AMD
Fra : Jesper Kyhn

Dato : 14-10-02 18:50

Hvis i skal have en ordenlig CPU så SKAL du/i vælge en anden en. Den er
hamrende ustabil, og langsom. Jeg har en AMD Athlon 2000+ Xp... Den kører af
lort. Jeg har mange Ram så det er ikke der problemet ligger... har testet,
og testen siger at den ikke fejler noget, så køb noget andet.. Den er
forresten ikke særlig gammel. Den er fra April... Har nogle samme
erfaring????

Jesper

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-10-02 18:53

> [...]
> og testen siger at den ikke fejler noget, så køb noget andet.. Den er
> forresten ikke særlig gammel. Den er fra April... Har nogle samme

Har du overhovedet overvejet, at der kan være "andre" årsager til, at dit
system er ustabilt?

Så løse påstande har det med ikke at blive taget seriøst

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-10-02 19:10

"Jesper Kyhn" <Jesper.kyhn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og testen siger at den ikke fejler noget, så køb noget andet.. Den er
> forresten ikke særlig gammel. Den er fra April... Har nogle samme

Og du er sikker på at dit bundkort, dine ram og din strømforsyning er 100% i
orden?
Og din køler sidder perfekt med kølepasta.

Min Amd kører perfekt!
Mobo temp 29 grader CPU 41 grader.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 14-10-02 19:25

<snip en masse bavl>

Hvis du vil tages seriøst så tag lige at kom med nogle facts og flere
oplysninger om dit system og på hvilken måde du mener dit system er ustabilt
og langsomt. Det kunne være et simpelt problem, som der kunne gøres noget
ved.

--
Mvh.

Kenneth
(Fjern "FJERNDETTE" i mailadressen ved direkte svar)

Fra : o&u

Dato : 14-10-02 19:26

On Mon, 14 Oct 2002 19:49:35 +0200, "Jesper Kyhn"
<Jesper.kyhn@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>og testen siger at den ikke fejler noget, så køb noget andet.. Den er
>forresten ikke særlig gammel. Den er fra April... Har nogle samme

Så må man spørge:

hvilket bundkort, hvilken ram, hvilket grafikkort, hvilket
styresystem, samt hvad bruger du den til, hvad kan den langsomt ?

Hvilken harddisk ? er det en gammel slave med under 7200 rpm ?

Hvilken harddisk controller ? ata100 ?

Hvilken temperaur under load ?

mvh

John

Fra : Erling

Dato : 14-10-02 19:33

> [...]
> og testen siger at den ikke fejler noget, så køb noget andet.. Den er
> forresten ikke særlig gammel. Den er fra April... Har nogle samme

Et sådant opstød kan og bør IKKE tages alvorligt af folk med blot en smule
edb-knohowh.

Egu

Fra : Jesper Kyhn

Dato : 15-10-02 06:59

Min computer er fabrikssamlet, og der er garanti på den endnu, så derfor ved
jeg ikke om der er noget galt indvendig. Jeg har 512 DD-R-Ram, og Geforce 4
mx 420, og XP Home, 80GB 5400 rpm Harddisk, samt et ukendt bundkort.

Jesper

Fra : Claus

Dato : 15-10-02 08:08

> Min computer er fabrikssamlet, og

fabrikat???

Fra : Jesper Kyhn

Dato : 15-10-02 08:32

Det er en Medion!!!

Jesper

Fra : THX357

Dato : 15-10-02 09:08

On Tue, 15 Oct 2002 09:32:15 +0200, "Jesper Kyhn"
<Jesper.kyhn@tdcadsl.dk> wrote:

>Det er en Medion!!!

Nåh, jamen det forklarer jo alt.

Fra : Hans

Dato : 15-10-02 09:56

"THX357" <nomail@nomailportalen.no> wrote in message

> Nåh, jamen det forklarer jo alt.

Er det ikke noget med "Man får det man betaler for".

--
mvh, Hans

Fra : THX357

Dato : 15-10-02 10:23

On Tue, 15 Oct 2002 10:56:01 +0200, "Hans" <fast@NOSPAM2night.dk>
wrote:

>Er det ikke noget med "Man får det man betaler for".

Ja, netop. En seriøs PC bruger køber sgu da heller ikke
sin maskine i et supermarked.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-10-02 11:36

"THX357" skrev
> Ja, netop. En seriøs PC bruger køber sgu da heller ikke
> sin maskine i et supermarked.

Jeg synes ikke Jesper skrev, at han var "seriøs pc bruger"?
Jesper har antagelig købt sin computer i et supermarked
af samme grund som de "seriøse" køber på nettet, nemlig
for at spare et par kroner?
Hvis Jesper var "seriøs" havde han antaglig løst sit problem
for længe siden istedet for at komme med sit (deperate?)
udbrud?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jesper Kyhn

Dato : 15-10-02 13:03

Helt korrekt.- Jeg syntes at man skulle prøve at hjælpe her i gruppen
istedet for at svine hindanen til.. Det lød ihvertifald sådan!!!!

