Antistatisk armbånd
Fra : Sean Pedersen

Dato : 15-10-02 16:49

Hej

Hvor kan jeg finde et antistatisk armbånd. Har været i mange
edb-forretninger samt søgt
i flere net-butikker, men kan ikke finde et sted, hvor det kan købes!?

På forhånd tak
Sean

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-10-02 18:13

"Sean Pedersen" <seanp@kolibrinet.dk> wrote in message
> Hvor kan jeg finde et antistatisk armbånd. Har været i mange

Farnell og RS-Components.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Sean Pedersen

Dato : 16-10-02 22:30

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Farnell og RS-Components.

Har kigget lidt på disse to...Er det ikke engros-firmaer? Kan jeg godt som
privatperson købe der? Ved registrering skal man oplyse firma osv.

Hilsen
Sean

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-10-02 06:06

> Har kigget lidt på disse to...Er det ikke engros-firmaer? Kan jeg godt som
> privatperson købe der? Ved registrering skal man oplyse firma osv.

Farnell sælger til private, men kun ved forudbetaling.

Fra : Ole

Dato : 15-10-02 18:21

Er der ikke en elektronik frabrik der i nærheden af, hvor du bor. Prøv at
hør dem ad, om de ikke vil sælge dig et.

/Ole

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 15-10-02 22:27

> [...]
> edb-forretninger samt søgt
> i flere net-butikker, men kan ikke finde et sted, hvor det kan købes!?

Sakset fra www.brinck.dk :
varenummer: 410144 Antistatisk Armbånd 98,-
varenummer: AS4 Antistatisk Bordmåtte 30x55 cm. farve = grå 98,-

Du finder dem nederst på siden med "Computer - Tilbehør."
Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Robert Jensen

Dato : 15-10-02 22:56

alternertivt så rør ved en radiator inden du skal til at pille.
den er jordforbundet og giver same effekt.

mvh

Robert

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-10-02 07:06

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote in message
> alternertivt så rør ved en radiator inden du skal til at pille.
> den er jordforbundet og giver same effekt.

Nej, det er den ikke nødvendigvis og nej, det giver ikke samme effekt selvom
den skulle være det.

Kig et tidligere indlæg om "Anti statiske poser"

Fra : Format C:\\

Dato : 16-10-02 10:07

Hej Sean.

Ja det er en rigtig god idé! Så har du højnet chancen for at brænde dit gear
af med et par hundrede procent! Dét dér radiatorkneb er en ammestue historie
(ligesom "gammel strøm") der har brændt mange komponenter af i tidernes løb.
Lad være! Hvis du skal gøre noget, så rør ved en com-port bag på maskinen.
Pointen er, at du ikke ved hvilken spænding der er i radiatoren kontra dit
udstyr - ved at røre com-porten opnår du denne effekt. Dog skal det siges at
et antistatisk armbånd er den optimale hjemmeløsning. Hold nallerne fra
radiatoren

Mvh. Format C:

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:aoi2t0$15s$1@sunsite.dk...

Fra : Sean Pedersen

Dato : 16-10-02 10:25

"Format C:\" <blaalyn@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
historie
> (ligesom "gammel strøm") der har brændt mange komponenter af i tidernes

Tak for advarslen! Jeg har også selv læst mig til i gamle indlæg, at det med
radiatoren
er en skrøne, da det så vidt jeg har forstået, handler om at have den samme
spænding som kabinettet.

Hilsen
Sean

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 16-10-02 12:23

Sean Pedersen wrote:

> [...]
> radiatoren
> er en skrøne, da det så vidt jeg har forstået, handler om at have den samme

Det helt optimale er:
Tilslut computeren til en stikkontakt med jord (sørg for at jorden er
aktiv, og at der er tre ben på stikproppen).
SLUK for stikkontakten (dette er vigtigt).
Rør ved computerens chassis (Herved får du potentiale: jord).
Foretag udskiftning af hardware.

--
/kenne
Microsoft Works......yeah right..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-10-02 18:11

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> wrote in message
> Det helt optimale er:
> Rør ved computerens chassis (Herved får du potentiale: jord).

Nej... Du skal jordforbindes gennem 10Mohm.

Fra : Henning

Dato : 16-10-02 19:09

On Wed, 16 Oct 2002 13:23:11 +0200, Kenneth Kristensen
<kenne@control.auc.dk> wrote:

> [...]
>SLUK for stikkontakten (dette er vigtigt).
>Rør ved computerens chassis (Herved får du potentiale: jord).

Glem alt om jord! Bare du har samme potientiale som hardwaren du
arbejder med - hele tiden!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-10-02 20:44

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message
> Glem alt om jord! Bare du har samme potientiale som hardwaren du
> arbejder med - hele tiden!

Men gennem en modstand... ESD-ladning skal have mulighed for at "vandre"
væk...

Fra : Sean Pedersen

Dato : 16-10-02 08:47

Hej

Jeg siger tak for de mange svar. Jeg vil prøve at undersøge nogle af de
steder, i har foreslået.

Hilsen
Sean