MS Windows
briani 27239
Hjælp til XP ønskes af ny bruger
Fra : JMN

Dato : 16-10-02 07:49

Hej med jer !

Har lige installeret XP-home og syntes det ser rigtig godt ud og kører godt.
Dog er der nogen ting der undrer mig:

Jeg har 2 enheder tilsluttet via USB samt 2 cd-drev.

C og D = USB, E og F = CD-drev, mine 2 HD = G og H.

Kan man ikke selv bestemme "drev-bogstaverne" ?

Jeg har desuden oprettet netværk mellem 2 computere og det fungerer
tilsyneladende fint. Jeg kan godt få kontakt, hente og udveksle filer. Men
på selve "host-maskinen" er der et lille ikon i nederste højre hjørne som
siger noget ala
"netværkskabel (LAN) ikke tilsluttet" og det er det jo ?

Håber i kan hjælpe.

vh.
Jørgen

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 16-10-02 10:13

> [...]
>
> C og D = USB, E og F = CD-drev, mine 2 HD = G og H.
>
> Kan man ikke selv bestemme "drev-bogstaverne" ?

Du skal højreklikke "denne computer>administrer>diskhåndtering" så kan du
tildele drev de bogstaver du ønsker.

> [...]
> siger noget ala
> "netværkskabel (LAN) ikke tilsluttet" og det er det jo ?

Hvis der er 2 netkort i maskinen vil det kort der ikke har kabel tilsluttet
vise det på proceslinjen med rødt kryds.
Det kort du har tilsluttet skal man normalt ind i
"netværksforbindelser>egenskaber" og sætte hak i "vis ikon på proceslinjen
når forbindelse er oprettet" hvis du ønsker at have et øje på den.

Mvh Erik.