Er en Mobile AMD 1800+ langsommere end en ~
Fra : Thomas Thomsen

Dato : 15-10-02 20:17

Jeg har idag modtaget min nye Acer Aspire 1304LC.
Specs:
Mobile AMD XP1800+
256MB PC-133 Ram
S3 Savage4-GFX 32MB-shared
15" XGA-skærm

Så har jeg min stationære:
Specs:
AMD XP1600+

Jeg har kørt PCMark2002:

Den bærbare får:
CPU: 3921

Den stationære:
CPU: 4160

Nu når den bærbare er en 1800+ burde den da være hurtigere end 1600+, eller
hva'?

Er grafikkortet lige til at lukke op og s.... i, eller er det mig der har
trykket på nogle forkerte. Jeg har kørt 3dmark2001SE og den kan knap nok
trække den første test med bilen (2-4 FPS).

ThomasT

Fra : Karsten Vinding

Dato : 15-10-02 21:03

Thomas Thomsen wrote:

> Nu når den bærbare er en 1800+ burde den da være hurtigere end 1600+, eller
> hva'?

Tja, det kommer jo også an på resten af systemet. Hvilken type
hukommelse der er i maskinerne (DDR er hurtigere end PC133). PCMark er
så vidt jeg ved også afhængig af GFX kortet.

> Er grafikkortet lige til at lukke op og s.... i, eller er det mig der har
> trykket på nogle forkerte. Jeg har kørt 3dmark2001SE og den kan knap nok
> trække den første test med bilen (2-4 FPS).

Savage4 er ikke særligt hurtigt nej. Hvis ikke den bærbare skal bruges
til spil er det sikkert et fint kort, men hvis det var planen at den
bærbare skulle slettes med til diverse spil-parties, har du nok gjort et
dårligt valg, med det GFX kort.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Simon - [8000]

Dato : 16-10-02 14:46

Du skal være opmærksom på at mobile processorer selv drossler ned i ydelse
alt efter hvad der bliver forlangt af dem !!
Dette gør at de ikke producere så meget varme, hvorfor de ikke skal ha så
meget køling, hvilket gør at din bærbare er rimelig lydløs... Intel kalder
rent faktisk deres teknologi speedstep...

Din XP1800+ køre altså ikke max... men min. i forhold til opgaven..

Shared gfx. kort er også totalt værdiløst i en sådan test...

Simon
Århus C.