Telia ADSL og forvalgskoder
Fra : Michael Ravn

Dato : 14-10-02 19:19

Er det egenlig tilladt at lukke for brug af forvalgskoder, som Telia
gør, hvis man får ADSL hos dem?
1001 og den slags virker simpelthen ikke mere. Så hvis f.x. Tele2
sænkede minut-telefontaksterne kunne jeg ikke bruge det. Jeg er
simpelthen låst til Telia fastnet.
Michael Ravn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-10-02 19:35

"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> Er det egenlig tilladt at lukke for brug af forvalgskoder, som Telia
> gør, hvis man får ADSL hos dem?

Umiddelbart vil jeg tro at pligten til at tillade forvalgskoder kun
gælder for dominerende udbydere (dvs i praksis TDC) men du kan selv læse
alt om reglerne på www.tst.dk

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Larz

Dato : 14-10-02 19:51

Michael Ravn wrote:
> [...]
> 1001 og den slags virker simpelthen ikke mere. Så hvis f.x. Tele2
> sænkede minut-telefontaksterne kunne jeg ikke bruge det. Jeg er

Du kan vælge at få Telia ADSL uden deres fastnet. Du skal bare bede om
det.

--
-
Lars

Fra : Michael Ravn

Dato : 15-10-02 19:35

Ok, men nu har jeg fået ADSL incl. deres fastnet. Jeg vil egentligt
gerne beholde deres abonnement, men ville gerne have mulighed for at
bruge f.x. 1001, hvis det kan betale sig.

Michael Ravn

Fra : Larz

Dato : 15-10-02 19:43

Michael Ravn wrote:
> Ok, men nu har jeg fået ADSL incl. deres fastnet. Jeg vil egentligt
> gerne beholde deres abonnement, men ville gerne have mulighed for at
> bruge f.x. 1001, hvis det kan betale sig.

Ok, fair nok! Jeg er da sikker på at man kan finde en løsning?!
Har du prøvet at ringe til dem?

--
-

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 15-10-02 20:30

On Tue, 15 Oct 2002 18:35:14 GMT, mravn@imageREMOVE.dk (Michael Ravn)
wrote:

>Ok, men nu har jeg fået ADSL incl. deres fastnet. Jeg vil egentligt
>gerne beholde deres abonnement, men ville gerne have mulighed for at
>bruge f.x. 1001, hvis det kan betale sig.

Nu kender jeg ikke meget til teknikken involveret i telefoni.
Jeg går dog ud fra at det forudsætter at Telia har indgået en slags
samtrafikaftale med den anden operatør du gerne vil bruge.

/Jarlskov

Fra : Flemming

Dato : 16-10-02 19:39

Larz wrote:

> Du kan vælge at få Telia ADSL uden deres fastnet. Du skal bare bede om
> det.

A va' be' va' ?, det fik jeg da ellers at vide jeg ikke kunne slippe for da
jeg ringede ind og bestilte ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Larz

Dato : 16-10-02 22:53

Flemming wrote:

> A va' be' va' ?, det fik jeg da ellers at vide jeg ikke kunne slippe for da
> jeg ringede ind og bestilte ?

De har åbenbart været forvirrede...

--
-

Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-10-02 23:39

>A va' be' va' ?, det fik jeg da ellers at vide jeg ikke kunne slippe for da
>jeg ringede ind og bestilte ?

Telia har lige netop lanceret denne mulighed, så det er ikke så sært I
har hørt 2 forskellige ting, hvis I har ramt hhv. lige før og efter
lanceringen af Telia ADSL mulighed uden fastnet.

Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Flemming

Dato : 18-10-02 23:27

Dr. Ralph wrote:

> Telia har lige netop lanceret denne mulighed, så det er ikke så sært I
> har hørt 2 forskellige ting, hvis I har ramt hhv. lige før og efter
> lanceringen af Telia ADSL mulighed uden fastnet.

Hvor kan man se priser for det andet produkt ?
(Jeg går ud fra at de kræver lidt ekstra nu når de ikke også for fastnet
afgiften med?)

--
Mvh. Flemming

Fra : the joker

Dato : 18-10-02 23:55

"Flemming" <Flemming@hottmail.com> wrote in message

> Hvor kan man se priser for det andet produkt ?
> (Jeg går ud fra at de kræver lidt ekstra nu når de ikke også for fastnet
> afgiften med?)

du kunne jo prøve at ringe til dem
80101080

Fra : Flemming

Dato : 19-10-02 14:09

the joker wrote:

> du kunne jo prøve at ringe til dem
> 80101080

Se, det har jeg jo gjort men blev henvist til deres hjemmeside, hvor jeg
intet fandt.