Jesper

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 15-10-02 13:27

> Helt korrekt.- Jeg syntes at man skulle prøve at hjælpe her i gruppen
> istedet for at svine hindanen til.. Det lød ihvertifald sådan!!!!
>
> Jesper

Det er bare svært at hjælpe dig, hvis du ikke kan beskrive dit problem. Nu
ved vi lidt om dit hardware, men du må gerne skrive hvordan du oplever dit
problem, hvornår det opstår etc. etc. Alt hvad du kan komme på da så mange
oplysninger som muligt hjælper til at identificere dit problem.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-10-02 13:30

"Jesper Kyhn" skrev...
> Helt korrekt.- Jeg syntes at man skulle prøve at hjælpe her i gruppen
> istedet for at svine hindanen til..

Bortset fra det Jesper. Så kunne dit udbrud godt ha'
været en anelse mere artikuleret. Hvis du f.eks. beskrev
i hvilke situationer din pc var ustabil, kunne flere hér i
gruppen være kommet med konstruktive forslag til,
hvordan du kunne løse dit problem.
Prøv at sætte dig foran computeren og fremprovokér
fejl. Læg mærke til om det er bestemte handlinger, der
er årsag.
Mange af disse fejl skyldes små uoverensstemmelser
mellem drivere, programmer, manglende filer og / eller
varme langt hyppigere end deciderede hardwarefejl.
Start evt. en ny tråd med dine iagtagelser, denne
er blevet lidt betændt.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jesper Kyhn

Dato : 15-10-02 13:49

De fleste fejl sker inde i spil... I mange spil går pc´en lige pludselig
helt ud til skriveboret, og så fik jeg jo ikke lige gemt mit spil, og så
skal jeg starte forfra.... og så sker det måske igen.. Har prøvet at
geninstallere spillende... intet virker..

Fra : THX357

Dato : 15-10-02 13:52

On Tue, 15 Oct 2002 14:48:51 +0200, "Jesper Kyhn"
> [...]

>skal jeg starte forfra.... og så sker det måske igen.. Har prøvet at
>geninstallere spillende... intet virker..

Spil der crasher skyldes meget ofte en dårlig
driver til grafikkortet, så prøv at finde ud af hvilket
grafikkort der er i maskinen og hent så en nyere
driver til det. Er det et kort med en Nvidia chip
kan man med fordel bruge Detonatordriver som
du f.eks. kan finde på www.tweakup.dk

mvh THX

Fra : Jesper Juul

Dato : 15-10-02 13:56

"THX357" <nomail@nomailportalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> grafikkort der er i maskinen og hent så en nyere
> driver til det. Er det et kort med en Nvidia chip
> kan man med fordel bruge Detonatordriver som

Eller PSU eller ram

--
Mvh Jesper
Try something funny:

Fra : Jesper Kyhn

Dato : 15-10-02 14:04

Det er et Geforce 4 Mx 420, og driveren har jeg næsten lige hentet!!! så det
skyldtes nok ikke mit Grafikort....

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-02 14:45

>Det er et Geforce 4 Mx 420, og driveren har jeg næsten lige hentet!!! så det
>skyldtes nok ikke mit Grafikort....
>
>Jesper
Ok jo, det kan det godt være alligevel, ikke alle kan bruge de nyeste
driverer, grundet diverse ting,kan være andre problemer i styresystemet,
men prøv en lidt ældre driver, min maskine kører perfekt med V.29.42.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Martin K

Dato : 15-10-02 14:49

Thf wrote:
> [...]
> driverer, grundet diverse ting,kan være andre problemer i
> styresystemet, men prøv en lidt ældre driver, min maskine kører

Og min med 30.82. Nok den bedste driver til dato vil jeg mene... 40.xx er
meget ustabil på min maskine...

--
Martin K

Fra : Peter Schrøder

Dato : 16-10-02 07:30

"Jesper Kyhn skrev...
> Det er et Geforce 4 Mx 420, og driveren har jeg næsten lige hentet!!! så
det
> skyldtes nok ikke mit Grafikort....

Det er ihverfald et sted at starte. Jeg antager at du mener
3D spil. Har du prøvet at spille uden låg på computeren, bare
for at se, om det skulle gøre nogen forskel (varme)
Der bliver jo skrevet en driver til Geforce hver dag, og
visse versioner virker kun ordentligt, hvis ethvert spor
af den gamle driver fjernes først. Man kan finde tools
på nettet som er beregnet til at fjerne gl. drivere med.
Jeg mener f.eks. at Omegas driver først fjerner evt.
gamle installationer: http://www.omegacorner.com/
Omegas driver er ikke den hurtigste, men efter min mening
den bedste...
Prøv også at tjekke at din DirectX kører som den skal.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply