Hvilken sejlklub?
Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 15-10-02 17:29

Ohøj der i NG'en.

Jeg har de sidste 15 år jævnligt sejlet som gast på Jens Krogh af Aalborg
(gaffelrigget ketch), og det har givet mig lyst til at få min egen båd.

Jeg påtænker derfor at melde mig ind i en sejlklub, for lige at se om det nu
også er noget for mig Der er trods alt forskel på at sejle et 50-tons
træskib og så et "yougurt-bæger".

Der er 3-4 sejlklubber i Aalborg/Nørresundby-området.
Kan nogen anbefale den ene fremfor den anden?

På forhånd tak.
Flemming Holm Jensen
Aalborg

Fra : Sven Nielsen

Dato : 17-10-02 11:54

"Flemming Holm Jensen" <flemse@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<3dac4241$0$772$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
>Hej Flemming

Hvad med at sætte et foto af dig selv i - det kan jo være at en af
klubberne så tilbyder dig medlemsskab

At foreslå en af klubberne frem for en anden tror jeg ikke er
objektivt muligt. Det vil være dit temperament og dine krav til en
klub der er afgørende.

Men generelle betragtninger kan være: VB er mest for motorbådssejlere,
FK er for dem der fisker eller har hjemme i "skurbyen", NSS ligger i
Nørresundby, SHS ligger i Sundby-Hvorup. Valget mellem SL og AS er
svært. AS er størst og tilbyder mere kapsejlads, sejlerskole,
arrangementer og nyere havn. SL hører hjemme i Vestre Bådehavn med det
mere miljø der nu er der og er måske lidt indspist.

AS sejlerskole kan anbefales hvis du ikke selv har sejlet mindre både
før.

Amigo / AS

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 17-10-02 16:45

"Sven Nielsen" <svennielsen@email.dk> skrev i en meddelelse
> "Flemming Holm Jensen" <flemse@mail1.stofanet.dk> wrote in message
>
> Hvad med at sætte et foto af dig selv i - det kan jo være at en af
> klubberne så tilbyder dig medlemsskab

Eller måske ikke!!! Jeg tror jeg afstår fra den mulighed .-)

> At foreslå en af klubberne frem for en anden tror jeg ikke er
> objektivt muligt. Det vil være dit temperament og dine krav til en
> klub der er afgørende.

Klart.

> [...]
> mere miljø der nu er der og er måske lidt indspist.
>
> AS sejlerskole kan anbefales hvis du ikke selv har sejlet mindre både

Andre har også anbefalet AS, så mon ikke det bliver den.

Flemming

Fra : Søren Badstue

Dato : 17-10-02 20:15

Flemming Holm Jensen <flemse@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3daedae3$0$776$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Andre har også anbefalet AS, så mon ikke det bliver den.

En af de vigtigste ting er nok at man synes om at være i havnen. Der kan
være stor forskel på hvordan havnene er bygget op, så derfor er det måske en
idé at se lidt på dem.

Det skal være en havn, hvor man føler sig hjemme, og kan lide at gå rundt.
Nogen vil måske have en havn, hvor der er udsyn til havet fra alle steder,
mens andre måske vil have en havn med hyggelige træer og stier. Det kommer
afhænger jo af temperament.

--
Søren

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 18-10-02 08:34

> En af de vigtigste ting er nok at man synes om at være i havnen. Der kan
> være stor forskel på hvordan havnene er bygget op, så derfor er det måske en
> idé at se lidt på dem.

Korrekt.
Min efterårsferie ligger i næste uge, så der skal jeg lige lidt på
opdagelse.

Flemming