, kan ikke lige huske den på stående
fod, men der er nok der dit problem ligger.

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-10-02 12:17

Peter Jensen wrote in <3dad8fdd$0$7034$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Når jeg indtaster over ca 1200-1500 tegn sker der ingenting.
[...]
> <form action="<? echo $php_self ?>">

Du angiver ikke method, og den defaulter så til "GET". Men da du "poster
data" skal du bruge "POST" i stedet. Det vil nok også løse dit problem. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 23-10-02 01:47

Ja, jeg har i Internet Explorer oplevet, at browseren simpelthen ikke
reagerer på submit-knappen, hvis man bruger GET-method og f.eks. en
<textarea> med for mange tegn. Det blev løst meget enkelt ved at skifte til
POST-method.
GET er dog enklest at arbejde med, mht. debugging.

/Mikkel