Løber snart tør
Fra : Bo Dudek

Dato : 14-10-02 22:13

Hejsa

Jeg er ved at løbe tør for idéer til mit lille projekt. It goes like
this:

Jeg har et felt på - let's say - 400 x 250 px, og i dette felt skal
jeg have vist nogle referencer, som består af en titel, en beskrivelse
samt et lille screenshot. Alt dette trækker jeg fra en database via et
php dokument, og har ingen problemer med at hive dette ind i flash -
jeg har f.eks.

titel1=dsadas&beskrivelse1=dsadsadas&billede1=1.jpg
&titel2=dsadasdashj&beskrivelse2=dsajdasjk&billede2=2.jpg

osv osv osv. Fint nok. Jeg vil have vist titel + beskrivel +
screenshot i mit felt med ovenstående str., og problemet opstår, når
jeg siger, at der kan være op til 25-30 'sæt' af tekster og billeder..

derfor har jeg brug for en scrollbar eller nogle pile, så man har
mulighed for at gå på jagt nedad i sættene.. og til dette har jeg
prøvet:

- alm. scrollbars - men man kan ikke benytte billeder i dynamiske
tekstfelter

- scrollpanes - men her er det svært at få teksten til at scrolle

- alm. movieclip, som jeg ville maske teksten på.. men man kan ikke
umiddelbart maske en dynamisk tekst..

hvaaeehh, someone??

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : itgrafen

Dato : 15-10-02 00:17

"Bo Dudek" skrev d. 14-10-02 22:13 dette indlæg :
> [...]
>
> - scrollpanes - men her er det svært at få teksten til at scrolle
>
> - alm. movieclip, som jeg ville maske teksten på.. men man kan ikke

måske et skud i tågen, men det kan være at du kan få et par ideer ud fra
denne her ?
http://www.flashkit.com/movies/Scripting/Scrolling/Flash_Fi-STUDIOAH-597
7/index.php

vh
itgrafen

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Dudek

Dato : 15-10-02 09:40

>måske et skud i tågen, men det kan være at du kan få et par ideer ud fra
>denne her ?
>http://www.flashkit.com/movies/Scripting/Scrolling/Flash_Fi-STUDIOAH-597
>7/index.php

næh, for det er intet i ovenstående fil, der hentes dynamisk.. og det
er der, at pingvinen ligger begravet.. at jeg har med dynamisk tekst
og dynamiske billeder at gøre, og det virker ikke som om, at MX's
smart nye componenter såsom scrollbars, scrollpanes kan håndtere
dette.. desværre..

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 18-10-02 20:32

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote:

....." - alm. movieclip, som jeg ville maske teksten på.. men man kan
ikke
> umiddelbart maske en dynamisk tekst..
>
> hvaaeehh, someone??

Forstår ikke helt. Du kan afmaske en dynamisk tekst, så den ses/ikke
ses, jow da

hmm, hvad er der i vejen for at løse det med fortløbende mc's ?

/Jesper