Light web browser til 486
Fra : Kim

Dato : 15-10-02 02:09

Hej
Jeg har en Thinkpad 486 50Mhz med 12 mb ram, Win95
Den vil jeg gerne bruge på værkstedet til "let" internet via pcmcia
10/100 netkort - Adsl
Jeg skal bare kunne bruge div. news groups og min hotmail (derfor web
browser)

Hvad er den bedste web browser til dette ?

IE 5 går alt for langsomt med kun 12mb ram.

mvh. Kim

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 15-10-02 06:22

kimjens@ofir.dk (Kim) posting:

>Jeg har en Thinkpad 486 50Mhz med 12 mb ram, Win95
klip
>Jeg skal bare kunne bruge div. news groups og min hotmail (derfor web
>browser)

Måske kan Opera 5 lige klare det, men jeg tvivler lidt. Et bedre bud
er Opera 3.62 (version 4 kan du godt glemme -- det var en underlig
version, som dårlig er til at finde mere til download).

Kravene til Opera 3.62 er 386'er, 6 MB RAM, 2 MB HDD, mens det
anbefales med 486'er, 8 MB RAM, 4 MB HDD.

http://ftp.sunet.se/pub/www/clients/Opera/win/english/ow362e16.exe

http://ftp.sunet.se/pub/www/clients/Opera/win/english/ow32enen512.exe
http://ftp.sunet.se/pub/www/clients/Opera/win/english/ow32enen512j.exe
(hhv. uden og med Java)

>IE 5 går alt for langsomt med kun 12mb ram.

Selvfølgelig

--
"Death is the cure of all diseases". Kilde: ukendt

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 15-10-02 15:38

Fra : Kim

Dato : 16-10-02 22:34

HEJ Christian

Og tak, Opera 5.12 kører ganske fornuftigt på den Thinkpad 486 50Mhz
med 12 mb ram, Win95

mvh. Kim

Fra : Stig Hansen

Dato : 17-10-02 12:12

Kim skrev:
> [...]
> browser)
>
> Hvad er den bedste web browser til dette ?
>
> IE 5 går alt for langsomt med kun 12mb ram.

Måske du skulle prøve med K-Meleon

http://kmeleon.sourceforge.net/

Stig