kan ikke få promise ultra dma-66 controlle~
Fra : Jerry og Pia

Dato : 14-10-02 21:42

Har følgende udstyr

asus p2b-b bundkort, promise ultra-66 controller, ibm 27 gb hd.
når jeg booter computeren med xp installeret (med controlleren monteret),
høres først en par clicklyde fra hd og computeren låser.
har opdateret firmwaren til den nyeste på u-dma66 controlleren og har nu
forsøgt med forskellige drivere uden held,

Har nogen evt. et forslag til hvad jeg kan gøre ?

Har overvejet at modificere controlleren til en promise fasttrack-66
controller og dermed installere en nyere firmware, der måske er mere
kompatibel
xp !

mvh jerry

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-10-02 11:41

"Jerry og Pia" skrev
> [...]
> har opdateret firmwaren til den nyeste på u-dma66 controlleren og har nu
> forsøgt med forskellige drivere uden held,

Du har kun een harddisk og den er forbundet til
din løse controller?
Har du sat bios til at boote fra "andet" (eller scsi (hvad
den nu kalder det))
Finder bios controlleren under opstart?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jerry og Pia

Dato : 15-10-02 21:16

computeren opstarter godt nok og finder min hd, men når jeg lukker win xp
ned, høres clicklyde fra hd og computeren låser til sidst. kørte udemærket i
win me, men har problemer i xp. Testede controlleren ud på en anden maskine
med en anden hd og xp installeret, men fik de samme problemer med clicklyde
under nedlukning af xp.
endvidere kan computeren kan slet ikke starte op pga. clicklyde fra hd, hvis
jeg opgradere til promise nyeste ulta66 drivere.
Tror det er noget med at firmwaren på controlleren er inkombatibel med xp.

nogen som evt. har en løsning på denne problem ??