Kun midten af en side vil skifte
Fra : KGB

Dato : 15-10-02 20:43

Hey folks.

Jeg tænkte lige: Findes der andre måder end brug af "rammer" til at få
toppen, bunden og siden af en side til at stå stille, og kun ændre midten af
siden ??
(ex.: http://www.forsvaret.fvr.dk/index.php?page=generelt&sub=links )

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 16-10-02 08:18

> Jeg tænkte lige: Findes der andre måder end brug af "rammer" til at få
> toppen, bunden og siden af en side til at stå stille, og kun ændre midten
> [...]

include() bliver tit kaldt PHP versionen af frames, hvor du kan have din
bund og top liggende i include filer, også inkludere dem i din index.php. De
kommer dog ikke til at "stå stille", da hele siden vil reloade.

<http://php.net/include>

Du kan evt. også overveje at bruge iframes,
<http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=iframes>
eller spørg i d.e.i.w.clientside.

Mvh Emil
--
Emil Rasmussen
http://noget.net

Fra : Tinky Winky

Dato : 16-10-02 09:20

> Jeg tænkte lige: Findes der andre måder end brug af "rammer" til at få
> toppen, bunden og siden af en side til at stå stille, og kun ændre midten
> [...]

Her forstår jeg "står stille", som at de har nogle faste tabeller som bliver
genbrugt. Det kan du lave med PHPs include() funktion. Spørg endelig hvis
der er mere du vil vide.

Fra : KGB

Dato : 16-10-02 09:31

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
skrev i en meddelelse news:aoj7en$i78$1@sunsite.dk...
> [...]
bliver
> genbrugt. Det kan du lave med PHPs include() funktion. Spørg endelig hvis

Nope, står stille = ikke scroller (forsvinder ud af skærmen når man scroller
ned)... Fårstår du hvad jeg mener ??

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Tinky Winky

Dato : 16-10-02 10:02

> Nope, står stille = ikke scroller (forsvinder ud af skærmen når man
scroller
> ned)... Fårstår du hvad jeg mener ??

Ja, men dit eksempel link scroller ?

Så er det frames du skal bruge, hvis noget skal scrolle og noget ikke skal,
spørg i en clientside gruppe.

Fra : KGB

Dato : 16-10-02 10:20

skrev i en meddelelse news:aoj9t7$1at$1@sunsite.dk...
> scroller
>
> Ja, men dit eksempel link scroller ?

Mit eksempel var netop hvorledes det ikke skulle være (hvor det hele flytter
sig)

> Så er det frames du skal bruge, hvis noget skal scrolle og noget ikke
skal,
> spørg i en clientside gruppe.

tak.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-10-02 11:25

KGB wrote:
> Nope, står stille = ikke scroller (forsvinder ud af skærmen når man scroller
> ned)... Fårstår du hvad jeg mener ??

Jeps - det kan laves med iframe, men det kan også laves med include og
en div hvor der med css er sat overflow: auto.

Det virker dog ikke stabilt i opera og det virker vist slet ikke i NN4

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk