HTTPS - hvordan ser jeg det?
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 16-10-02 09:22

Hejsa

Når jeg genererer URLer skal jeg kunne finde ud af om siderne ligger på
HTTP eller HTTPS - hvordan ser jeg det? Er det i

$_SERVER["SERVER_PROTOCOL"]

og i så fald hvad vil der stå dér hvis det er HTTPS?

Mvh.
/Thomas
der ikke kan komme til at teste det selv, da han ikke har direkte adgang
tli den endelige server :(

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 16-10-02 16:20

Thomas Lindgaard wrote:
> og i så fald hvad vil der stå dér hvis det er HTTPS?

Check at $_SERVER["SERVER_PORT"] == 443

Du bør dog lige spørge serveradmin, om der er lavet ændringer fra
standardopsætningen.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 16-10-02 21:33

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in news:aok01j$610$1
@sunsite.dk:

> Check at $_SERVER["SERVER_PORT"] == 443

Det er nu gjort - samt at checke om $_SERVER["HTTPS"] == "on".

Tak for tips.

Mvh.
/Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-10-02 17:57

On Wed, 16 Oct 2002 08:21:47 GMT, Thomas Lindgaard
<thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:

>Når jeg genererer URLer skal jeg kunne finde ud af om siderne ligger på
>HTTP eller HTTPS - hvordan ser jeg det?

$_SERVER['HTTPS'] vil være ON, hvis du kører HTTPS. Fx:

Uden SSL: http://secure.ter.dk/vars.php
Med SSL: https://secure.ter.dk/vars.php (dog med et gammelt
certifikat)

>Er det i
>
> $_SERVER["SERVER_PROTOCOL"]
>
>og i så fald hvad vil der stå dér hvis det er HTTPS?

Det samme som ved et almindeligt request. Selve SSL-forbindelsen laves
først, og derefter laves et helt ordinært HTTP-request. Såfremt du har
openssl-klienten inde, kan du fx skrive:

openssl s_client -connect secure.ter.dk:443

.... og når forbindelsen er oprettet, så lave et helt normalt request,
fx:
GET / HTTP/1.0

Kig evt. også på:
https://secure.ter.dk/ip

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 16-10-02 21:32

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote in news:aok5qc$hqu$1
@dknews.tiscali.dk:

> $_SERVER['HTTPS'] vil være ON, hvis du kører HTTPS. Fx:

Japs det fandt jeg ud af, da jeg endelig fik tiltusket mig adgang til en
sikker forbindelse :)

> Det samme som ved et almindeligt request. Selve SSL-forbindelsen laves
> først, og derefter laves et helt ordinært HTTP-request. Såfremt du har
> openssl-klienten inde, kan du fx skrive:

Oki fino - rart at finde ud af hvordan skidtet egentlig virker :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 16-10-02 21:40

Peter Brodersen wrote:
> $_SERVER['HTTPS'] vil være ON, hvis du kører HTTPS.

Den er ikke sat her:
https://www.cs.auc.dk/education/studietur/2002dat/info.php

Underligt.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 16-10-02 21:42

Jakob Møbjerg Nielsen wrote:
> Den er ikke sat her:
> https://www.cs.auc.dk/education/studietur/2002dat/info.php

ARG... den er der jo. Jeg overså den første gang og søgte på "htps"
anden gang