fonte/debianguiden
Fra : Claus Christian lars~

Dato : 16-10-02 10:05

Fra debianguiden:
For at installere andre TrueType fonte, skal du have pakken fttools
installeret. Dette gøres med apt-get install fttools. Når pakkerne er
blevet installeret skal du kopiere alle de fonte du ønsker at bruge ind
i et katalog, f. eks. /usr/lib/X11/fonts/TrueType.

Hvor er det jeg skal kopiere fontene fra? Jeg har installeret fttools (
og alt andet) det eneste jeg mangler er at kopiere dem over i
ovenstående kartotek.

Jeg kan bare ikke finde dem.

Hilsen Claus

Fra : Michael Andreasen

Dato : 16-10-02 10:06

Claus Christian larsen wrote:
> Hvor er det jeg skal kopiere fontene fra? Jeg har installeret fttools (
> og alt andet) det eneste jeg mangler er at kopiere dem over i
> [...]

Hvis det er microsoft fontene tror jeg nok den smed dem i
/usr/share/fonts/X11/truetype på min debianbox

så tilføjede jeg denne sti i XF86Config-4 så kørte det.

Mvh
Michael

Fra : Claus Christian lars~

Dato : 16-10-02 13:00

Michael Andreasen skrev:
> Claus Christian larsen wrote:

> Hvis det er microsoft fontene tror jeg nok den smed dem i
> /usr/share/fonts/X11/truetype på min debianbox
>
> så tilføjede jeg denne sti i XF86Config-4 så kørte det.

Fontene er på plads nu men det kører ikke

Skal jeg fjerne denne linje?
# if the local font server has problems, we can fall back on ?

( XF86Config-4 )

Section "Files"
   FontPath   "unix/:7100"         # local font server
   # if the local font server has problems, we can fall back on these
   FontPath   "/usr/lib/X11/fonts/misc"
   FontPath "/usr/share/fonts/truetype"
   FontPath "/usr/share/fonts/type1"
   FontPath   "/usr/lib/X11/fonts/cyrillic"
   FontPath   "/usr/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled"
   FontPath   "/usr/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled"
   FontPath   "/usr/lib/X11/fonts/Type1"
   FontPath   "/usr/lib/X11/fonts/Speedo"
   FontPath   "/usr/lib/X11/fonts/100dpi"
   FontPath   "/usr/lib/X11/fonts/75dpi"
   FontPath "/usr/lib/X11/fonts/TrueType"
EndSection

Hilsen Claus

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 16-10-02 13:01

Claus Christian larsen wrote:

> Skal jeg fjerne denne linje?
> # if the local font server has problems, we can fall back on ?

At fjerne en kommentar hjælper nok ikke så
meget.

Kører du med fontserver, xfs?

Hvis ja, skal den sættes op til at finde fontene
det rigtige sted. Og så skal den genstartes/sættes
til at genloade konfigurationen.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Claus Christian lars~

Dato : 16-10-02 21:10

Mogens Kjaer skrev:

> At fjerne en kommentar hjælper nok ikke så
> meget.
>
> Kører du med fontserver, xfs?

Kørte. Jeg har netop fjernet den med apt-get. Jeg kunne ikke se jeg
havde brug for den.

Jeg har fontene de rigtige steder nu. kword har fået mange flere ( og
spændende ) fonte nu, men ikke truetype.

Openoffice er uændret. Jeg har kikket i configurationsfilerne til
openoffice hvor jeg har fundet fonte. Jeg regner med at jeg skal skrive
en tilføjelse der der viser hen til de andre fonte?

Det er specielt i openoffice jeg skal bruge dem.

Hilsen Claus

Fra : Brian Christensen

Dato : 17-10-02 17:08

On Wed, 16 Oct 2002 22:09:42 +0200, Claus Christian larsen wrote:

> Jeg har fontene de rigtige steder nu. kword har fået mange flere ( og
> spændende ) fonte nu, men ikke truetype.
Du skal nok bruge xfstt fontserveren - så skulle det spille

Så skal du lige sætte linien:

FontPath "unix/:7101" # local font server

Øverst i: Section "Files" i din XF86Config-4 fil

mvh
Brian

Fra : Claus Christian lars~

Dato : 17-10-02 21:44

Brian Christensen skrev:

> FontPath "unix/:7101" # local font server
>
> Øverst i: Section "Files" i din XF86Config-4 fil
>

> mvh
> Brian
Yes. nu kører alle fontene, tak for det.

Dvs, i kword spiller det hele. openoffice driller lidt men jeg tror der
er en løsning på det på openoffice.org hjælpesider.

Det kikker jeg på imorgen.

Hilsen Claus