e-smith og webcam
Fra : Henrik Mønster

Dato : 16-10-02 14:46

Hejsa

Er der nogen der kan hjælpe mig i gang med, hvordan man kan få installeret
et Logitech webcam (pro 3000) på en e-smith server 5.5.

Jeg vil gerne kunne "uploade" et billede til en mappe med et bestemt
tidsinterval. Det skulle kunne lade sig gøre med camE, også uden grafisk
brugerflade.

Men hvordan gør jeg?

Kameraet skal installeres, how? (USB virker fint - har prøvet med en
usb-disk)

camE skal kompileres eller noget i den stil, og installeres på serveren. Men
der er ikke kompileringsværktøjer på serveren, og e-smith anbefaler at
kompilere på en anden computer med RH 7.1 eller 7.2 på.

M.v.h. Henrik

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 16-10-02 17:10

Henrik Mønster wrote:
> [...]
> serveren. Men der er ikke kompileringsværktøjer på serveren, og
> e-smith anbefaler at kompilere på en anden computer med RH 7.1 eller

Du skal selv installere en kompiler: http://www.e-smith.org/faq.php3#8q7
og
http://www.myezserver.com/downloads/mitel/contrib/dev-tools/kernel-src-h
owto.html

Jeg vil også gerne have mit webcam op og køre på min e-smith.. har dog
ikke prøvet endnu..

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail