Scriptproblem
Fra : Mogli

Dato : 15-10-02 20:10

Hej Allesammen

Nu skal jeg se om jeg kan få forklaret dette mærkelige problem.

På min arbejdsplads har jeg netop konfigureret en ny pc til en af
medarbejderne. Der er lagt winxp pro. på denne. De logger på en server med
hver deres brugernavn, til hvilket der er lavet et script hvor de bliver
tilsluttet de forskellige drev og printere. Det mærkelige er at selvom
vedkommende tildeles den rigtige printer i scriptet, så bliver denne lavet
om til en anden printer på netværket når man tager en "net use" på
computeren. Scriptet/loginnavnet dur godt nok på (visse) andre computere.
Jeg har forsøgt, syntes jeg selv, ALT lige fra at lave en ny bruger, bruge
et andet brugernavn osv. men lige lidt hjælper det.
Er der nogen der har en løsning på dette problem - Jeg ved godt at jeg ikke
kommer med så mange oplysninger omkring hardware på forskellige computere
mm. men det er fordi jeg ikke lige er på arbejde nu og kan få disse
oplysninger.

På de andre computere hvor der er forsøgt, ligger der lidt blandet fra win95
til nt4 til win2000.

Er det på vedkommendes computer der mangler at blive sat et eller andet???
eller andre gode forslag???

Håber I kan hjælpe

Mvh
Miki

Fra : Karsten Aarhus

Dato : 16-10-02 14:01

Hej Miki,

Har du sat brugeren som administrator lokal på computeren ?

Jeg har oplevet at nogle af mine brugere ikke få drevene tildelt når de
logger sig på.
En lille forslag, hvis du ikke har fundet ud af det i nu.

MVH

Karsten Aarhus
Astralis A/S