--
Mvh. Flemming

Fra : the joker

Dato : 20-10-02 00:08

> Se, det har jeg jo gjort men blev henvist til deres hjemmeside, hvor jeg
> intet fandt.

og du talte med adsl afdelingen, for deres telefon sluse er lidt forvirrende

hilsen
Joker

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-10-02 13:58

"Flemming" <Flemming@hottmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man se priser for det andet produkt ?

Det koster vist det samme med eller uden fastnetslinje

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Larz

Dato : 19-10-02 16:05

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Det koster vist det samme med eller uden fastnetslinje

Ja. Det koster vist det samme, bare uden de 99,- i abonnement ;)

--
-

Fra : Arne Bolen

Dato : 17-10-02 21:58

"Flemming" <Flemming@hottmail.com> wrote:

> A va' be' va' ?, det fik jeg da ellers at vide jeg ikke kunne
> slippe for da jeg ringede ind og bestilte ?

Telia ved meget vel at det er ulovligt at forlange at kunden også
flytter sit telefonabonnement ved ADSL bestilling. Men hvis ikke
kunden har kendskab til det og giver Telia en lille forelæsning i
dansk lovgivning så tager man givetvis chansen og fupper kunden.
Hvis Telia påstår at man ikke kan slippe for telefonabonnement så
lyver man lodret og bryder mod dansk lovgivning. En anmeldelse
til Telestyrelsen og politiet ville være passende, ellers så vil
Telia bare fortsætte med sine lovovertrædelser.

Fra : the joker

Dato : 17-10-02 23:40

"Arne Bolen" <me@privacy.net> wrote in message

> [...]
> til Telestyrelsen og politiet ville være passende, ellers så vil
> Telia bare fortsætte med sine lovovertrædelser.

ok og nu har du personligt undersøgt at dette er tilfældet og
erfaret at hvis du truer med bål og brand så får du det som du vil have det
?????
jeg tror ikke du ved hvad du taler om eller har undersøgt sagen nærmere.
jeg har selv ringet til telia og spurgt om det er muligt at få adsl uden at
have telefon
dette var muligt og det krav der så opstod var at den skulle køre på
selvstændigt kobber par
men det var ikke umuligt

Der var ingen der prøvede at fuppe mig, jeg ringede 2 gange og talte med to
forskellige
der begge to uden opfordring sagde at der var to produkter

sjovt nok var der ingen af gangene ventetid på over 2 minutter og det var på
supporten
det er der andre selskaber der kunne lære af

så jeg tror du vil få lidt problemer med den anmeldelse

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-10-02 09:36

In article <LvFr9.119751$Qk5.5178916@news010.worldonline.dk>, Arne Bolen wrote:

> Telia ved meget vel at det er ulovligt at forlange at kunden også

Hvilken lov, Arne? TDC blev bedt om at ændre praksis fordi de krævede
køb af et produkt for at levere et andet. Telias Bredbånd@Home er et
produkt.

(Ja, jeg arbejder til daglig for Telia i Danmark, men har ferie og taler
for mig selv)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Reality is nothing but a collective hunch.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-10-02 09:38

In article <slrnaqvhvf.n3h.apj@slartibartfast.nerd.dk>, Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Hvilken lov, Arne? TDC blev bedt om at ændre praksis fordi de krævede
> køb af et produkt for at levere et andet. Telias Bredbånd@Home er et
> produkt.

(Det skal lige siges at det, så vidt jeg ved ikke kræver de store
juridiske forelæsninger fra en kunde at få leveret BB@H uden telefoni)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Here there be tygers.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 18-10-02 10:00

> [...]

> til Telestyrelsen og politiet ville være passende, ellers så vil
> Telia bare fortsætte med sine lovovertrædelser.

Nu hvor du er så skråsikker, er det så fastslået at det gjaldt for andre
end TDC?

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Bother," said Pooh, as Piglet got caught in the escalator.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-10-02 11:59

"Arne Bolen" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> Hvis Telia påstår at man ikke kan slippe for telefonabonnement så
> lyver man lodret

Pas på med semantikken. Man lyver jo ikke hvis man vitterligt ikke kan
slippe for telefonabonnementet (omend det måske er i strid med
lovgivningen). (Hint: Lad være med at bruge sådanne udtryk når du ikke
kender baggrunden. Du tager sandsynligvis fejl, og så er det dig der har
"løjet")

> En anmeldelse
> til Telestyrelsen og politiet ville være passende

Hvorfor vil du spilde politiets tid med det?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats