TPtest og 1024/256 Netexpress = 780/215
Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-10-02 14:11

Jeg har lige opgraderet fra Boomtown til NE 1024/256

Med TPTest får jeg upstream 215, og downstream 780.

Er det "normale" hastigheder?

Med Boomtown hentede jeg med ca. 56KByte/sec og med NE1024/256 henter
jeg med ca. 106KByte/sec.
Er det normalt at der er så stort overhead, eller kan det være støj på
linjen?

Flemming

Fra : Tommy

Dato : 16-10-02 14:52

On Wed, 16 Oct 2002 13:11:25 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

> [...]
>jeg med ca. 106KByte/sec.
>Er det normalt at der er så stort overhead, eller kan det være støj på

Hmm.. at du henter med ca. 106KB/s er meget normalt. Din TPTest ved
jeg ikke lige hva' er! :) Men TeleDK har en hastighedstest på deres
hjemmeside som plejer at være ret nøjagtigt ifølge mine egne
erfaringer! Du kan finde den her:

http://130.228.2.107/speedtest/blank.html
--
Tommy - http://www.verndroid.tk
Clan Encore - http://www.clan-encore.tk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-10-02 23:42

Tommy <verndroidSLET@hotmail.com> wrote in

> Hmm.. at du henter med ca. 106KB/s er meget normalt. Din TPTest
> ved jeg ikke lige hva' er! :)
Ok, tak skal du have. TPTest er Telestyrelsens hastighedstest. Et
lille program man kører på sin PC (kan hentes et eller andet sted på
www.tst.dk), og så kobler den op til en maskine på DIX i Lyngby
(tror jeg nok) og henter og sender nogle data. Og gør det med
forskellige hastigheder for at nå frem til et rimelig præcist
resultat. Med Stofanet havde jeg ca. 1100 downstream og 280
upstream. Jeg er godt klar over der er diverse overhead ved ADSL,
men synes alligevel at tæt på 25% må være lige i overkanten. Jeg
kender en som arbejder hos TDC med at måle linjekvalitet, så jeg
tror jeg tager en snak med ham, om der kan være problemer på min
adresse.

> Men TeleDK har en hastighedstest på
> deres hjemmeside som plejer at være ret nøjagtigt ifølge mine egne
> erfaringer! Du kan finde den her:
>
> http://130.228.2.107/speedtest/blank.html

Tak for linket, jeg får:
http://www.teledanmark.dk/menu/speed.htm?dw_speed=949&up_speed=264

(949 downstream, og 264 upstream).
Jeg lavede dog efterfølgende en måling mere med TPtest og fik
følgende: downstream: 799.09 kbit/s (785.86)
upstream: 214.69 kbit/s (214.35)

Har prøvet med to forskellige servere hos tst.dk (master.tst.dk er
første måling og test3.tst.dk er målingen i parantes), så enten er
tdc's egen test lige lovlig optimistisk, eller også måler de to
programmer på meget forskellige måder/steder. Jeg har dog endnu
ikke haft upræcise målinger på øvrige ADSL og Kabelmodem linjer jeg
har prøvet at køre TPTest på. Men derfor kan jeg selvfølgelig stadig
ikke udelukke at det er TDC's måler der måler mest præcist.

For lige at lave en yderligere måling prøvede jeg med den nyere TPTest
version 2.03 som dog kørte op mod svenske servere.
Der fik jeg (denne version fordeler målingerne på protokoltype):
TCP Upstream: 205.75 kbit/s
TCP Downstream: 840.47 kbit/s
UDP Upstream: 214.50 kbit/s
UDP Downstream: 849.00 kbit/s

Så jeg tror bare jeg får mig en snak med min kammerat hos TDC Så må
vi se om tingene er som de skal være eller om jeg kan hive lidt mere
hastighed ud af linjen.

Mvh
Flemming

Fra : Dopedog

Dato : 18-10-02 22:16

> Hmm.. at du henter med ca. 106KB/s er meget normalt.

Jeg henter da med cirka 128-130 kb/s med min 1024 / 256 forbindelse ...

-Ronnie

Fra : Finn Toft

Dato : 16-10-02 21:28

On Wed, 16 Oct 2002 13:11:25 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

Jeg har en NE 1024/256
Jeg downloader med 116 kb/s
og kan uploade med 29,5 kb/s

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-10-02 23:44

Finn Toft <ftoftx@fito.dk> wrote in

> On Wed, 16 Oct 2002 13:11:25 +0000 (UTC), Flemming Joensson
> <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:
>
> Jeg har en NE 1024/256
> Jeg downloader med 116 kb/s
> og kan uploade med 29,5 kb/s

Ok, hvad måler du med?

Med DU Meter 3.02 build 76 får jeg maks 107.7 kB/sec download, og 27.7
kB/sec upload.

Mvh
Flemming

Fra : Martin Christiansen

Dato : 18-10-02 10:59

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige opgraderet fra Boomtown til NE 1024/256
>
> Med TPTest får jeg upstream 215, og downstream 780.

Jeg har NE 256/128 og får med TPTEST 198/106. Dette er vel også lige i
underkanten.? Det er ca.20-25 % under.

Mvh Martin