Q : switch uden strøm
Fra : Gunnar007

Dato : 16-10-02 15:17

Jeg søger efter en 4-5 ports netværks switch som evt får strøm fra en usb
port ??

Er det noget som lader sig gøre, jeg vil helst undgå en strømforsyning.

Hilsen G.

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-10-02 15:42

> Jeg søger efter en 4-5 ports netværks switch som evt får strøm fra en usb
> port ??
> Er det noget som lader sig gøre, jeg vil helst undgå en strømforsyning.

Øh, nu jeg ved ikke hvorfor du vil undgå en strømforsyning, men et USB kabel
kan maks. være ca. 5 meter, før det skal forstærkes (med endnu en
strømforsyning), så der er grænser for, hvor meget du kan få ud af en sådan
løsning.

mvh
Kim Jensen

Fra : Thomas Demant

Dato : 16-10-02 16:00

> [...]
> USB kabel kan maks. være ca. 5 meter, før det skal forstærkes (med
> endnu en strømforsyning), så der er grænser for, hvor meget du kan få
Yep, så kunne man lige så godt købe et kombineret netkort/switch, til PCI
porten. De fås med 4 porte.
Jeg tror heller ikke det er muligt at trække nok strøm fra USB portene, men
jeg ved det da ikke.

--
Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-10-02 15:55

"Gunnar007" <323f@teamsos.dk> wrote in message
> Jeg søger efter en 4-5 ports netværks switch som evt får strøm fra en usb
> port ??
>
> Er det noget som lader sig gøre, jeg vil helst undgå en strømforsyning.

Det tror jeg ikke, uden at have andet elektronik blandet ind i sagen..
Hvorfor vil du undgø strømforsygningen?

Kan en Switch med indbygget strømforsyning måske bruges?

Fra : Gunnar007

Dato : 16-10-02 21:32

> "Gunnar007" <323f@teamsos.dk> wrote in message
> Det tror jeg ikke, uden at have andet elektronik blandet ind i sagen..
> Hvorfor vil du undgø strømforsygningen?

> Kan en Switch med indbygget strømforsyning måske bruges?

Jeg har en bærbar som jeg har brug for at kinne tilslutte forksellige steder
på jobbet.
Det vil sige at jeg kan dele et stik mellem mig og arbejdsstationen
Det vil bare være besværligt med en strømforsyning som også skal sluttes
til.
Derfor er det jo nemmest hvis den bærbare kunne levere strømmen til en
switch,
så slipper jeg for de irreterende strøm ledninger.

Hilsen G.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-10-02 16:30

> Jeg har en bærbar som jeg har brug for at kinne tilslutte forksellige
steder
> på jobbet.

har virksomheden overvejet nogle ekstra PDS stik, så du kan plugge din
computer til netværket?

> [...]
> switch,
> så slipper jeg for de irreterende strøm ledninger.

Er det ikke også besværligt at tage stikket ud af arbejdscomputeren, for at
plugge den i en switch, og kan arbejsprocessorne overhovedet tåle at miste
netværksforbindelsen, uden at skulle genstarte hele maskinen?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-10-02 16:43

In article <aokib3$1g8v$1@news.cybercity.dk>, Gunnar007 wrote:
> [...]
> switch,
> så slipper jeg for de irreterende strøm ledninger.

En switch har en processor og noget RAM. Den modtager pakker, gemmer dem
i en buffer, analyserer dem og sender dem ud igen. Det kræver en del
strøm.

Jeg tror det vil være lettere med en hub som ikke indeholder så meget
logik. Har du overvejet 802.11b ?