[.Net,c#] Upload af fil til server
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-10-02 18:54

Jeg skal have lavet mig en mulighed for at uploade en fil til en server, og
jeg sidder lige nu og overvejer, hvordan jeg skal binde an med det. Jeg
kunn self. blot tage standard-eksemplet på file-upload i ASP.Net og bruge
det, men på den anden side havde jeg også overvejet at lave det som en
webservice, der kunne modtage filen og gemme den enten på disk eller i en
database.

Hvad siger I ? Hvad vil være at foretrække ?

Pointers er selvfølgelig altid velkomne ...

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-10-02 19:30

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote
> [...]
> det, men på den anden side havde jeg også overvejet at lave det som en
> webservice, der kunne modtage filen og gemme den enten på disk eller i en

Du kan overveje at lave en såkaldt webhandler:

<http://groups.google.com/groups?selm=ac9jj8%24iri%241%40news.cybercity.dk>

Så vinder du lidt i performance i form af at du ikke benytter dig af Page
klassen

Hvorvidt webhandlereløsningen er bedre end webservicen vil jeg lade stå hen
i det uvisse, men det kræver trods alt en del kode at kalde en webservice
fremfor at poste filen til en webhandler.
--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-10-02 20:16

> [...]
> det, men på den anden side havde jeg også overvejet at lave det som en
> webservice, der kunne modtage filen og gemme den enten på disk eller i en

Fandt lige denne her i mine Bookmarks:

<http://www.dotnetextreme.com/code/binaryupload.asp>

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-10-02 21:15

Jakob Andersen wrote :

> "Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote
>
> Fandt lige denne her i mine Bookmarks:
>
> <http://www.dotnetextreme.com/code/binaryupload.asp>

den er jeg også faldet over i min søgning efter eksempler på upload, men
jeg kunne ikke lige umiddelbart greje, hvordan jeg sætter en HTML-form på
klient-koden. Onclick-eventen ligner noget, der ville være i en win-app,
men den skal jo bruge data kommende fra en multipart HTML-form.

I øvrigt har jeg besluttet mig for at lave det som en webservice - der
ligger jo også noget øvelse i at lave sådan en dims - omend handlers
lyder ret spændende.