Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kontanthjælp
Fra : osherfra

Dato : 16-10-02 11:22

Jeg vil gerne vide, hvor meget 2 voksne, med 2 børn på hhv. 6 og 8 år er
berettiget til i kontanthjælp??
Vi bor til leje, har ingen formue i banken eller ejer noget af
værdi......
Vores husleje er på 5000,- pr. md, dertil varme og vand på ca. 1500,-
kr. pr. md.
Vi får boligstøtte på ca. 1230,- kr.
Dertil har vi transport på ca. 1500,- kr pr md. ..... gas ca. 200 pr
md...... lys ca. 400,- kr pr md. forsikring ca. 840,- kr. pr. md......
Så alt i alt er der ikke meget at gøre godt med......... ( får vi det,
som vi er berettiget til ?????????
Håber meget, at I kan hjælpe os, da vores økonomi ligger i ruiner !!!
Venlig hilsen Osherfra.....

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-10-02 16:16

osherfra wrote:

> Jeg vil gerne vide, hvor meget 2 voksne, med 2 børn på hhv. 6 og 8 år er
> berettiget til i kontanthjælp??
[...]
> Håber meget, at I kan hjælpe os, da vores økonomi ligger i ruiner !!!
> Venlig hilsen Osherfra.....

Dit spørgsmål hører ikke til herinde, men derimod i

--
Peter Knutsen

Fra : Rellom

Dato : 17-10-02 06:33

"Peter Knutsen" skrev d. 16-10-02 16:16 dette indlæg :

> Dit spørgsmål hører ikke til herinde, men derimod i
>
> --
> Peter Knutsen

Osherfra har oprettet sit spørgsmål hos kandu.dk i kategorien "Andet
Penge", og det er det
helt rigtige sted.

De bedste hilsner
Rellom

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-10-02 07:17

Rellom wrote:

> Osherfra har oprettet sit spørgsmål hos kandu.dk i kategorien "Andet
> Penge", og det er det
> helt rigtige sted.

Det bliver ikke mere rigtigt af, at Osherfra bruger en tjeneste, der
ikke kan finde ud af at inddele grupperne i de rigtige kategorier. Hvis
Osherfra og andre ikke kan finde ud af/har mulighed for at bruge en
rigtig nyhedslæser, kan man med fordel benytte andre webbaserede adgange
til nyhedsgrupperne, for eksempel TDC
(http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/) eller Google
(http://groups.google.com). Det vil sandsynligvis også resultere i flere
svar - der er mange, der ignorerer alle indlæg sendt via kandu.dk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Rellom

Dato : 17-10-02 08:30

"Kim Ludvigsen" skrev d. 17-10-02 07:17 dette indlæg :

> [...]
flere
> svar - der er mange, der ignorerer alle indlæg sendt via kandu.dk.

Hm, når jeg selv stiller et spørgsmål her på kandu.dk, frabeder jeg mig
altid, at
spørgsmålet bliver lagt ud til de danske nyhedsgrupper. Det betyder
selvfølgelig,
at KVANTITETEN af svar bliver noget lavere - men til gengæld bliver
KVALITETEN
tilsvarende højere.

De bedste hilsner
Rellom

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper KA

Dato : 17-10-02 08:53

"Rellom" <Rellom.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> selvfølgelig,
> at KVANTITETEN af svar bliver noget lavere - men til gengæld bliver

Ja det må da vrimle med "kontanthjælp"`s eksperter
i de udenlandske grupper.

.....hvordan plonker man kandu.dk ?

Regards

--

Vil du være en ny Søren Mosegaard eller måske en ny
Lynges Parabol - service så undgå http://www.usenet.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-10-02 09:01

Rellom wrote:

> [...]
> selvfølgelig,
> at KVANTITETEN af svar bliver noget lavere - men til gengæld bliver

Der er sikkert mange i nyhedsgrupperne, der er taknemmelige for en sådan
adfærd, inklusiv undertegnede.

Vær opmærksom på, at hvis du har oplevet manglende kvalitet på svar fra
nyhedsgrupperne, så kan det meget vel kan hænge sammen med, at det ofte
er de mere vidende deltagere, der ignorerer indlæg fra kandu.dk. Og når
kandu.dk er på manges "hadeliste", så skyldtes det ikke, at de fleste
indlæg derfra er af speciel høj kvalitet, tværtimod.

Denne diskussion hører egentligt ikke hjemme i denne gruppe, så jeg
sætter FUT til dk.general, der er den gruppe, jeg umiddelbart bedømmer
som den bedst egnede. Det betyder at svar herpå havner i dk.general. Jeg
har desværre ingen ide om, hvad det svarer til hos kandu.dk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 17-10-02 17:55

Rellom wrote:

> [...]
> altid, at
> spørgsmålet bliver lagt ud til de danske nyhedsgrupper.

Kan du ikke give et eksempel, så både du og jeg er sikker på, at det
bliver fulgt ?

Og hvorfor har du så ikke gjort det med dette, -nå det er bedre at
diskutere i en admin gruppe, næ...

hvor er det lige, at I har indflydelse,
så den dag der kræves betaling for login, er I heldigvis klar til at
betale, for hvad, andres frivillige arbejde, alene fordi I ikke kan
bruge den newsreader, der følger med de fleste browsere,
og det gider vi ikke.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : RED-WHITE

Dato : 17-10-02 21:17

bla bla bla... jeg syntes at det er synd... jo manden postede i en forkert
NG. men har folk så lidt indhold i deres liv, at det hver gang det sker,
skal kastes ud i en længere debat, der som regel kører helt af sporet...

helt ærligt folks... skræm ikke folk væk...
gør folk opmærlsomme på deres fejl, og evt. henvis dem til den rette ng. som
nogen også gør

RED-WHITE

Fra : RED-WHITE

Dato : 16-10-02 19:01

Men i skal med de personer du har nævnt have et rådigheds beløb på 6000 om
måneden , når de faste ( godkendte af kommunen) udgifter er trukket fra,

Jeg ved ikke om i er gift, om det er dele børn eller hvad, men hvis i har et
hver, kan i få en forsørgertakst der pt. lyder på 10500 ca. før skat ! så
vil i med normale fradrag have ca. 15000 udbetalt, og så er i tæt på at have
det i skal ha, yderligere , hvis i kan dokumentere at jeres
transportudgifter er nødvendige kan i få dækket alt over ejenydelsen der
udgør en ca. 300 kr. afhængigt fra kommune til kommune, og til sidst....
find et billigere forsikringsselskab... for 800 om måneden er dyrt ( hvis vi
snakker indbo )

MVH.
Skalsted