   usenet~

Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-01-01 11:24

Jeg tænker ikke på Internet-udbydere som sådan, men på de firmaer der
specifikt tilbyder adgang til en newsserver af (angiveligt) høj
kvalitet mod betaling. Newsguy.com, supernews.com og så videre.

Er der nogen (USAnske, internationale eller danske) forbruger-
organisationer der har lavet objektive målinger på hvor gode disse
udbydere er?

Eksempelvis hvor mange tekst-grupper de hver især tilbyder, hvor
lang retentionen er (hvor længe indlæggene bliver liggende) og
hvor mange indlæg der rent faktisk når frem til serveren?

Og lignende undersøgelser af udbydernes binære grupper?

Jeg er ved at være godt træt af Cybercity nu. Deres nyhedsgrupper
er godt nok blevet ganske hurtige (tidligere var de uhyggeligt
langsomme), men der er mange af trådene i tekstgrupperne der
har store huller. De binære grupper snakker vi slet ikke om,
her er problemet impornerende stort.

Så jeg overvejer seriøst at finde mig en ordentlig udbyder af
news, mens jeg beholder CC som udbyder af WWW, IRC, e-mail
adgang (jeg har naturligvis adresse hos et seriøst og stabilt
firma), FTP og Telnet.

--
Peter Knutsen

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 19-01-01 11:38

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> wrote:

> Er der nogen (USAnske, internationale eller danske) forbruger-
> organisationer der har lavet objektive målinger på hvor gode disse
> udbydere er?

Jeg tvivler, men check
http://www.exit109.com/~jeremy/news/providers/shopping.html og hvis du er
interesseret i binære servere alt.binaries.news-server-comparison

/jan

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 19-01-01 19:59

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> wrote in message

> [...]
> news, mens jeg beholder CC som udbyder af WWW, IRC, e-mail
> adgang (jeg har naturligvis adresse hos et seriøst og stabilt

Skal lige siges at CC lige idag har smidt deres nye newsspand på til test...
tegner meget godt..

Hygge

Flemming

Fra : Bent Nielsen

Dato : 21-01-01 10:16

Flemming Lynggaard skrev:
> Skal lige siges at CC lige idag har smidt deres nye newsspand på til test...
> tegner meget godt..

Sådan har det lydt i mange måneder, det sker noget.

Det samme med at hvis man har problemmer med der opkorbling, så vil de
se på det.

Jeg har forsøgt at få rettet på min opkorbling i to månedeer, men det
sketer ikke.
Jeg bor i nordjylland og skulle komme på i Hjørring, men blev det i
Odense. Det virker det bare ikke, men ved at bruge en anden udbyder,
uden at ændre mere end der er nødvendig i opsætning, for at kunne bruge
denne. så virker der hver gang. Jeg betaler måske mere nu på nettid 80
end på CC fladrate 120, men alle problemer er væk.

BN

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-02-01 22:41

Flemming Lynggaard wrote:

> Skal lige siges at CC lige idag har smidt deres nye newsspand på til test...
> tegner meget godt..

[fnis]

--
Peter Knutsen