Bedste Køb XP
Fra : Hjalte aka. izeqb

Dato : 15-10-02 01:56

Hvad ville det bedste køb en XP 2000 til 899,- eller en XP 2200 til
1429,-

Jeg har et MSI KT3 ultra-2 mobo m. 256 mb RAM.

Ligenu har jeg en Duron 1200 mhz CPU.

Vil overhovedet kunne mærkes hvis jeg opgraderer til en XP cpu?

MVH.
Hjalte aka. izeqb

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-10-02 02:06

Hjalte aka. izeqb <isak@city.dk> skrev....

> Hvad ville det bedste køb en XP 2000 til 899,- eller en XP 2200 til
> 1429,-

Jeg ville vælge den billigste. Hvor stor skærm har du?

--
Kent Oldhøj

Fra : Hjalte aka. izeqb

Dato : 15-10-02 02:28

17'' tommer

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-10-02 02:42

Hjalte aka. izeqb <isak@city.dk> skrev....

> 17'' tommer

Nå, okay.

--
Kent Oldhøj

Fra : Hjalte aka. izeqb

Dato : 15-10-02 02:52

Hvorfor?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-10-02 03:16

Hjalte aka. izeqb <isak@city.dk> skrev....

> Hvorfor?

Jeg prøvede blot at formidle den undren videre jeg fik da jeg så dit
oprindelige spørgsmål.

--
Kent Oldhøj

Fra : Hjalte aka. izeqb

Dato : 15-10-02 12:27

???

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-10-02 13:18

Hjalte aka. izeqb <isak@city.dk> skrev....

> ???

Succes.

--
Kent Oldhøj

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-10-02 15:53

Kent Oldhøj wrote:
> Hjalte aka. izeqb <isak@city.dk> skrev....

> Succes.

Bwahahaha..!!

-Sune

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-10-02 03:01

Kent Oldhøj wrote:
> Hjalte aka. izeqb <isak@city.dk> skrev....

> Jeg ville vælge den billigste. Hvor stor skærm har du?

ROFL!

-Sune

Fra : Jimme

Dato : 15-10-02 11:07

HVAD MED AT KØBE EN xp 1600+
OG NOGET MERE ram I STEDET.

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-02 11:25

Jimme skrev:

> HVAD MED AT KØBE EN xp 1600+
> OG NOGET MERE ram I STEDET.

Der lyser en lille diode på dit keyboard lige nu. Du kan slukke det på
knappen til venstre for A'et.

/Chr

Fra : Jesper Cederberg

Dato : 15-10-02 14:04

Hjalte aka. izeqb <isak@city.dk> wrote in

> Hvad ville det bedste køb en XP 2000 til 899,- eller en XP 2200 til
> 1429,-
> Lige nu har jeg en Duron 1200 mhz CPU.
> Vil overhovedet kunne mærkes hvis jeg opgraderer til en XP cpu?
For at få et ordentligt svar skal du nok komme med noget mere om hvad du
bruger din maskine til, samt oplysninger om grafikkort. Hvis du sidder og
encoder DivX film, vil du da klart mærke det, men hvis du kun sidder og
surfer på internetter og skriver breve vil du nok ikke kunne mærke noget.
Til de fleste spil er det normalt bedre at købe et hurtigere grafikkort.

mvh
Jesper

Fra : Hjalte aka. izeqb

Dato : 15-10-02 22:30

On Tue, 15 Oct 2002 13:04:29 GMT, Jesper Cederberg
<jceder@xyz.danbbs.dk> wrote:

> [...]
>Til de fleste spil er det normalt bedre at købe et hurtigere grafikkort.

Oki...
Her er min nuværende hardware opsætning:

MOBO: MSI KT3 ultra 2-r
<http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/product_detail.asp?model=KT3_Ultra2-R>

GPU: MSI Geforce TI4200 128 DDR
<http://www.msicomputer.com/product/vga/vga_detail.asp?model=G4Ti4200-TD>

CPU: AMD Duron 1200 mhz

HD: Seagate Barracuda IV 80GB Fluid

RAM: 256 mb samsung PC2700 DDR

Jeg kører med XP proff. som styresystem.

Min computer bliver brugt som all-round pc.
Jeg spiller, surfer, ser film og brænder cd'ere

Der er jo det at min cpu kun kører 100 mhz, så det sløver vel rammene
en hel del?

MVH.
Hjalte aka. izeqb

Fra : Leony

Dato : 16-10-02 09:18

> Min computer bliver brugt som all-round pc.
> Jeg spiller, surfer, ser film og brænder cd'ere

Ingen grund til at give 550 kr mere ud med det forbrug.
Måske hvis du brugte compen til noget processorkrævende (encoding eller 3D
rendering) kunne det betale sig.
Køb en XP 2000+ nu og vent til XP 3000+ falder i pris, så kan du opgradere
igen

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Finn og Angela

Dato : 16-10-02 18:55

> Der er jo det at min cpu kun kører 100 mhz, så det sløver vel rammene
> en hel del?
>
> MVH.
> Hjalte aka. izeqb

Hva´ kører dine ram med? ( Kan ram-frekvensen ikke sættes uafhængigt af
cpu-freq i bios?)

Hilsen finn

Fra : Finn og Angela

Dato : 16-10-02 19:03

> Hva´ kører dine ram med? ( Kan ram-frekvensen ikke sættes uafhængigt af
> cpu-freq i bios?)
>
> Hilsen finn

(svarer lige mig selv) Ved at kigge på linket, du så omtænksomt har givet
til dit mobo, har du formentlig mulighed for at køre 133 mhz på rammene..

finn

Fra : Hjalte aka. izeqb

Dato : 16-10-02 22:28

On Wed, 16 Oct 2002 20:02:53 +0200, "Finn og Angela"
<angela.chris@get2net.dk> wrote:

>(svarer lige mig selv) Ved at kigge på linket, du så omtænksomt har givet
>til dit mobo, har du formentlig mulighed for at køre 133 mhz på rammene..

I min BIOS, og i indstillinger for RAM, kan jeg ikke ændre frq. på
ram. Der står 100 mhz, og den er ikke til at ændre

Fra : Finn og Angela

Dato : 18-10-02 08:36

> I min BIOS, og i indstillinger for RAM, kan jeg ikke ændre frq. på
> ram. Der står 100 mhz, og den er ikke til at ændre

Nu ved jeg ikke , hvilken version dit board er..Men i manualen til ver.3 kan
du under"advanced chipset features"
finde "Dram timing control" og herunder "Sdram frequency", som du så kan
sætte til "Hclk" (dvs samme som cpu-freq" eller +33 eller +66, hvilket
formentlig vil være det rigtige i dit tilfælde (pc2700/333 ram = 2x166)

håber du har muligheden (for at lege med tallene)

Finn