Kopiering af post med sql
Fra : Jan B. Steffensen

Dato : 26-02-01 09:46

Kan man - med sql - på en nem måde, uden at skulle læse alle felter for en
post for derefter at skrive dem igen, kopiere post(er) fra en database til
en anden?

Jan B. Steffensen
JanBS@bx.db.dk

Fra : Allan Ebdrup

Dato : 26-02-01 13:09

"Jan B. Steffensen" <JanBS@bx.db.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man - med sql - på en nem måde, uden at skulle læse alle felter for en
> post for derefter at skrive dem igen, kopiere post(er) fra en database til
> en anden?

Ja, jeg kan ikke lige huske den korrekte syntaks men jeg vil umiddelbart
gætte på at
INSERT INTO tabel1 SELECT x,y FROM tabel2
vil virke, det er så vigtigt at x,y passer direkte ind i tabel 1, hvis
tabel2.x hedder skal indsættes som værdien tabel1.z kunne du sikkert bruge:
INSERT INTO tabel1 SELECT x AS z,y FROM tabel2

Prøv det

MVH
Allan Ebdrup

Fra : Jan B. Steffensen

Dato : 27-02-01 08:12

Ja, det er helt korrekt. Vil man have alle felter med, og de to tabeller har
samme struktur, kan man gøre følgende, hvis man kun vil have en enkelt post
overført:

INSERT INTO tabel1 SELECT * FROM tabel2 WHERE id =57

Tak for hjælpen.

Jan B. Steffensen
janbs@bx.db.dk