AMD K6 233
Fra : Kjeld

Dato : 15-10-02 12:19

Hej! Jeg har ovennævnte maskine med 128 MB ram, og nu har jeg købt en
klods på 256 MB ram, men den vil kun finde de 256 MB hvad gør jeg
forkert. Jeg havde taget den gamle ramklods med da jeg købte den nye, så
jeg skulle mene de kunne passe sammen.

Please help me

http://www.kandu.dk/

Fra : JSH [9800]

Dato : 15-10-02 12:12

Prøv evt. at bytte rundt på ram-klodserne.
Check at de sidder rigtigt.
Se i vejledningen til dit bundkort hvor meget ram det understøtter.

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-02 12:42

Kjeld skrev:

> [...]
> forkert. Jeg havde taget den gamle ramklods med da jeg købte den nye,
> så jeg skulle mene de kunne passe sammen.

Det kan godt være, at klodserne passer sammen i et _andet_ bundkort, og ikke
i dit. Er du sikker på, at dit bundkort understøtter så store klodser?
Hvilket bundkort har du?

/Chr

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 15-10-02 12:44

Kjeld wrote:
> [...]
> klods på 256 MB ram, men den vil kun finde de 256 MB hvad gør jeg
> forkert. Jeg havde taget den gamle ramklods med da jeg købte den nye, så

Din gamle er vel en dobbeltsidet klods, og den nye er en enkeltsidet,
som dit bundkort ikke understøtter?

Fra : Cinnober

Dato : 15-10-02 15:22

> [...]
> klods på 256 MB ram, men den vil kun finde de 256 MB hvad gør jeg
> forkert. Jeg havde taget den gamle ramklods med da jeg købte den nye, så

med et så gammel cpu er der stor chance for at bundkortet kun understøtter
128 mb pr. ramblok.Jeg har stadig et Asus TX97-X som havde en AMD 233 mhz
fra starten (købt i Feb. 98) og det kan kun køre med max. 128 mb blokke.Så
du må nok overveje et nut bundkort.....Læs evt i manualen....Mit Asus kan
kun køre med 2 blokke i ad gangen selvom der er plads til 3......