Bedste maskine til 5000,- ?
Fra : MT Gr00b

Dato : 16-10-02 00:30

Hejsa,

Long Time No See.

Spørgsmålet dukker nok jævnligt op - og hvis der har været et lign.
for ganske nylig, så bare henvis mig.

Men - sagen er den at jeg skal bygge en maskine og budgettet er på
5000,- . Jeg kan se der er sket en del siden jeg købte mit Abit BH6
bundkort og supercpu'en Celeron 300a.

De 5k er uden skærm - men ellers alt inkl. Jeg havde forestillet noget
lign:

AMD Athlon Palomino XP 2000+
Maxtor 7200 Rpm 80gb HD

Men hvad er hot indenfor Bundkort, Grafik og Lyd - det skal gerne
spille med ovenstående og være 100% WindowsXP Kompatibelt !
Anbefaling af et godt, billigt kabinet.

Maskinen er ikke til hardcore gaming - bare 'almindeligt' hjemmebrug.
Kontorpakker, webbrowsing og måske skal børnene spille lidt Fifa 200x.

/MT

Fra : Leony

Dato : 16-10-02 08:15

"MT Gr00b" <t@t.dk> skrev i en meddelelse

> De 5k er uden skærm - men ellers alt inkl. Jeg havde forestillet noget
> lign:
> AMD Athlon Palomino XP 2000+

1035 kr for box-modellen.
899 kr uden box-blæser.

> Maxtor 7200 Rpm 80gb HD

1065 kr.

Diskettedrev : 100 kr
Cd-rom drev : 250 kr
Tastatur+mus : 300 kr
Højttalere : 200 kr
RAM : 256 MB pc2100 ca. 600 kr
Kabler : 150 kr (måske følger de med bundkortet)
Grafikkort : 500 kr
Kabinet : 300 kr
Så er der 500 tilbage til bundkort.

> Men hvad er hot indenfor Bundkort, Grafik og Lyd - det skal gerne
> spille med ovenstående og være 100% WindowsXP Kompatibelt !

ECS og Soltek laver rimelige bundkort til prisen.
Asus, Abit og Giga-Byte er i den dyre ende, men - er efter min mening - det
værd.
Du kan tjekke priser på:
www.edbpriser.dk

> Anbefaling af et godt, billigt kabinet.

SHG har et lækkert kabinet med strømforsyning til 269 kr, hvis det skal være
svinebilligt.
Antec, Chieftec eller ThermalTake kabinetter er kvalitet fra ende til anden.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-10-02 08:23

MT Gr00b <t@t.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Maskinen er ikke til hardcore gaming - bare 'almindeligt' hjemmebrug.
> Kontorpakker, webbrowsing og måske skal børnene spille lidt Fifa 200x.

ECS K7S5A, fåes med onboard lyd (AC'97) og kan også fåes med onboard LAN
til ret billige penge, og har slot til både SD-Ram og DDR-Ram.

Grafikkort tja, Geforce(2, 3 eller 4) eller ATI Radeon.

Glem forresten ikke rammen.

Billige kabinetter? Kig på edbpriser.dk

--
Bjarke Andersen

Fra : Tinky Winky

Dato : 16-10-02 09:52

> [...]
> bundkort og supercpu'en Celeron 300a.
>
> De 5k er uden skærm - men ellers alt inkl. Jeg havde forestillet noget

Dvs. højtalere, CD-ROM brænder, DVD, mus, tastatur osv.?

> AMD Athlon Palomino XP 2000+

Tja. du kunne evt. spare 400 kr. på en XP1600+ i stedet. Men er 2000+ også
OK, selvom lidt højere price/performance.

> Maxtor 7200 Rpm 80gb HD

Jeg kan kun anbefale Seagate Barracuda IV. Maxtoren er sikkert OK, men jeg
ved ikke hvor stabil den er ift. Seagate.

ECS K7S5A bundkortet er stabilt og billigt og har desuden indbygget lyd/nic.
Koster 500 kr. Tager både DDR og SD RAM (dog ikke 2 typer blandet på en
gang).

Med de nuværende RAM priser, hvor DDR RAM koster dobbelt så meget som PC133,
ville jeg købe fx 512MB kingston PC133 til ca. 500 kr. DDR RAM gør alligevel
ikke kæmpe forskel.

> Men hvad er hot indenfor Bundkort, Grafik og Lyd - det skal gerne
> spille med ovenstående og være 100% WindowsXP Kompatibelt !
> Anbefaling af et godt, billigt kabinet.

Hvis det skal være billigt - codegen 6001 til ca. 300 kr. inkl. forsendelse
og PSU. Har selv codegen, det er OK.

> Maskinen er ikke til hardcore gaming - bare 'almindeligt' hjemmebrug.
> Kontorpakker, webbrowsing og måske skal børnene spille lidt Fifa 200x.

Grafikkortet kunne fx være et Geforce4 MX440 til ca. 600-700 kr. Ikke helt
håbløst til 3D, som fx FIFA, men heller ikke cutting edge.