Palle Nielsen (den anden)
Fra : Frank Larsen

Dato : 15-10-02 11:34

Hej til jer alle,
Der skulle vel ikke være nogle der kender noget til en grafiker ved navn
Palle Nielsen som var tidligere håndboldspiller, så vidt jeg erindrer.
Når jeg søger på nettet finder jeg kun oplysninger om den mand af samme navn
som døde sidste år og som var professor på kunstakademiet.
Jeg ville være glad hvis der skulle være nogle der evt. ligger inde med
nogle links eller oplysninger om hvor jeg ellers skal begynde min søgning.

--
Mange hilsner fra
Frank Larsen

Fra : HALLUM

Dato : 18-10-02 13:14

"Frank Larsen" <Frank larsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle links eller oplysninger om hvor jeg ellers skal begynde min søgning.

Hej Frank

Hvorvidt Palle Nielsen også er / var håndboldspiller kan jeg ikke svare på.

Men jeg kan da fortælle, at han regnes for at være en af de betydeligste
danske grafikere, hvilket dog ikke ses på hans priser der ligger medium
på de danske kunstauktioner. Han har lavet en del træsnit.

Du må igang med Google osv. for der må og skal ligge noget om ham
derud på nettet *S* Prøv evt. at starte med at søge efter dansk grafik, så
må du bestemt støde ind i ham.

Om Palle Nielsen er død og om han har været prof. kan jeg ikke svare på.

De venligste hilsner
Hallum

Fra : Frank Larsen

Dato : 18-10-02 18:51

Jeg har indtil nu fundet ud af at der er en maler ved samme navn men har dog
ikke kunne finde relationerne til håndboldverdenen så jeg håber stadig der
er en eller anden der ved noget mere???

--
Mange hilsner fra
Frank Larsen